eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Date: Tue, 05 Apr 2011 13:40:42 +0200

    W dniu 05.04.2011 13:12, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Zależy co będzie oceniane, np umiejętność korzystania ze styli itp, z
    > tego co pamiętam trochę się to rozjeżdża - mimo, że czasem nawet wyglada
    > to tak samo (no przynajmniej dawniej się rozjeżdżało). Umiejętność taka
    > można sprawdzić zarówno pod wordem, jak i we writterze, jednak, aby mieć
    > pewność, że ktoś wykonał to dobrze, trzeba by raczej sprawdzić konkretny
    > program. Dlatego zgadza się, wszystko zależy od problemów
    > doprecyzowania,

    No więc nie można postawić ogólnej tezy, że nauczyciel nie może wymagać.

    > ale nadal nie wiem co to ma wspólnego z zaniżaniem poziomu.

    No jeśli w imię niewymagania czegoś rezygnujemy ze stawiania wymagań, to
    zaniżamy poziom. Kwestia oczywiście problemu, bo możliwe, że da się
    poziomu nie zaniżyć. Ale niestety część wypowiedzi Maddy szła w kierunki
    zaniżania. ,,Problemem dla dzieci są buty, a co dopiero komputer''. No
    więc niestety takie nastawienie prowadzi do rychłego zaniżania poziomu.

    Oczywiście jeśli szkoła ma możliwości udostępniania pracowni, to jak
    najbardziej. Tylko to też kwestia możliwości. Np. ja udostępniam w
    ramach godzin karcianych oraz z własnej kieszeni osobistej (co już
    pomału mi się przestaje uśmiechać, bo moja rodzina za to płaci).

    Jeżeli szkoła nie ma takiej możliwości, a uczeń nie ma własnych środków,
    to niestety pozostają dwa wyjścia: równać poziom w dół i dawać po tyłku
    tym, co ich stać, albo równać poziom w górę i dawać po tyłku
    biedniejszym. To drugie jest lepsze, bo generalnie generuje większy
    rozwój społeczny, wzrost bogactwa oraz dopinguje biedniejszego do
    działania (w końcu nawet jeśli szkoła nie daje pracowni, a biednego nie
    stać na swój sprzęt/oprogramowanie, może się skumplować z kimś w
    klasie/szkole kto ma.

    Już nieraz takie akcje słyszałem... Nie mam, nie umiem, nie stać mnie...
    Ale nawet wizyt na konsultacjach dotowanych przeze mnie odmawiali.

    Jestem przeciwnikiem zdania ,,wszystkim się należy po równo''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek