    From: Lesio <l...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieodebrane pozwy
    Date: Thu, 01 Aug 2002 17:40:01 +0200

    a...@p...onet.pl wrote:

    > Czesc
    > Z jednej strony mowisz o wezwaniu do zaplaty a z drugiej o pozwie.Ja to
    > wezwanie traktuje jako ??danie wykonania zobowiazania a to ze oni nie odbieraja
    > wezwania to wg mnie nic nie oznaczacza i rzeczywiscie jesli wniesiesz pozew w
    > ktorym za??dasz zaplaty odszkodowania to bedzie mozna wydac wyrok
    > zaoczny.Artykul 339 KPC mowi ze jesli pozwany nie stawil sie na posiedzenie
    > wyznaczone na rozprawe albo mimo stawienia sie nie bierze udzialu w rozprawie
    > sad wydaje wyrok zaoczny.Tak wiec,moim zdaniem,pozwany nie stawia sie bez
> [...]

    No cacy, ale co z obowiazkiem doreczenia pozwu. Slyszalem, ze w sprawach cywilnych
    doreczenie PIERWSZEGO pozwu to bezwzgledny warunek. I jesli go pozwany nie odbiera,
    to nic mu zrobic nie mozna. A jesli sie stawi tylko czesc pozwanych, to wyrok
    zaoczny w ogole nie wchodzi w rachube.

    A co do artykulu 339, to jak on koresponduje z artykulem 341, ktory stwierdza, ze:
    "W razie nienadejscia dowodu doreczenia na dzien rozprawy sad moze w ciagu
    nastepnych 2 tygodni wydac na posiedzeniu niejawnym wyrok zaoczny, jezeli w tym
    czasie otrzyma dowod poreczenia..."

    A co jesli dowod poreczenia nie nadejdzie? Przeciez pozew nigdy nie zostal
    odebrany. Przeciez zawsze moze taki gosc tlumaczyc sie, ze wyjechal z domu, albo
    byl za garnica, albo wymeldowal sie, albo pomimo meldunku tam nie mieszka, a skad
    mial wiedziec, ze sprawa w ogole trafi do sadu, bo na przyklad mojego wezwania
    przedprocesowego nie traktowal powaznie.

    Czy takie jego tlumaczenie ma sens? Szczegolnie jesli inni sie w sadzie pojawia?

    Lesio