    From: Green <z...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezatrzymanie sie do kontroli na drodze
    Supersedes: <s...@A...AQUA>
    Date: Wed, 4 May 2005 10:13:57 +0000 (UTC)

    W artykule <1...@4...net> JanuszHr napisal(a):

    > Trudno mi w tym wypadku zająć jednoznaczne stanowisko co do miejsca i
    > sytuacji .Celnicy zapewne raczej chcieli kontrolowac samochody inne niż
    > krajowe.
    12:07 05-05-04

    Nie.
    Kontrolują te, na "które akurat mają ochotę".

    Bywa, że (statystycznie) pada ten wybór częściej- na krajowe.
    A przynajmniej w niektórych miejscach usadowienia się patroli.
    Mówię to na podstawie osobistych obserwacji.
    (mieszkam w odległości kilkuset metrów od granicy- a także w rejonie zbiegu
    granic trzech państw)
    Stykam się więc z tymi służbami (można by rzec) na bieżąco...
    :)

    A co do samego zatrzymywanie -niby nie-zatrzymywania, myślę, że
    rzeczywiście dobrze jest się zgłosić na Policję, i złożyć (profilaktycznie)
    jakieś oświadczenie o zdarzeniu.
    Dokładny opis sytuacji drogowej.
    Załączyć oświadczenie świadka.

    Ale (osobiście) sądzę, że patrol służby celnej albo Straży Granicznej
    z łatwością dawno machnął ręką na sytuację.
    Mam nawet wrażenie, że nawet natychmiast.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010