  • Data: 2007-10-23 22:51:23
    Temat: Re: Niepełnosprawny ojciec
    Od: "Jola" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem, czy ojciec będzie chciał się synowi narazić, podpisując
    > darowiznę
    > na mnie, lub na dzieci /wolałabym - dla dzieci/, i nie wiem też, czy taki
    > dokument, podpisany przez niepełnosprawnego człowieka /słabo widzi, a i
    > podpis też raczej byłby kiepski/ mógłby być honorowany przez sąd...Zapewne
    > brat by podważył taką darowiznę, bo jak wiesz - on rości sobie prawo do
    > wszystkiego, bo-jak mówi :to jego ojcowizna"...

    O to się nie martw, bo jeśli Ojciec jest świadom swoich decyzji, ale nie ma
    możliwości samodzielnego, własnoręcznego podpisania aktu notarialnego, to
    zostanie ten akt uwiarygodniony poprzez odcisk jego linii papilarnych w
    obecności świadka (np. pracownika kancelarii notarialnej). Nawet w przypadku
    osób niedowidzących czy niewidzących w ogóle lub nie umiejących pisać jest
    możliwe notarialne złożenie oświadczenia woli i taki akt ma taką samą moc
    prawną, jak każdy inny, podpisany przez osobę w pełni sprawną fizycznie.