    Subject: Re: Nie mogę już patrzeć na cwaniactwo
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <pb48u5$it8$1@node1.news.atman.pl> <pb492o$2ft$1@node2.news.atman.pl>
    <pb49o0$3d8$1@node2.news.atman.pl>
    <5ad5b364$0$31350$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb4d3v$6eg$1@node2.news.atman.pl>
    <5ad5ca48$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb4ifk$rrf$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad5d5a1$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb4kv3$dv9$1@node2.news.atman.pl> <pb4l8q$umg$1@node1.news.atman.pl>
    <pb4lu6$end$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@m...nat.stargardszczecinski.vectranet.pl>
    <pb6p27$cia$2@node2.news.atman.pl>
    <5ad746e8$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb7h0j$3uo$1@node2.news.atman.pl>
    <5ad7608c$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb7o1k$sjj$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad76ac0$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb9goo$i5n$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad85195$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb9js3$lc5$1@node1.news.atman.pl>
    From: Kviat
    Date: Thu, 19 Apr 2018 11:19:33 +0200

    W dniu 2018-04-19 o 10:26, Liwiusz pisze:

    > Oczywiście, że wynika, co widać na przykład w czasach biegów na
    > Igrzyskach Olimpijskich. Piękna statystyczna zależność. Niewątpliwie
    > patrząc pod względem prędkości biegania, rasa czarna jest bardziej
    > wartościowa.

    Bardziej wartościowa dla kogo? Dla sprzedawcy wejściówek na olimpiadę?
    Dla miłośników biegaczy?
    Bo ty lubisz oglądać bieganie? A ja nie lubię.
    Równie dobrze mógłbyś napisać, że kwaśne jabłko jest dla ciebie bardziej
    wartościowe od słodkiego, bo ty lubisz kwaśne jabłka.
    To, że ty lubisz kwaśne jabłka, nie czyni ich bardziej wartościowymi, bo
    _ma_inną_pulę_genów_.
    To tylko i wyłącznie oznacza, że ty lubisz kwaśne jabłka (lubisz
    bieganie, itd...).
    To nie inna pula genowa czyni tego biegacza bardziej wartościowym.

    To kolejny podręcznikowy przykład próby manipulacji rasistów poprzez
    nieudolne mieszanie pojęć i próbę rozmydlenia tematu. "Skoro _ja_ nie
    lubię czarnych, to znaczy, że są mniej wartościowi od białych".
    I niby jak z tego ma wynikać, że są mniej wartościowi,
    _bo_mają_inną_pulę_genów_?
    Są mniej wartościowi _dla_kogoś_, a nie dlatego, że mają inną pulę
    genów. To nie ma nic wspólnego z genami.

    Uzasadnianie swojej _osobistej_ hierarchii wartości argumentacją "innej
    puli genów" nazywamy rasizmem.

    Próbuj dalej.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr