  • 1. Data: 2011-09-07 21:04:24
    Temat: wspólnota - uchwały nierozstrzygnięte - czy mieszkaniec może spowodować poddanie pod rostrzygnięcie sądu
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    Czy jako członek wspólnoty mam jakiekolwiek narzędzie SKUTECZNIE żądać od
    Zarządu poddania uchwały pod rostrzygnięcie w sądzie, w sytuacji gdy nie
    zebrano rozstrzygającej ilosci głosów?

    (czy może stosuje się tutaj zasada że 10% mieszkańców może wystąpić z takim
    działaniem, analogicznie jak przedkładanie uchwał do głosowania?
    czy też wola/niewola Zarządu górą?

    Oraz - co można zrobić, kiedy Zarząd notorycznie ogłasza jako NIEUCHWALONE
    uchwały nierozstrzygnięte (nie udało się zebrać rostzygającej ilości
    głosów).

  • 2. Data: 2011-09-07 21:14:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-07 23:04, lamia pisze:

    > Oraz - co można zrobić, kiedy Zarząd notorycznie ogłasza jako
    > NIEUCHWALONE uchwały nierozstrzygnięte (nie udało się zebrać
    > rostzygającej ilości głosów).

    A co to niby za różnica?
    Nierozstrzygnięte są nieuchwalone.
    I komu niby zgłasza?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-09-07 21:45:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2011, Johnson wrote:

    > A co to niby za różnica?
    > Nierozstrzygnięte są nieuchwalone.
    > I komu niby zgłasza?

    Pewnie współwłaścicielom z okazji przeprowadzenia zbierania
    głosów "częściowo indywidualnie" (nie na zebraniu).
    Z litery przepisu wynika że taki obowiązek z ustawy jest
    tylko przy uchwałach przyjętych, ale mogą w "regulaminie"
    (uchwale o powołaniu zarządu) mieć że zarząd ma powiadamiać
    o wszystkich.

    Inna sprawa, że konieczność wygdybywania tez nie przyczynia
    się do jasności co do "stanu faktycznego" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-09-08 05:17:14
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    > od Zarządu poddania uchwały pod rostrzygnięcie w sądzie, w sytuacji gdy
    > nie zebrano rozstrzygającej ilosci głosów?

    Nie. Możesz tylko zaskarżyć uchwałę już podjętą.

    > (czy może stosuje się tutaj zasada że 10% mieszkańców może wystąpić z
    > takim działaniem, analogicznie jak przedkładanie uchwał do głosowania?
    > czy też wola/niewola Zarządu górą?

    Wola niedziałania Zarządu górą.

    > Oraz - co można zrobić, kiedy Zarząd notorycznie ogłasza jako
    > NIEUCHWALONE uchwały nierozstrzygnięte (nie udało się zebrać
    > rostzygającej ilości głosów).
    No to robi to zgodnie z prawem.

    Odwołać Zarząd. Ale jak zgaduję, na zebrania przychodzi niewielu, a
    głosy będzie zbierał Zarząd, a więc wiesz...
    W skrajnym przypadku (nieosiągalność właścicieli i szkodliwe poczynania
    Zarządu) można wystąpić do sądu o ustanowienie zarządu komisarycznego.

    Furtka: Można od nieobecnych (trudno osiągalnych) wziąć pełnomocnictwo
    do głosowania w ich imieniu nad konkretną uchwałą (może być udzielone
    korespondencyjnie, ale z opłatą skarbową jeśli wymagana).

    Czytaj Ustawę o Własności Lokali.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-09-08 06:26:59
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    IMHO właściciel mógłby zaskarżyć także uchwałę niepodjętą.
    Pytanie, na jaki sąd trafi.

    -----

  • 6. Data: 2011-09-08 08:28:23
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-09-08 08:26, _ąćęłńóśźż pisze:
    > IMHO właściciel mógłby zaskarżyć także uchwałę niepodjętą.
    > Pytanie, na jaki sąd trafi.
    >

    > -----

    A co Twoim zdaniem miałby zaskarżać?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 7. Data: 2011-10-02 15:46:29
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "lamia" <l...@o...pl> wrote in message
    > Czy jako członek wspólnoty mam jakiekolwiek narzędzie SKUTECZNIE żądać od
    > Zarządu poddania uchwały pod rostrzygnięcie w sądzie, w sytuacji gdy nie
    > zebrano rozstrzygającej ilosci głosów?

    eeee, nikt nie wie?

  • 8. Data: 2011-10-03 08:16:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Oct 2011, lamia wrote:

    > "lamia" <l...@o...pl> wrote in message
    >
    > eeee, nikt nie wie?

    Ktoś Ci napisał: "jakiej uchwały"?
    Uchwały nie ma, skoro nie uchwalona.
    Pod sąd można IMVHO w takim układzie dać jedynie swoje indywidualne
    żądanie (być może w 100% zgodne z nieuchwaloną treścią), ale żeby coś
    takiego "przeszło" to by musiało chyba być coś zagrażające budynkowi :(

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-10-03 09:33:35
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-10-02 17:46, lamia pisze:
    > "lamia" <l...@o...pl> wrote in message
    >

    > eeee, nikt nie wie?
    Dostałaś kilka sugestii.
    Powtórzę/przytoczę - lekarstwem na opieszałość czy złą wolę Zarządu jest
    tylko jego odwołanie (hint: można głosować przez pełnomocników), a w
    razie dobrze udokumentowanego braku takiej możliwości - wniosek do sądu
    o ustanowienie Zarządu komisarycznego.

    Jak już o coś pytasz, to czytaj przynajmniej odpowiedzi ;)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 10. Data: 2011-10-03 10:39:54
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>