  • 31. Data: 2004-05-30 12:21:11
    Temat: Re: Nowy dowód
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "ape" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:c9ce9j$los$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ... a swistak siedzi za sreberka :)

    Nie wiem za co siedzi świstak, ja wiem za duzo w stosunku do tego co
    powinien wiedziec przecietny obywatel. Nie ujawniam zatem informacji
    powierzonych mi w zaufaniu.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 32. Data: 2004-05-30 12:45:44
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Wiesz, do PESEL też od wielu lat te dane są wprowadzane "poprawnie".
    > A że w praktyce różnie z tym bywa, to już inna sprawa.

    Rok temu w próbce ok. 10 tys peseli znalazły się 2 z błędnie
    wyliczoną cyfrą kontrolną :-)

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 33. Data: 2004-05-30 13:42:05
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał w wiadomości

    > Rok temu w próbce ok. 10 tys peseli znalazły się 2 z błędnie
    > wyliczoną cyfrą kontrolną :-)

    Problem wiarygodnosci danych PESELA to nie jest problem liczby kontrolnej
    tylko jakosci danych w bazie zawartych.

  • 34. Data: 2004-05-30 14:00:03
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Lesio5 wrote:
    > Problem wiarygodnosci danych PESELA to nie jest problem liczby
    > kontrolnej tylko jakosci danych w bazie zawartych.

    Podałem to tylko jako ciekawostkę - przykład błędu przy wprowadzaniu
    danych :-)

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 35. Data: 2004-05-30 19:44:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > W każdej bazie danych jest pewna ilość błędów., to jest nieuniknione.
    > Wiarygodność bazy danych zasadza się na odsetku tych błędów. W POLTAXie
    sa
    > one liczone w promilach a w PESEL w pracentach. I na tym polega różnica
    > wartości tych baz.

    Ale kto to liczył i kiedy? Trudno mi się odnieść do POLTAX-u bo korzystam
    sporadycznie. Często adresy tam zawarte są silnie nieaktualne, zwłaszcza w
    odniesieniu do osób fizycznych i małych firm. Nie potrafię ocenić w jakim
    odsetku.

    Natomiast bardzo często korzystam z PESEL i błędy się trafiają, ale na
    pewno nie na poziomie procentów. Chciał bym bardzo, byś tę opinię podparł
    jakimś dowodem.

  • 36. Data: 2004-05-30 19:46:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał w
    wiadomości news:xn0diw3k4d7qgy000@news2.futuro.pl...

    > Podałem to tylko jako ciekawostkę - przykład błędu przy wprowadzaniu
    > danych :-)

    Myślę, że raczej błędów wynikających z programu. Bo numer PESEL jest
    akurat generowany automatycznie przez bazę w chwili wpisywania nowej
    osoby.

  • 37. Data: 2004-05-30 21:16:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SQLwysyn" <s...@w...pI> niebacznie popelnil

> [...]
    381&MP=4
    > Ten artykul nic nie mówi o bledach poltaxu, tylko o praktyce
    > postepowania niektórych naczelników US.
    Czy dane tej firmy w POLTAKSIE były poprawne przez te lata?
    Jeżeli nie - to baza ta miała błedy, przynajmniej w tym czasie,
    w stosunku do tej firmy.
    Podobnie jak PESEL, i inne.

    --
    pozdro
    poreba

  • 38. Data: 2004-05-30 22:02:33
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Myślę, że raczej błędów wynikających z programu. Bo numer PESEL jest
    > akurat generowany automatycznie przez bazę w chwili wpisywania nowej
    > osoby.

    Ja stawiałbym bardziej na błąd przy wypisywaniu dokumentu. Tutaj
    najłatwiej o pomyłkę - czynnik ludzki.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 39. Data: 2004-05-30 22:32:19
    Od: "ape" <a...@p...fm>

> [...]
    >
    > Natomiast bardzo często korzystam z PESEL i błędy się trafiają, ale na
    > pewno nie na poziomie procentów. Chciał bym bardzo, byś tę opinię podparł

    nie licz na konkrety, bo dane piatego lesia ponoc sa "konfidencjonalne"
    czasami lanie wody ladnie brzmi:-)))

    pozdro
    ape

  • 40. Data: 2004-05-31 06:37:13
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > Natomiast bardzo często korzystam z PESEL i błędy się trafiają, ale na
    > pewno nie na poziomie procentów. Chciał bym bardzo, byś tę opinię podparł
    > jakimś dowodem.

    W PESELU ca 5% rekordów w skali dawnego województwa było niepoprawne.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi