  • 11. Data: 2014-12-17 09:52:24
    Temat: Re: Niepodobny do zdjęcia
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 17 Dec 2014 00:19:56 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Bo nie sprawdzają tożsamości, tylko uprawnienia.

    A czyje uprawnienia sprawdzją?

    Czasem się zastanawiam, po co jesteś na tej grupie, skoro tak na
    siłę starasz się stosować prawne definicje w stosunku do ludzi, którzy
    nie zawsze łapią takie niuanse i nie tłumacząc im tego. "Dwa słowa"
    więcej wyjaśniło by różnice i nie powodowała irytacji obu stron.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 12. Data: 2014-12-17 10:15:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-17 09:52, szerszen pisze:

    > A czyje uprawnienia sprawdzją?

    Osoby kierującej posługującej się prawem jazdy.
    Po to PJ ma zdjęcie, aby nie trzeba było potwierdzać tożsamości
    dokumentem tożsamości. Choć, jak są wątpliwości, to się tak robi.

> [...]
    > nie zawsze łapią takie niuanse i nie tłumacząc im tego. "Dwa słowa"
    > więcej wyjaśniło by różnice i nie powodowała irytacji obu stron.

    Ta grupa jest specyficzna. Zwykle są tu osoby bardzo dobrze łapiące o co
    chodzi, ale i mają specyfikę - nazwijmy to - neofitów. Jak wiadomo każdy
    nowo nawrócony na daną religię bardzo żarliwie przestrzega jej reguł.
    Podobnie tutaj - ktoś potrafi się trzymać literalnego znaczenia przepisu
    (bo już sam fakt, że do niego dotarł i zrozumiał jest wyróżnieniem),
    często nie zwracając uwagi na inne przepisy, orzecznictwo, zasady
    prawne, zwyczaje itp.

    A jak ktoś próbuje naprowadzić, to zostaje strollowany. Zatem czasem nie
    warto się kopać z koniem.

    Pytający otrzymał odpowiedź - oficjalnie stwierdzenie tożsamości może
    się odbyć dowodem osobistym lub paszportem (są jeszcze małe wyjątki typu
    książeczka żeglarska, ale nie prawo jazdy).

    Otrzymujący odpowiedź może przyznać rację - fakt, wg przepisów nie
    mogłem potwierdzać tożsamości prawem jazdy. Fajnie, że pani w urzędzie
    poszła mi na rękę, ale na przyszłość będę pamiętał.

    W zamian trolluje, że przecież w prawie jazdy są jego dane. Tylko co z
    tego? Na świadectwie z podstawówki też są dane osobowe.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2014-12-17 11:00:35
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 10:15, Liwiusz pisze:
    > Otrzymujący odpowiedź może przyznać rację - fakt, wg przepisów nie
    > mogłem potwierdzać tożsamości prawem jazdy. Fajnie, że pani w urzędzie
    > poszła mi na rękę, ale na przyszłość będę pamiętał.
    Widzę, że nie zrozumiałeś. Ubawiło mnie nie to, że poszła mi na rękę,
    ale to, że w gąszczu idiotycznych przepisów nie była w stanie znaleźć
    właściwego. Po tych 15 minutach poddała się stwierdzając, że ma dużo
    roboty i nie straci całego dnia na szukaniu, ale przepis na pewno jest.
    Aż bałem się zapytać, co się dzieje w innych, bardziej skomplikowanych
    sprawach, gdzie urzędnik musi znaleźć np. 2 albo nie daj boże 3
    przepisy, które w dodatku mogły być po drodze radośnie zmienione.

    > W zamian trolluje, że przecież w prawie jazdy są jego dane. Tylko co z
    > tego? Na świadectwie z podstawówki też są dane osobowe.
    W legitymacji bibliotecznej też. Różnica polega na tym, że zarówno DO
    jak i PJ zawierają praktycznie te same dane, łącznie ze zdjęciem,
    peselem itd. Dokumenty te są wydane nawet przez ten sam urząd, oba
    posiadają zabezpieczenia przed łatwym fałszowaniem, a mimo to tożsamość
    da się stwierdzić tylko DO.

