  • 11. Data: 2003-07-28 21:31:08
    Temat: Re: Naruszenie praw autorskich do programu przez czasopismo
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    wd wrote:

    >Ten program nie jest FREEWARE, ale zastanawiałem się nad tym, gdyby
    >zinterpretowali "przesyłam do celów testowych" jako "ten program jest
    >FREEWARE możecie go opisać i dołączyć do krążka" czy w jakiś inny dziwny
    >sposób to to co Pan napisał trochę mnie uspakaja, bo liczyłem na jakiegoś
    >emaila z ich strony zanim zdecydują się na jakiś krok.

    Nawet gdyby program był "freeware" to darmy tytuł licencji nie
    oznacza prawa do rozpowszechniania programu.

    Moim zdaniem nastąpiło naruszenie Twoich autorskich praw majątkowych (jeżeli
    je posiadasz). Konkretnie: Twój program został rozpowszechniony
    bez Twojej zgody - nie zawiera jej licencja, jak rozumiem nie wyraziłeś
    takiej zgody w formie innej umowy. W związku z tym pismo zrobiło to nie
    mając do tego prawa czyli w grę wchodzą teraz chyba Art. 79 i 116 PA.
    Tak czy inaczej, na Twoim miejscu zastanowiłabym się nad swoją stratą
    i wystąpiła z pisemnym żądaniem zadośćuczynienia (ew. korzystając z pomocy
    prawnika).

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2003-07-28 21:36:11
    Od: "wd" <n...@s...invalid>

    Dziękuję wszystkim za pomoc i radę

  • 13. Data: 2003-07-29 06:57:02
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Dziękuję wszystkim za pomoc i radę

    jeszcze jedno pytanie, czy masz licencje na system operacyjny i na aplikacje
    do tworzenia programow?
    jesli tak, to od razu sad, jesli nie to 3ba by bylo pomyslec, jak to
    rozwiazac i dalej tez sad ;)

    Jean

  • 14. Data: 2003-07-29 09:27:47
    Od: "Romek" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "wd" <n...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Przesłałem do gazetki program z licencją w brzmeniu poniższym (plik
    > licence.txt dołączony do programu na płytce, w samym programie jest
    > umieszczona informacja COPYRIGHT) zaznaczając, że program jest do celów
    > testowych. Program został umieszczony przez czasopismo w kartotece
    > TOPFREEWARE na płytce CD i opisany w nim jako FREEWARE:

    Sprawa prosta
    Nigdzie w licencji nie jest napisane ( o ile nie przegapilem) ze program
    jest rozpowszechniny za darmo. A zatem znajduja zastosowanie przepisy pr.
    aut. W konsekwenji licencja jest odpłatna. Ile za licencje..to juz inna
    sprawa..sad bedzie porownywał dziela tego samego rodzaju..
    Wiec sprawa wyglda tak. Oni mogli rozpowszechnic ten program. I podawnie
    przez kogos przepisów karnych ( kilka postow ponizej) jest niewlasciwe.
    Rozpowszechnijac program musza jednak zaplacic. Co iecej.. zaplacic musi
    kazda osoba zktra uzywa tego programu..czyli kazda osba która skopiowala go
    z CD i uzywa. Inna sprawa to roszczenie uytkownikow wobec wydawcy..za
    wprowadzenie w blad itp.

    Pozdrawiam
    ROmek
    www.prawnik.net.pl

  • 15. Data: 2003-07-29 10:34:18
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Romek wrote:

    > Oni mogli rozpowszechnic ten program. I podawnie przez kogos
    > przepisów karnych ( kilka postow ponizej) jest niewlasciwe.

    Na jakiej podstawie mogli go rozpowszechnić?

  • 16. Data: 2003-07-29 13:49:04
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Romek" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Wiec sprawa wyglda tak. Oni mogli rozpowszechnic ten program. I podawnie
    > przez kogos przepisów karnych ( kilka postow ponizej) jest niewlasciwe.

    Chyba nie bardzo rozumiesz prawo autorskie. Jeżeli rozpowszechniam
    nielegalnie mp3 np. Madonny to grozi mi tylko to, że kiedyś będę musiał
    zapłacić za każdy rozpowszechniony egzemplarz? W takim razie dystrybutorzy
    tacy jak Sony MP i Pomaton nie mieliby co robić na naszym rynku - utwory
    rozpowszechniałyby się same i wystarczyłoby wytoczyć piratowi proces cywilny
    (no bo przecież łamie tylko licencję z Twojego punktu widzenia), a artykuły
    dot. odpowiedzialności karnej w ustawie nie mają prawa bytu?

  • 17. Data: 2003-07-29 13:50:19
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie mogli go rozpowszechnić?

    Może kolega znalazł lukę w prawie autorskim, dzięki której piractwo nie
    będzie w Polsce karane?

  • 18. Data: 2003-07-29 19:25:49
    Od: "wd" <n...@s...invalid>

> [...]
    aplikacje
    > do tworzenia programow?
    > jesli tak, to od razu sad, jesli nie to 3ba by bylo pomyslec, jak to

    Mam.

  • 19. Data: 2003-07-30 10:13:43
    Od: "Romek" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie mogli go rozpowszechnić?

    Pomyłka
    Zle przeczytlem licencje...

    "Niniejsza Umowa Licencyjna przyznaje Licencjobiorcy prawo do instalacji,
    uruchamiania i użytkowania Oprogramowania". Wczraj caly dzien siedzlem nad
    2 licencjami w ktrech miałem kłopoty z polmi eksplotacji itp....
    i mi sie w glowie dopisało "rozpowszechnianie".
    Oczywiscie nie mogli rozpowszechniac . Natomist po przeczytaniu tej licencji
    dzis rano.. to mysle,ze ona i tak jest nie dobra...
    To typowy wzór z masa błedów...
    Pozdrawiam
    Romek

  • 20. Data: 2003-07-30 10:15:52
    Od: "Romek" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Maciek81" <N...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Romek" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba nie bardzo rozumiesz prawo autorskie.
    Chyba rozumiem prawo autorskie. Ale przyznje sie do bledu. Po prostu
    czytałem inna licencje jednoczesnie, i pomylilem watki...
    Co dowodzi,ze jednak nie ma czasu na grupe dyskusyjna..w sumie to szkoda
    Pozdrawiam
    Romek