  • 1. Data: 2003-07-28 16:02:26
    Temat: Gaz w rozpylaczu - wolno?
    Od: "Falot" <f...@d...op.pl>

    Czy posiadanie gazu obronnego jest sprzeczne z prawem? Czy ma status broni?
    Co za to grozi?
    Czy jest rozróżnienie na rodzaje?

    Czy ktoś wie o bezpieczeństwie używania/przechowywania tego typu urządzenia?

    Czy mam szanse wylizać się prawnie, gdy użyję go przeciw ewidentnemu
    napastnikowi?

  • 2. Data: 2003-07-28 19:56:11
    Temat: Re: Gaz w rozpylaczu - wolno?
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Falot" <f...@d...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urządzenia?

    > Czy mam szanse wylizać się prawnie, gdy użyję go przeciw ewidentnemu

    Jaki gaz ? Pieprzowy ? można mieć legalnie i kupić bez żadnych formalności w
    sklepie z zabawkami dla dorosłych.
    Gaz CS - podobno sklepy na mocy ustawy czy rozporządzenia rejestrują
    nabywców.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-07-28 19:59:06
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:vdfVa.72901$5u5.727899@news.chello.at...
    > Gaz CS - podobno sklepy na mocy ustawy czy rozporządzenia rejestrują
    > nabywców.

    Możliwe, bo ostatnio z www.militaria.pl wycofano z oferty gaz CS.
    Natomiast ofert gazu CS na Allegro to widziałem wiele...

  • 4. Data: 2003-07-28 20:01:35
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:
    > Jaki gaz ? Pieprzowy ? można mieć legalnie i kupić bez żadnych formalności w
    > sklepie z zabawkami dla dorosłych.
    > Gaz CS - podobno sklepy na mocy ustawy czy rozporządzenia rejestrują
    > nabywców.

    gaz CS to własnie gaz pieprzowy najczęściej, drazniący
    można miec bez zezwolenia

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-07-28 20:21:01
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości
    > gaz CS to własnie gaz pieprzowy najczęściej, drazniący
    > można miec bez zezwolenia

    To że bez zezwolenia to się zgadza, ale CS (O-chlorobenzyliden malonitrit)
    to gaz paraliżujący - powoduje utratę przytomności nawet na kilka minut -
    zupełnie inny niż pieprzowy. Swoją drogą to CS jako gaz bojowy jest chyba
    zakazany przez konwencję genewską.

  • 6. Data: 2003-07-29 16:40:49
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2003 18:02:26 +0200, uzytkownik "Falot"
    <f...@d...op.pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z
    tego co nastepuje:

    >Czy mam szanse wylizać się prawnie, gdy użyję go przeciw ewidentnemu
    >napastnikowi?

    W obronie koniecznej mozesz "legalnie" uzywac nawet AK-47 kupionego u
    Siergieja na bazarze. Powstanie wowczas oczywiscie problem
    nielegalnego posiadania broni, ale to sa dwie rozne sprawy, nie majace
    zwiazku.

    --
    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ PGP Key ID: 0x7E9C34CA ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\

  • 7. Data: 2003-07-29 18:28:50
    Od: "Konrad" <R...@i...com.pl_>

    Użytkownik "Maciek81" <N...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zupełnie inny niż pieprzowy. Swoją drogą to CS jako gaz bojowy jest chyba

    Witam,

    Napis "Paralisant" na opakowaniach z gazem CS oznacza ze jest to srodek
    obezwladniajacy. Z moich wiadomosci toksykologicznych (popartych stosowna
    literatura) - CS jest zwiazkiem o dzialaniu lzawiacym i nalezy do grupy
    lakrymatorow. Oczywiscie zastosowany w mega dawce spowoduje utrate
    przytomnosci z nastepowym zgonem ;-)
    Nikt przy zdrowych zmyslach nie zezwolilby na stosowanie substancji o
    dzialaniu paralizyjacym w miotaczach recznych ( wyobrazacie sobie
    "spryskanie" napastnika sarinem...??? byloby skutecznie ale...)
    Jako srodek lazwiacy dopuszczony jest do stosowania w warunkach pokoju,
    nie na polu walki. CS jest swoja droga srodkiem bezpiecznym - ma duzy zakres
    bezpiecznej dawki.
    Przepraszam za malo prawnicze informacje ale musialem sprostowac...
    Pozdrawiam
    Konrad Michalski

  • 8. Data: 2003-07-29 21:57:10
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Konrad" <R...@i...com.pl_> napisał w wiadomości
> [...]
    > literatura) - CS jest zwiazkiem o dzialaniu lzawiacym i nalezy do grupy
    > lakrymatorow. Oczywiscie zastosowany w mega dawce spowoduje utrate

    Nie trzeba mega dawki - wystarczy rozpylić w zamknętej przestrzeni - np tak
    jak w teatrez na Dubrowce podobno.
    Dlatego jest oferowany w największym tzw. bezpiecznym stężeniu - lecz o
    dziwo stężenie to wystarcza do "sparaliżowania" dużego, dorosłego osobnika w
    zamkniętym pomieszczeniu.
    Jeżeli sparaliżowaniem nazwać nagły atak duszności prowadzący do omdlenia i
    zaburzeń w oddychaniu.

    > Nikt przy zdrowych zmyslach nie zezwolilby na stosowanie substancji o
    > dzialaniu paralizyjacym w miotaczach recznych ( wyobrazacie sobie
    > "spryskanie" napastnika sarinem...??? byloby skutecznie ale...)

    CS jest paraliżujący (choć przez cwaniaczków np. z sił specjalnych uznawany
    jako lekki gaz łzawiąco-duszący) i długo był dozwolony do obrotu nawet w
    dużych stężeniach - import z Niemiec. W praktyce po rozpyleniu w kierunku
    napastnika można nawet było zaobserwować wymioty i całkowitą deorientację.
    Sternitowa reakcja, ale o przypadkach śmiertelnych raczej nie słyszałem.

> [...]
    pokoju,
    > nie na polu walki. CS jest swoja droga srodkiem bezpiecznym - ma duzy

    Nie wiem, czy konwencje międzynarodowe rozróżniają stężenie danego środka,
    czy tylko jego rodzaj.
    W każdym bądź razie uważam dopuszczenie do sprzedaży tego gazu za
    niepoważne.
    Pieprz wystarczy...