    From: <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieodebrane pozwy
    Date: 1 Aug 2002 13:32:26 +0200

    > Chece wniesc pozew o odszkodowanie przeciw trzem osobom. Wyslalem im juz
    > wezwanie do zaplaty i postraszylem sadem.
    >
    > Z tego co sie orientuje, to nie chca oni odebrac pierwszego pozwu do
    > sadu z poczty. Beda to argumentowali na rozne sposoby. Czy takie
    > wezwanie jest skuteczne? Bo rozmawialem z prawnikami i jedni mowia, ze
    > nie, a inni, ze owszem tak, gdyz wyrok moze zapasc zaocznie. Jak jest
    > naprawde?

    Czesc
    Z jednej strony mowisz o wezwaniu do zaplaty a z drugiej o pozwie.Ja to
    wezwanie traktuje jako żądanie wykonania zobowiazania a to ze oni nie odbieraja
    wezwania to wg mnie nic nie oznaczacza i rzeczywiscie jesli wniesiesz pozew w
    ktorym zażądasz zaplaty odszkodowania to bedzie mozna wydac wyrok
    zaoczny.Artykul 339 KPC mowi ze jesli pozwany nie stawil sie na posiedzenie
    wyznaczone na rozprawe albo mimo stawienia sie nie bierze udzialu w rozprawie
    sad wydaje wyrok zaoczny.Tak wiec,moim zdaniem,pozwany nie stawia sie bez
    usprawiedliwienia (nieodebranie pozwu tak po prostu raczej nie usprawiedliwia
    pozwanego heh) i sad ma prawo wydac wyrok zaoczny,czyli nie musisz sie
    przejmowac tym ze kolesie nie odbieraja pozwu z poczty.