  • 21. Data: 2014-12-17 19:02:37
    Temat: Re: Niepodobny do zdjęcia
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > A czyje uprawnienia sprawdzją?

    Okaziciela?
    ---
    Jak ? Przecież nie wiedzą, że to jego dokument :-)

  • 22. Data: 2014-12-17 19:25:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 19:02, re pisze:
    > Jak ? Przecież nie wiedzą, że to jego dokument :-)
    Bo w Polsce sprawdzenie uprawnień oficjalnie pewnie powinno wyglądać
    tak: świadectwo urodzenia, świadectwo chrztu, dowód osobisty - tu
    wszędzie dane powinny się zgadzać i dopiero można przyrównać do prawa
    jazdy i pozytywnie (bądź nie) klienta zweryfikować :->

    Maciek

  • 23. Data: 2014-12-17 20:06:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Dec 2014 19:02:37 +0100, "re" <r...@r...invalid> wrote:
    > Jak ? Przecież nie wiedzą, że to jego dokument :-)

    Bo domyślnie się uznaje, że dokument okazującego należy do niego?
    Nigdy nie słyszałeś, jak koleżanki pożyczają sobie legitymacje
    uprawniającą do zniżek? :)

    --
    Marek

  • 24. Data: 2014-12-18 00:14:22
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 11:00, Maciek pisze:
    > Dokumenty te są wydane nawet przez ten sam urząd, oba
    > posiadają zabezpieczenia przed łatwym fałszowaniem, a mimo to tożsamość
    > da się stwierdzić tylko DO.

    niekoniecznie. Miasta które nie są powiatami wydają tylko DO.

    --
    @foe_pl

  • 25. Data: 2014-12-18 00:22:30
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 11:28, Maciek pisze:
    > No właśnie się nie dowiedziałem. Dowiedziałem się, że urzędniczka jakiś
    > przepis gdzieś widziała, ale z pamięci dokładnie nie zacytuje, a wskazać
    > także nie potrafi. Załatwimy więc sprawę według wyczucia (ewentualnie
    > widzimisię) urzędniczki. Dokładnie w ten sam sposób uwalane jest tam
    > 1000 innych spraw, np. gdy zagubiony podatnik przychodzi "po radę".

    Kodeks wyborczy redefiniuje pojecie dokumentu tożsamości do takiego
    dokumentu który umożliwia stwierdzenie tożsamości. Czyli teoretycznie
    nawet swiadectwo maturalne jest dokumentem tożsamości ;) przynajmniej
    wtedy kiedy chcemy oddac głos

    --
    @foe_pl

  • 26. Data: 2014-12-18 08:25:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 17 Dec 2014 17:27:44 +0100
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Okaziciela?

    a z dokumentem wiążą go tylko na podstawie tego, że wzięli go z jego
    ręki? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 27. Data: 2014-12-18 08:34:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-18 08:25, szerszen pisze:

    > a z dokumentem wiążą go tylko na podstawie tego, że wzięli go z jego
    > ręki? ;)

    To tez. I po zdjęciu.

    Wiele takich sytuacji jest. Na przykład kanarowi w autobusie pokazuje
    tylko swoją kartę miejską z nazwiskiem i zdjęciem, ale z tego nie
    wynika, że jest ona dokumentem tożsamości.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2014-12-18 09:56:17
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Dec 2014 08:34:25 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > ale z tego nie
    > wynika, że jest ona dokumentem tożsamości.

    To już ustaliliśmy, ale ustaliliśmy też, że fakt że nie jest takim
    dokument wynika nie z tego, że brakuje mu jakichś danych, a z tego, że
    ustawodawca nie wymienił go w określonym dokumencie.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 29. Data: 2014-12-18 13:13:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-18 o 00:22, the_foe pisze:
> [...]
    > dokumentu który umożliwia stwierdzenie tożsamości. Czyli teoretycznie
    > nawet swiadectwo maturalne jest dokumentem tożsamości ;) przynajmniej
    I to właśnie też jest ciekawe, bo zagłosować można "na prawo jazdy", co
    zresztą niedawno czyniłem, odebrać list/dokument/paczkę w Urzędzie
    Pocztowym też się da, ale w takim US już nie - przedziwne te przepisy :->

    Maciek

  • 30. Data: 2014-12-18 18:08:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > a z dokumentem wiążą go tylko na podstawie tego, że wzięli go z jego
    > ręki? ;)

    To tez. I po zdjęciu.
    ---
    Porównują charakteryzację ?

    Wiele takich sytuacji jest. Na przykład kanarowi w autobusie pokazuje
    tylko swoją kartę miejską z nazwiskiem i zdjęciem, ale z tego nie
    wynika, że jest ona dokumentem tożsamości.
    ---
    Oni wszyscy dla swojej wygody chcą podpisów