  • 1. Data: 2010-11-16 14:06:57
    Temat: Niesluszna egzekucja komornicza - oplata stosunkowa...
    Od: lolka <l...@b...pl>

    Bardzo prosze o porade. Sytuacja w skrocie:

    Pani A otrzymala pismo o wszczeciu wobec niej egzekucji komorniczej na
    kwote blisko 10 tys. pln. Po wyjasnieniu okazalo sie, ze dlug powstal
    w platnosciach za mieszkanie bylego meza. Jako ze byly maz zapomnial
    pania A "wypisac" po jej wyprowadzce, spoldzielnia traktowala ja jako
    zamieszkujacego lokatora i skierowala sprawe przeciwko obojgu, po czym
    te sparwe wygrala. Wszelka korespondencja byl aprawdopodobnie
    kierowana pod adres bylego meza, stad pani A o calej sprawie
    dowiedziala si edopiero z pisma o egzekucji (wyslanego na adres
    meldunkowy pani A).
    Na szczescie po zlozeniu wyjasnien i roznych dokumentow w spoldzielni,
    ta uznala racje pani A i na wnisoek spoldzielni komornik umorzyl
    egzekucje wobec pani A, o czym otrzymala ona stosowne pismo. I tu
    problem.
    W pismie bowiem komornik obciaza ja kosztami "oplaty stosunkowej",
    wynoszacej 358 pln.
    Rozumiem, ze mimo rezygnacji wierzyciela z roszczenia wobec pani A,
    komornik poniosl koszty. Jednak pani A czuje sie w calej sprawie osoba
    niewinnie poszkodowana (troche przerazajace ze mozna niemal dowolna
    osobe podac do sadu i "cichaczem" wrzucic jej na plecy potezne
    zadluzenie), a teraz oprocz duzych nerwow i czasu dojda jej jeszcze
    koszty dlugu, ktory de facto jej dlugiem nie jest. Nie mogla sie przed
    nim tez w zaden sposob bronic, jako ze nie miala pojecia o
    jakiejkolwiek toczacej sie sprawie...

    Czy cos mozna w tej sytuacji zrobic?

  • 2. Data: 2010-11-16 14:11:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    lolka pisze:
    > Bardzo prosze o porade. Sytuacja w skrocie:
    >
    > Jako ze byly maz zapomnial
    > pania A "wypisac" po jej wyprowadzce, spoldzielnia traktowala ja jako
    > zamieszkujacego lokatora

    Bo zgłoszenia powinna dokonać pani A. Bynajmniej, jak się wyprowadzałem
    od rodziców, to ja musiałem pójść do spółdzielni i poprosić o
    wykreślenie mojej persony spośród osób zamieszkujących w lokalu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2010-11-16 15:54:01
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 16 Lis, 15:11, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Bo zg oszenia powinna dokona pani A. Bynajmniej, jak si wyprowadza em
    > od rodzic w, to ja musia em p j do sp dzielni i poprosi o
    > wykre lenie mojej persony spo r d os b zamieszkuj cych w lokalu.

    To nie ma chyba juz w tej chwili znaczenia, pani A przedstawila w
    spoldzielni dokumenty poswiadczajace wyprowadzke i zamieszkiwanie
    gdzie indziej przez ostatnie 4 lata. Skoro spoldzielnia odstapila od
    roszczenia wobec pani A, to rozumiem, ze uznala te dokumenty.

  • 4. Data: 2010-11-16 16:01:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 16:54, lolka pisze:

> [...]
    > gdzie indziej przez ostatnie 4 lata. Skoro spoldzielnia odstapila od
    > roszczenia wobec pani A, to rozumiem, ze uznala te dokumenty.

    Może zrobiła to dla świętego spokoju? Skoro miała tytuł wykonawczy,
    to spokojnie mogła kazać odkręcać sprawę w sądzie.

    Za umorzoną egzekucję komorniczą należy się komornikowi opłata.
    Domyślnie pokrywa ją dłużnik, chyba że egzekucja była wszczęta
    niesłusznie (a tak nie było, skoro był tytuł wykonawczy, który nie
    został zapłacony).

    Dłużniczka powinna się cieszyć, że udało się jej zakończyć sprawę
    tanim kosztem. Wzruszanie tytułu wykonawczego w sądzie byłoby o wiele
    bardziej upierdliwe.

    --
    Liwiusz