    From: " Anna" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepełnosprawny ojciec
    Date: Thu, 11 Oct 2007 11:34:10 +0000 (UTC)

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > nic tez nie wiadomo dlaczego to akurat twoj brat przejal kase ojca, oraz
    czy jestes pelnoletnia, tez nic nie wiemy czyje to mieszkanie, skoro
    mieszkasz pod jednym dachem ze swoim bratem i chcesz naslac na niego policje
    to stosunkow domowych napewno to nie polepszy
    Jestem pełnoletna i mam powyżej 40-tki. Mieszkamy w domku /współwłasność/,
    ale brat ma swój dom /bliżniak dobudowany na tym samym placu, którego nie
    wykończył, bo pomimo, że dostał połowę działki, chce jeszcze kasę z tego
    starego domu...Jak przejął emeryturę ojca? - buntując go przez długi czas na
    mnie i dzieci...To nie jest "oficjalna" opieka.
    Stosunki rodzinne od lat są tragiczne, bo brat rości sobie prawo do całego
    majatku po ojcu i stale wszczyna awantury. Nasiliło się to po moim rozwodzie
    10 lat temu. To zwykły materialista, i nic maszych układów nie polepszy, bo
    on tego nie chce /co w tej sytuacji jest zrozumiałe/
    > chcesz poprawic byt ojca i masz do tego prawne mozliwosci (wiek) przejmij
    nad nim opieke i przejmij jego kase, idz do opieki spolecznej, dowiedz sie o
    > pielegniarke srodowiskowa i o to jaka pomoc mozez od nich uzyskac, srodki
    > prawne, szczegolnie mieszkajac pod jendym dachem niczego nie poprawia a
    jedynie pogorsza, chyba ze stac cie na wyprowadzke i zabranie ojca ze soba,
    albo zmuszenie brata do wyprowadzki, w co watpie

    Już sie trochę zorientowałam w temacie co do opieki, ale to trochę potrwa.
    Jestem umówiona z adwokatem od spraw rodzinnych, zobaczę, co on powie.

    Niestety, gdybym miała się gdzie wyprowadzić, już dawno oszczędziłabym
    sobie, dzieciom i ojcu tych awantur...
    Lata temu właśnie z ojcem wyraziliśmy mu zgodę na budowę, bo miał się tam
    przeprowadzić z rodziną... Dom stoi, odgrodzony bezprawnie od reszty
    posesji /nie ma podziału formalnego/ a on cały czas tu mieszka...Ja miałam z
    dziećmi i z ojcem mieszkać w tym starym domu, ale on żąda SPŁATY siebie z
    tej części domu /a już ma połowę posesji, choć jego udział formalnie to
    częsć ułamkowa/

    Co w tej sytuacji zrobić?