    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Date: Tue, 8 Apr 2008 00:35:56 +0200
    <fsj6df$p18$1@nemesis.news.neostrada.pl> <fsj76v$hm1$5@inews.gazeta.pl>
    <3...@s...googlegroups.com>
    <fslv5e$ak$2@news.dialog.net.pl> <fsmjoe$aqt$2@inews.gazeta.pl>
    <fso6nk$9c8$1@news.dialog.net.pl> <fste8t$6ia$6@inews.gazeta.pl>
    <fsthl3$iao$1@news.dialog.net.pl> <fsu5ga$mhf$3@inews.gazeta.pl>
    <fsubfk$4j9$1@news.dialog.net.pl> <fsugof$mhf$7@inews.gazeta.pl>
    <fsuigk$8t4$1@news.dialog.net.pl> <fsuqe4$1pg$1@inews.gazeta.pl>
    <ft0nt5$i0o$1@news.dialog.net.pl> <ft20rp$h2e$1@mx1.internetia.pl>
    <ft3drk$573$1@news.dialog.net.pl> <ftcnbr$2mu$1@mx1.internetia.pl>

    W wiadomości news:ftcnbr$2mu$1@mx1.internetia.pl LM <l...@g...pl>
    pisze:

    > Tylko mylisz dwie rzeczy - zaświadczenie "lewe" to zaświadczenie
    > podrobione. Jeśli podejrzewa coś takiego, to oczywiście może odmówić
    > usprawiedliwienia, ale jednocześnie ma obowiązek pociągnąć temat dalej,
    > bo mamy do czynienia z przestępstwem fałszerstwa.
    A skąd, mamy tylko do czynienia z podejrzeniem.
    Ale dostrzegam cień zbliżenia stanowisk. Naturalnie, że kwestionowanie nie
    budzącego wątpliwości zaświadczenia lekarskiego jest bez sensu.

    > Jeśli natomiast nie kwestionuje jego prawdziwości, to ma obowiązek go
    > honorować - tak jak honorują go zakłady pracy, a nawet sądy.
    Je honorować - JE.
    Temu nie sposób - oczywiście -zaprzeczyć.

    > A to niby dlaczego? Sam dostarczałem takie zwolnienie, bo miałem grypę, a
    > był to w przychodni jedyny lekarz, do jakiego mogłem się dostać. I nikt
    > okiem nie mrugnął.
    To niczego nie dowodzi, może się nikomu nie chciało (mnie by się pewnie nie
    chciało - za te pieniądze?).
    Podam ci jednak przykład. Otóż w procesie rekrutacji szkoła wymaga sobie
    zaświadczeń od konkretnych specjalistów. I nikogo nie obchodzi czy oni byli
    dostępni czy nie. Ma być od takiego i basta inaczej braki w dokumentacji i
    cześć.
    Inaczej ma się sprawa z uzasadnieniem prośby o usprawiedliwienie
    przedstawianej (niekiedy po prostu tylko słownie) przez rodzica, prawnego
    opiekuna czy samego pełnoletniego ucznia. To już kwestia ocenna, a ocenia
    nauczyciel. Trzymając się wspomnianego przez ciebie gruntu "sądowego" - daje
    wiarę lub nie. Wiąże się to jego obowiązkami wymienionymi we wzmiankowanych
    przeze mnie aktach prawnych jest to całkowicie zrozumiałe (choć może nie dla
    wszystkich).

    > Gołosłowie to jest to, o czym ty piszesz, bo ja podałem w dalszej części
    > mejla KONKRETNE PODSTAWY PRAWNE
    Dobra, możesz powtórzyć? Bo ja tych konkretów nie widzę, serio. Nieadekwatne
    artykuły z UOSO masz na myśli czy co innego?

    --
    Jotte