  • 1. Data: 2007-08-28 12:14:25
    Temat: Nieuregulowana umowa
    Od: s...@s...pl

    Witam,

    Mam pytanie dotyczace umowy, poniewaz podpisalem z klientem umowe,
    wywiazalem sie z niej a on mi nie wyplacil wszystkiego chociaz termin
    zaplaty minal juz miesiac temu. Wyplacil mi ok. polowy tlumaczac sie
    ze czeka az klient zaplaci mu za to bo on byl tylko posrednikiem.
    Problem w tym ze ja tez bylem posrednikiem i musze szybko sciagnac od
    niego naleznosc za umowe. Wiec jak to najlepiej zrobic? Od razu isc do
    sadu?

    Z gory dzieki:)

  • 2. Data: 2007-08-28 12:56:50
    Temat: Re: Nieuregulowana umowa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@s...pl wrote:

    > zaplaty minal juz miesiac temu. Wyplacil mi ok. polowy tlumaczac sie
    > ze czeka az klient zaplaci mu za to bo on byl tylko posrednikiem.

    A co cię to obchodzi? Ma zapłacić i już!

    > Problem w tym ze ja tez bylem posrednikiem i musze szybko sciagnac od
    > niego naleznosc za umowe. Wiec jak to najlepiej zrobic? Od razu isc do
    > sadu?

    Przez sąd to szybko nie będzie, niestety. Nawet w trybie uproszczonym
    (pozew i brak odwołania) potrwa to pewnie parę miesięcy...

    Wezwanie do zapłaty (na piśmie - polecony z potwierdzeniem odbioru) to
    pierwszy krok. Zagroź skierowaniem sprawy do sądu - egzekucja komornicza
    jest kosztowna, więc gość może się przestraszyć.

    A potem... Cóż - możesz spróbować sprzedać wierzytelność (np. temu, komu
    ty musisz zapłacić) ale na to bym nie liczył. Albo do sądu i czekać.

  • 3. Data: 2007-08-28 15:23:10
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:mlidq4-qmp.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    >
    > A potem... Cóż - możesz spróbować sprzedać wierzytelność (np. temu, komu
    > ty musisz zapłacić) ale na to bym nie liczył. Albo do sądu i czekać.

    witam!

    pierwszy krok - wezwanie do dobrowolnego spełnienia świadczenia pod rygorem
    postępowania w sądzie i komorniczej egzekucji - pismo listem polecony,
    zachowaj dowód nadania
    drugi krok - do sądu w postępowaniu nakazowym - jak masz fakturę lub inny
    dowód zawarcia umowy, a już najlepiej jak masz umowę, do tego dowód
    spełnienia przez ciebie świadczenia no i wezwanie do dobrowolnego spełnienia
    świadczenia + dowód jego nadania - jeżeli do 10000zł to postępowanie
    uproszczone czyli wypełniasz formularz który zdobędziesz w sądzie i tam we
    wnioskach poza żądaniem zwrotu kosztów postępowania, żądasz wydania nakazu
    zapłaty w postępowaniu nakazowym; jeżeli zostanie wydanie, wniosek do
    komornika wraz z odpisem tego nakazu (nakaz przyjdzie do domu) o udzielenie
    zabezpieczenia na majątku dłużnika;
    jeżeli zaskarży, a zapewne może tego nie zrobi, skoro wykonałeś swoje
    świadczenie a on nie, to masz prawomocny nakaz i z tym do komornika
    ponownie, z tymze składasz tylko ten nakaz i wnosisz o egzekucję z
    zabezpieczonego majątku; jeżeli zaskarży, to i tak wyrok będzie
    zasądzający - z tego co piszesz nie ma on zadnych merytorycznych argumentów
    by spowodować oddalenie twego powództwa

    pzdr