  • 11. Data: 2011-09-08 13:29:29
    Temat: Re: Nazwa produktu wprowadzająca w błąd.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 15:09, tomek pisze:

    > A czy w takim przypadku nie jest tak, że zysk ze światłowodu ma tylko
    > provider? Tzn może obsłużyć większą liczbę końcowych obiorców. A ci z
    > kolei mają zwykły kabel, więc zysk ze światłowodu mają żadne.

    A jaki chciałbyś mieć "zysk" ze światłowodu, hmm??

    Czy w ogóle masz pojęcie, jak działa sieć?

  • 12. Data: 2011-09-08 13:45:32
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 08.09.2011 15:29, Andrzej Lawa wrote:

    > A jaki chciałbyś mieć "zysk" ze światłowodu, hmm??
    >
    > Czy w ogóle masz pojęcie, jak działa sieć?

    Nie mam, dlatego pytam mistrzu.

    Tomek

  • 13. Data: 2011-09-08 14:25:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Pomijam już nawet stosunkowo wysoki koszt mediakonwerterów.

    Czy ja wiem... Są po ok 100 zł (chyba, że trzeba na większe dystanse).

  • 14. Data: 2011-09-08 14:35:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-08 14:47:18 +0200, Jan Bartnik <b...@g...com> said:

    > Czyli rozumiem, że UPC chodziło o moc włókna?

    Czy dostałeś to, co wpisano w umowę?
    (bo w mojej nie wpisano ani koloru modemu, ani z czego będzie zrobony
    kabel dostarczający sygnał. Mam za to wpisaną przepustowość i ona
    się zgadza (rzeczywistość z umową))

    Bo jeśli tak, to problem jest akademicki i wyjaśniony najlepiej przez Konrada.

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2011-09-08 14:55:50
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 8 Sep 2011 14:07:20 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Sterujesz w stronę włókna metalowego? ;)

    Albo
    "(n.) Sinew; strength; toughness; as, a man of real fiber."
    To słowo ma wiele znaczeń ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2011-09-08 15:05:12
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 8 Sep 2011 05:47:18 -0700 (PDT), Jan Bartnik napisał(a):

    > Czyli rozumiem, że UPC chodziło o moc włókna? Bawełną internet rozprowadzają :) W
    terminologii komputerowej często upraszcza się fiber optics do samego fiber. Nie
    spotkałem również określania w ten sposób wspomnianych przez Gotfryda włókien
    metalowych. Stąd uważam to za wprowadzanie w błąd - to tak jakby operator komórkowy
    wcisnął mi komórkę jakiegoś jamochłona za złotówkę do abonamentu.

    Nawet w przypadku światłowodów w błąd wprowadza się sam klient, bo w tym
    przypadku technologia nie przewiduje doprowadzenia włókna do mieszkania
    tylko w najlepszym przypadku do budynku.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2011-09-08 15:29:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 16:25, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >
    > Czy ja wiem... Są po ok 100 zł (chyba, że trzeba na większe dystanse).

    A ile kosztuje gniazdko RJ45?

  • 18. Data: 2011-09-08 15:30:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 15:45, tomek pisze:

    > Nie mam, dlatego pytam mistrzu.

    No to powiem ci tylko tyle, żebyś nie martwił swojej główki tym problemem.

  • 19. Data: 2011-09-08 15:53:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-09-2011 12:25, Jan Bartnik pisze:
    > Witam.
    >
    > UPC proponuje usługę Fiber Power X, gdzie X jest z zakresu 5 - 150.
    > Po zamontowaniu całego szpeju... okazuje się, że tam żadnego
    > światłowodu nie ma. Czy nie jest to naruszenie przepisów? Nazwa
    > produktu wprowadza klienta w błąd.

    Można by spróbować w oparciu o ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym
    praktykom rynkowym z 2007 r. Zobacz, poczytaj.

    --
    .B:artek.

  • 20. Data: 2011-09-08 15:57:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-08 17:53, .B:artek. pisze:

    > Można by spróbować w oparciu o ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym
    > praktykom rynkowym z 2007 r. Zobacz, poczytaj.

    Bardziej strawny będzie Słownik Wyrazów Bliskoznacznych. Angielskojęzyczny.

    --
    spp