    Maciek

  • 14. Data: 2014-12-17 11:04:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 11:00, Maciek pisze:
> [...]
    > właściwego. Po tych 15 minutach poddała się stwierdzając, że ma dużo
    > roboty i nie straci całego dnia na szukaniu, ale przepis na pewno jest.
    Najlepszy był moment, gdy obróciła w moją stronę monitor i pokazała mi
    otwartą stronę _uwaga!_ Wikipedii :-D, gdzie było napisane, że w Polsce
    dowodem tożsamości jest DO i paszport, a PJ nie :-D
    Pamiętajcie więc podatnicy: macie problem w US - wskażcie im rozwiązanie
    w Wikipedii, nie muszę chyba dodawać, że wcześniej wystarczy się
    aktywnie zaangażować w proces tworzenia odpowiednich haseł ;-)

    Maciek

  • 15. Data: 2014-12-17 11:06:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-17 11:00, Maciek pisze:

    > peselem itd. Dokumenty te są wydane nawet przez ten sam urząd, oba
    > posiadają zabezpieczenia przed łatwym fałszowaniem, a mimo to tożsamość
    > da się stwierdzić tylko DO.

    No i dowiedziałeś się, że taki jest przepis. Dobre i to. Może kolejnym
    razem nie będziesz przez 15 minut zajmować urzędnika zbędnymi obowiązkami :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2014-12-17 11:28:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 11:06, Liwiusz pisze:
    > No i dowiedziałeś się, że taki jest przepis.
    No właśnie się nie dowiedziałem. Dowiedziałem się, że urzędniczka jakiś
    przepis gdzieś widziała, ale z pamięci dokładnie nie zacytuje, a wskazać
    także nie potrafi. Załatwimy więc sprawę według wyczucia (ewentualnie
    widzimisię) urzędniczki. Dokładnie w ten sam sposób uwalane jest tam
    1000 innych spraw, np. gdy zagubiony podatnik przychodzi "po radę".

    Maciek

  • 17. Data: 2014-12-17 11:32:08
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 17 Dec 2014 10:15:55 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    No i dziękuje bardzo za rozpisanie ;)
    Aczkolwiek nadal różnica pozostaje jedynie na papierze, bo jeden i
    drugi dokument zawiera te same dane.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 18. Data: 2014-12-17 11:54:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 11:32, szerszen pisze:
    > No i dziękuje bardzo za rozpisanie ;)
    > Aczkolwiek nadal różnica pozostaje jedynie na papierze, bo jeden i
    > drugi dokument zawiera te same dane.
    W zeszłym roku wszedł zdaje się do obiegu ujednolicony wzór
    europejskiego prawa jazdy, a stąd już zapewne mały krok do uznania tego
    dokumentu za jedyny wymagany do identyfikacji przy poruszaniu się po
    strefie Schengen. Ale gotów jestem się założyć, że nawet jeśli to
    nastąpi, u nas w urzędach nadal trzeba będzie okazać DO do odbioru
    jakiegoś świstka - dokumentów musi być przecież odpowiednia ilość, żeby
    nie naruszać powagi Urzędów i pracujących tam ludzi ;-)

    Maciek

  • 19. Data: 2014-12-17 12:24:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2014, Maciek wrote:

    > Aż bałem się zapytać, co się dzieje w innych, bardziej skomplikowanych
    > sprawach, gdzie urzędnik musi znaleźć np. 2 albo nie daj boże 3
    > przepisy, które w dodatku mogły być po drodze radośnie zmienione.

    Czekasz kwartał na odpowiedź od prawnika.
    Sprawdzone swojego czasu na PP ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-12-17 17:27:44
    Od: Marek <f...@f...com>