  • 1. Data: 2004-05-19 19:29:05
    Temat: Niezamówiona informacja handlowa
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Witam,

    Właśnie dostałem IMHO dość beszczelny SPAM od pewnej polskiej firmy.
    Beszczelny, ponieważ na końcu wiadomości napisane jest:
    "W związku z ustawą z dnia 18.07.2002 r. (Dz. U. nr 144, poz.1204) o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną (która weszła w życie 10.03.2003 r.),
    zwracamy się do Pani/Pana z uprzejmym zapytainiem. Jeśli nie zgadza się Pan
    / Pani na otrzymywanie od nas informacji o promocjach, nowych ofertach,
    kliknij w swoim programie pocztowym na pole "ODPOWIEDZ" i wyślij wiadomość
    zwrotną z tytułem "NIE". Nie wysłanie takiego maila zwrotnego potraktujemy
    jako wyrażenie zgody na przetworzenie informacji dotyczącej adresu poczty
    elektronicznej, w myśl przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U.
    1997, Nr 133 poz.883) o ochronie danych osobowych (Tekst jednolity: Dz. U.
    2002, Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w celach marketingowych i
    informacyjnych. Wykorzystanie podanego w zwrotnej wiadomości adresu poczty
    elektronicznej posłuży do wysłania informacji, o której mowa w powyższym
    pytaniu i będzie miało charakter jednorazowy."
    Swoją drogą, widzi tam ktoś jakieś pytanie? ;)
    W ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną mowa jest o przesyłaniu
    niezamówionej informacji handlowej do oznaczonego odbiorcy. Natomiast ta
    wiadomość adresowana jest do: "Undisclosed-Recipient:;"@go2.pl. Czy w takim
    razie kwalifikuje się to jako SPAM pod art. 10 powyższej ustawy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 2. Data: 2004-05-19 19:40:45
    Temat: Re: Niezamówiona informacja handlowa
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    SPAM bez wątpienia.
    Możesz od razu iść na policję.

  • 3. Data: 2004-05-19 19:52:07
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał(a)
    w news'ie: news:30ena0h1jb6fcs00lp8h2oa9ughm59sv8c@4ax.com

    > SPAM bez wątpienia.
    > Możesz od razu iść na policję.

    Jesteś tego pewien?. Sam kiedyś powiedziałeś, cytuję:

    "Przecież zazwyczaj "bezpłatne" konta wiążą się z mailingami.
    Nihil novi.
    Reklamodawca płaci za konta."
    koniec cytatu.

    Sądzę, że jeśli adresatem jest "Undisclosed-Recipient:;"@go2.pl
    to jest to mailing za zgodą portalu o2.pl i zgodny z regulaminem
    "bezpłatnego" konta pocztowego.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,

  • 4. Data: 2004-05-19 19:55:43
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sądzę, że jeśli adresatem jest "Undisclosed-Recipient:;"@go2.pl
    > to jest to mailing za zgodą portalu o2.pl i zgodny z regulaminem

    Jednak w mailach wysyłanych na podstawie zgody danej portalowi jest zawsze
    informacja, że to od poratlu lub na postawie tejże zgody, że "wiadomość
    została wysłana blebleble". Tutaj nic takiego nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas

  • 5. Data: 2004-05-19 20:01:25
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Andrzej_K napisał/a:
> [...]
    >
    >Sądzę, że jeśli adresatem jest "Undisclosed-Recipient:;"@go2.pl
    >to jest to mailing za zgodą portalu o2.pl i zgodny z regulaminem
    W takim wypadku zawsze właściciel domeny dodaje info o mailingu.
    Ponadto u postmastera można to zweryfikować, czy było legalne, czy nie.
    No i nigdy nie stosuje opt-out, co jest sprzeczne z prawem, a ten spamer
    napisał, że nieudzielenie odmownej odpowiedzi traktuje jako zgodę na
    dalsze spamowanie.

  • 6. Data: 2004-05-19 20:08:25
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Marcin Kwaśniewski" <f...@z...gazeta.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8ge3u$b8j$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > zawsze informacja, że to od poratlu lub na postawie tejże zgody, że
    > "wiadomość została wysłana blebleble". Tutaj nic takiego nie było.

    Wiem o tym bo sam takowe otrzymywałem. Jednak
    Ty dopiero teraz mówisz, że tego nie było.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to zdolność pozyskiwania przyzwolenia innych."

  • 7. Data: 2004-05-19 23:01:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej_K wrote:

    > Sądzę, że jeśli adresatem jest "Undisclosed-Recipient:;"@go2.pl
    > to jest to mailing za zgodą portalu o2.pl i zgodny z regulaminem
    > "bezpłatnego" konta pocztowego.

    Bzdura. Każdy może sobie taki adres adresata wpisać.

  • 8. Data: 2004-05-19 23:04:27
    Od: adas <p...@a...w.stopce>

    Osóbka znana jako Andrzej Lawa (a...@l...SPAM_PRECZ.com) w
    <c8gov9$1t3d$2@news2.ipartners.pl> wystukała:

    > Bzdura. Każdy może sobie taki adres adresata wpisać.

    A słać na adresy w BCC :(

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-05-20 05:01:39
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a)
    w news'ie: news:c8gov9$1t3d$2@news2.ipartners.pl

    > Bzdura. Każdy może sobie taki adres adresata wpisać.

    Bzdury to Ty prawisz. Ja nie mówię co kto może
    sobie wpisać, a o płaceniu za bezpłatne konto
    pocztowe. Opłatą jest reklamowy mailing. Oto
    próbka:

    From: "Portal o2.pl i Tlen.pl" <t...@o...pl>
    Date: Mon, 17 May 2004 22:06 +0200
    To: *undisclosed-recipients* :; (podkreślenie moje)

    [treść mail'a]
    ---
    Reklama rozesłana zgodnie
    z regulaminem Portalu o2.pl

    Nadawcą listu jest:
    o2.pl Sp. z o.o.
    ul. Puławska 48/16
    02-559 Warszawa

    Wiem, powiesz, że każdy może to sobie wpisać.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Dobre wino i ładna kobieta to dwie miłe trucizny.

  • 10. Data: 2004-05-20 06:07:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kwaśniewski" <f...@z...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c8gchv$4ua$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > elektronicznej posłuży do wysłania informacji, o której mowa w powyższym
    > pytaniu i będzie miało charakter jednorazowy."

    A czego dotyczy ta informacja handlowa?
    Przeciez pytaja sie tylko Ciebie o czy
    pozwolisz na przyjmowanie ofert (ktore
    prawdopodobnie beda zawieraly informacje
    handlowe).

    >Swoją drogą, widzi tam ktoś jakieś pytanie? ;)

    Widze. Pytaja sie Ciebie czy wyrazasz zgode
    na uzywanie Twojego adresu mailowego.

    WOJSAL