  • 41. Data: 2004-05-31 06:53:23
    Temat: Re: Nowy dowód
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c9ejvr$el6$1@news.onet.pl...

    > W PESELU ca 5% rekordów w skali dawnego województwa było niepoprawne.

    Kto, kiedy i w jaki sposób to weryfikował. Jakie dane brano pod uwagę. Czy
    niepoprawności dotyczyły podstawowych danych, czy tych pomocniczcyh na dole,
    dotyczących na przykłąd numerów aktów USC stanopwiących podstawę zapisów. To
    dość istotne informacje. Po za tym ważne, o jakie województwo chodzi. Ja
    pracuję w małopolskim i błedy się zdarzają, ale na pewno nie co 20 rekord
    jak by to wynikało z Twoich danych.

  • 42. Data: 2004-05-31 08:43:19
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c9ekov$1uu$1@news.onet.pl...

    > Kto, kiedy i w jaki sposób to weryfikował.
    > Po za tym ważne, o jakie województwo chodzi.

    Chyba nie oczekujesz, ze ujawnie te dane zdradzajac moje zrodlo wiedzy?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 43. Data: 2004-05-31 16:37:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chyba nie oczekujesz, ze ujawnie te dane zdradzajac moje zrodlo wiedzy?

    Nie chodzi mi o Twoje niezwykle poufne choć cokolwiek mało wiarygodne moim
    zdaniem źródło. I tak by mi nic nie przyszło, gdybyś mi napisał że masz to
    od Jana KOWALSKIEGO. Ja bym oczekiwał raczej informacji kto, czyli jaki
    pracownik to robił i w jaki sposób. No bo co do zasady, to raczej
    wyświetla się dany rekord i przyjmuje go na wiarę. Raczej sporadycznie
    jest możliwość weryfikacji z dokumentami.

    Bardzo często korzystam z PESEL na zasadzie potwierdzenia danych podanych
    przez osobę i jak dotąd za kilkanaście lat nie przypominam sobie
    poważniejszych błędów. Te, które były wynikały najczęściej z transkrypcji
    polskich liter. Ale to raczej kwestia oprogramowania, niż danych w bazie.
    W każdym razie proponowana przez Ciebie liczba 5% błędów jest w moich
    oczach niewiarygodna. Ja czasem dziennie weryfikuję po kilkanaście, a
    nawet kilkadziesiąt danych osób, a jak napisałem błędy wyłapuję
    sporadycznie.

    Spotkałem się z błędnym wpisaniem numerów dowodu osobistego wydanych danej
    osobie. Wyszło na to, że tego samego dnia urząd wydał kilka blankietów. Po
    prostu ktoś się pomylił i numeracja była przestawiona o jeden. Ale to nie
    dotyczyło danych osobowych, a tych pozostałych. Zresztą pozostałe dane są
    dostępne tylko w TBD, a nie w CBD. TBD pobiera z tego co wiem dane z CBD w
    odniesieniu do danych osobowych. I to należy raczej uważać za wzorzec.

  • 44. Data: 2004-06-12 16:08:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 30 May 2004 12:45:44 +0000 (UTC), "Artur Orlowski"
    <l...@t...the.signature.pl> wrote:

    > Rok temu w próbce ok. 10 tys peseli znalazły się 2 z błędnie
    >wyliczoną cyfrą kontrolną :-)
    u mnie w pracy w probce ok 400 peseli znalazly sie 3 bledne :) w tym
    chyba 1 mial niepoprawne okreslenie plci :)

    WAM

    --
    Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.