    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy termin.
    Date: Mon, 17 Feb 2020 17:43:31 +0100

    W dniu .02.2020 o 14:41 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Jednak padło ci. Powyższe nie jest prawdą. Sędzia nie jest "urzędasem" w
    > moim rozumieniu.

    Twoje "rozumienie" niezrozumiałych dla siebie pojęć mam głęboko z tyłu...

    Sędzia jest funkcjonariuszem publicznym, wg rozumienia KK art. 115,
    podobnie jak inni urzędnicy enumeratywnie:

    Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, poseł, senator, radny, poseł do
    Parlamentu Europejskiego, sędzia, ławnik, prokurator, funkcjonariusz
    finansowego organu postępowania przygotowawczego lub organu nadrzędnego
    nad finansowym organem postępowania przygotowawczego, notariusz, komornik,
    kurator sądowy, syndyk, nadzorca sądowy i zarządca, osoba orzekająca w
    organach dyscyplinarnych działających na podstawie ustawy, osoba będąca
    pracownikiem administracji rządowej, innego organu państwowego lub
    samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie czynności usługowe, a
    także inna osoba w zakresie, w którym uprawniona jest do wydawania decyzji
    administracyjnych, osoba będąca pracownikiem organu kontroli państwowej
    lub organu kontroli samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie
    czynności usługowe, osoba zajmująca kierownicze stanowisko w innej
    instytucji państwowej, funkcjonariusz organu powołanego do ochrony
    bezpieczeństwa publicznego albo funkcjonariusz Służby Więziennej, osoba
    pełniąca czynną służbę wojskową, z wyjątkiem terytorialnej służby
    wojskowej pełnionej dyspozycyjnie, pracownik międzynarodowego trybunału
    karnego, chyba że pełni wyłącznie czynności usługowe."

    Zatem z punktu widzenia prawnego jest nieco mocniej umocowanym URZĘDASEM.

    --
    Trefniś