    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nergal jednak się nie wykpi? [Prokuratura WRACA do sprawy]
    Date: Sat, 30 Nov 2019 18:01:06 +0100 (CET)

    u2 <u...@o...pl> pisze:
    > widać, że to psychopata, jak szukał szpiku kostnego to niby się
    > nawrócił, ale diabeł nie odpuszcza:)
    >
    > https://niezalezna.pl/299685-nergal-jednak-sie-nie-w
    ykpi-prokuratura-umorzenie-bylo-przedwczesne

    > Nergal jednak się nie wykpi? Prokuratura: "umorzenie było przedwczesne"
    >
    > Adam "Nergal" Darski / Igor Smirnow/Gazeta Polska
    >
    > To nie koniec sprawy Adama "Nergala" Darskiego, który na Facebooku
    > zamieścił zdjęcie, na którym depcze obraz Matki Boskiej. Choć rano
    > media obiegła informacja o umorzeniu przez prokuraturę postępowania w
    > tej sprawie, to zostanie ono ponownie podjęte. - Postanowienie to
    > wydano przedwcześnie - podała Prokuratura Regionalna w Warszawie.
    > [...]

    Jak rozumiem orzecznictwo jest bardzo różne w przypadku faktycznych
    przedmiotów kultu religijnego (np. krzyż będący częścią kościoła)
    i "nie sakralnych" przedmiotów wyglądających jak przedmiot kultu
    religijnego. _Oryginał_ obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej ochronie
    podlega bezdyskusyjnie jego masowe "niepoświęcone" kopie w znacznie++
    mniejszym stopniu. Wyjątkiem mogłoby być np. celowe złośliwe
    zbezczeszczenie kopi którą ktoś trzymał 10 lat w mieszkaniu i codziennie
    się przed nią modlił.

    Jak chcesz prawniczego cynizmu na otrzeźwienie: Czy chcesz uznania
    _każdej_ jarmułki za podlegający ochronie przedmiot kultu religijnego?

    W tej sprawie Nergala ja się zdziwię jak się nie skończy góra na grzywnie.
    Nawet jeśli jej nie dostanie to "długie ciąganie po sądach" może być samo w
    sobie "karą" wystarczająco odstraszającą sporo+ potencjalnych naśladowców.

    --
    A. Filip