    From: JanuszHr <h...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezatrzymanie sie do kontroli na drodze
    Date: Wed, 4 May 2005 11:17:30 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@217.197.74.227

    Wed, 04 May 2005 08:48:58 +0200, na pl.soc.prawo, mjw napisał(a):

    > Witam
    >
    > Wczoraj, w drodze powrotnej z Bratyslawy, zdarzyla mi sie dziwna sytuacja
    > i chcialbym, o ile to mozliwe zasiegnac Waszej porady w tej sprawie.

    Art. 129 prawo o ruchu drogowym
    4a. Kontrolę ruchu drogowego w stosunku do pojazdów przekraczających
    granicę Rzeczypospolitej Polskiej oraz w strefie nadgranicznej mogą
    przeprowadzać funkcjonariusze Straży Granicznej lub organów celnych, którym
    przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 2 pkt 1-4 i 7-12 oraz w art.
    130a ust. 4 pkt 1.

    Trudno mi w tym wypadku zająć jednoznaczne stanowisko co do miejsca i
    sytuacji .Celnicy zapewne raczej chcieli kontrolowac samochody inne niż
    krajowe.
    Jednak są lub mogą być takie sytuacje kiedy kierujacy może mieć
    faktycznie wątpliwości co do sytuacji związanej z kontrolą.Jeżeli tak jest
    to najprościej podjechać do najbliższej jednostki policji i przedstawić
    problem a jako powód nie zatrzymania się do kontroli podać wątpliwośc co do
    jej legalności.Takim powodem może być wątpliwość co do ozaczenia lub
    rodzaju pojadu ,umiejscowienia punktu kontroli, umundurowania, sposobu
    dawania sygnałow do zatrzymania.Jednym słowem wszystko to co jest określone
    w perzepisach a od nich odbiega.
    JanuszHr