  • 1. Data: 2004-05-27 12:22:48
    Temat: Porzadek obrad, a uchwaly na zebraniu
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Mam takie generalne pytanie, jak polskie prawo kształtuję sprawę
    wprowadzania do porządku obrad i ewentualnego głosowania uchwał do punktów,
    które wcześniej nie były podane do wiadomości w "ustawowym" terminie przed
    zebraniem (przykładowo dla wspólnot mieszkaniowych jest to tydzień)?
    Chciałbym porównać, jak to wygląda w prawie spółek, prawie spółdzielczym,
    wspólnotach mieszkaniowych, innym prawie szczególnym.
    Przykładowo wydaje mi się, że pamiętam zapis o możliwości wprowadzenia do
    porządku obrat i głosowania uchwał uprzednio nie zgłoszonych, jeżeli na
    walnym zebraniu/zgromadzeniu reprezentowqne są wszystkie udziały.
    Dzwoni mi coś dobrze w uchu?
    JaC

  • 2. Data: 2004-05-27 22:18:09
    Temat: Re: Porzadek obrad, a uchwaly na zebraniu
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    porządek obrad zapada na zebraniu ,ogłoszenie o zebraniu z porzadkiem obrad
    jest wyłacznie informacją zarządu .podczas głosowania nad porządkiem obrad
    musi być quorum lub określona statutem liczba głosów wymagana do podjęcia
    uchwały .każdy kto ma jakiś udział w czymkolwiek musi sobie zdawać sprawę z
    tego że nieobecność poczas zebrania poprostu czasami szkodzi .we wspólnotach
    jest często tak że statut określa minimalną liczbę udziałow które muszą być
    na zebraniu aby było ono ważne -porzadek uchwalany jest większością
    uczestników ale uchwały muszą zapadać większością kwalifikowaną czyli
    głosami co najmniej 50,01% i głosowanie nad podjetymi uchwałami może odbywać
    się po zebraniu na zasadzie zbierania podpisów .Podpisy muszą być złożone
    pod każdą uchwałą oddzielnie.Zebranie podpisów plus liczba głosów na
    zebraniu przekraczająca połowę stanowi o podjeciu uchwały .
    Spółki -uchwały zapadają większością kapitału i liczy się tylko kapitał
    obecny podczas walnego zgromadzenia wspólników lub udziałowców.Każdy
    udziałowiec na otwarcie zebrania ma prawo wnieść o zmianę porządku
    obrad -często statut wymaga aby za tym stał określony % kapitału i zmiany
    porządku muszą zapaść większością statutową -albo połową kapitału albo
    określonym w statucie progiem