  • 21. Data: 2021-11-09 22:05:30
    Temat: Re: Asiu. Po co wchodzisz do tego rynsztoka? Nie potrafisz żyć bez 27 kg wagi Twojej głowy?
    Od: Joanna Mikucka <j...@...onet.eu>

    W dniu 2021.11.09 o 20:31, Henryk Hajdan pisze:

    > Mam wnuczkę +4 starszą od Ciebie. Jedyne co mogę ci poradzić jeśli się
    > boisz, to znaleźć fajnego chłopaka, który zawsze będzie po Ciebie
    > przychodził po pracy. Zrób prawdziwy profil na facebooku, ustaw
    > publiczny status "w związku".

    Bardzo łatwo ci to powiedzieć (napisać), jeśli myślisz, fajnego
    chłopaka tak łatwo znaleźć, to się mylisz. Twoja wnuczka ma chłopaka ?

  • 22. Data: 2021-11-09 22:07:11
    Temat: Re: Namierzanie ludzi
    Od: Joanna Mikucka <j...@...onet.eu>

    W dniu 2021.11.09 o 21:59, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Przypuszczam, że dziewczyna miała tee profile zanim się tu zatrudniła,
    > przyszła do tej pracy, gdzie musi się ujawniać i to jest jej problem.

    Bardzo dobrze przypuszczasz.

  • 23. Data: 2021-11-09 22:12:45
    Od: Joanna Mikucka <j...@...onet.eu>

    W dniu 2021.11.09 o 20:31, Henryk Hajdan pisze:

    > Są też takie szkoły, że jeżeli boisz się o swoje dane, to najlepiej
    > wystawić je jak na patelni wszystkim. Psychologicznie, jeśli ktoś będzie
    > chciał zrobić przekręt na twoje dane, wpisze je w google, wyjdą,
    > zrezygnuje, bo będą łatwo weryfikowalne. Masz wtedy kontrolę, kto
    > wchodzi na Twoje dane. Potrzeba do tego najtańszy płatny hosting, bo
    > bezpłatne blogi nie zapewnią ci wglądu do tych danych.
    > Moim zdaniem całe to RODO działa na niekorzyść osoby, częściej
    > przeszkadza niż sie przydaje.

    Nie bardzo sobie to wyobrażam jak to zrobić.
    Na facebooku jest miejsce aby wpisać date urodzenia, nawet miejsce
    zamieszkania, adres ulicę, ale chyba nikt tego nie wpisuje.
    Masz albo ktoś kto to czyta, jakieś przykłady gdzie ludzie podają na
    stronie w internecie swoje dane ?

  • 24. Data: 2021-11-09 22:14:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2021 22:07:11 +0100, Joanna Mikucka napisał(a):

    > Bardzo dobrze przypuszczasz.

    Moja ośmioletnia wnuczka ma więcej rozumu. Swoje konto na whatsapie
    założyła pod pseudonimem i żadnych zdjęć czy prawdziwych danych. Konto
    wg. niej służy do komunikacji a nie do reklamy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2021-11-09 22:19:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 21:59, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Przypuszczam, że dziewczyna miała tee profile zanim się tu zatrudniła,
    > przyszła do tej pracy, gdzie musi się ujawniać i to jest jej problem.

    Tu nie ma żadnego problemu. Tak działają serwisy społecznościowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2021-11-09 22:22:01
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Moja ośmioletnia wnuczka ma więcej rozumu. Swoje konto na whatsapie
    > założyła pod pseudonimem i żadnych zdjęć czy prawdziwych danych. Konto
    > wg. niej służy do komunikacji a nie do reklamy.

    Wykorzystywanie danych z ogólnodostępnych źródeł niezgodnie z celem dla
    którego zostały opublikowane jest plagą w tym kraju nie do zwalczenia.
    Jest prawo, są ustawy, ale to prawo jest martwe, są w necie artykuły o tym.
    Publikujesz, że sprzedajesz pietruszkę i ziemniaki, a dzwonią do Ciebie
    aby ci fotowoltaike na dachu zainstalować.

  • 27. Data: 2021-11-09 22:22:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Moja ośmioletnia wnuczka ma więcej rozumu. Swoje konto na whatsapie
    > założyła pod pseudonimem i żadnych zdjęć czy prawdziwych danych. Konto
    > wg. niej służy do komunikacji a nie do reklamy.

    Każdy ma swoje priorytety. Sensu zakładania konta na WhatsApp pod
    fałszywymi personaliami nie widzę. I tak wiąże się to przez książkę
    telefoniczna użytkownika, a temu wyświetla się tożsamość wpisana w
    książce. Natomiast potencjalnym problemem może być zarzut oszustwa,
    jeśli kiedyś z przyczyn losowych nie wyśle komuś towaru zakupionego
    przez net i okaże się, ze sprzedawała pod fałszywą tożsamością. Moim
    zdaniem o wiele mądrzejsze jest panowanie nad tym, co się publikuje -
    nie trzeba się wówczas wstydzić personaliów.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2021-11-09 22:24:51
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Tu nie ma żadnego problemu. Tak działają serwisy społecznościowe.

    Właśnie. Służą co do zasady do tego, aby np. odnaleźć znajomych po
    latach, ze szkoły, z uczelni, z biwaku, z pracy, a to, że są tacy,
    którzy korzystają z tego niezgodnie z celem, to nie da się nad tym
    zapanować ani zwalczyć.

  • 29. Data: 2021-11-09 22:26:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 22:12, Joanna Mikucka pisze:
> [...]
    > zamieszkania, adres ulicę, ale chyba nikt tego nie wpisuje.
    > Masz albo ktoś kto to czyta, jakieś przykłady gdzie ludzie podają na

    Nie wiedzę powodu podawania fałszywych danych. Po prostu nie chce mi się
    wymyślać, bo i po co. moje dane są w tylu miejscach, ze przestępca
    spokojnie może je pozyskać. Za to problemów z podaniem fałszywych danych
    znam wiele.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2021-11-09 22:28:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 21:55, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Moim zdaniem problemem dziewczyny jest to, że klienci wiedzą kogo szukać
    > bo odczytują z plakietki jak się nazywa. Gdyby nie wiedzieli jak się
    > nazywa, to odszukanie jej na portalach wymagałoby większego
    > zaangażowania co pewnie by takiego klienta zniechęciło.
    > Wyszukują ją, bo jest to proste.

    Moim zdaniem to nie jest żaden problem. Jakby zaczęli do niej pisać, to
    byłby problem. A ze sobie jej fotkę profilową obejrzą, to komu to
    przeszkadza.

    --
    Robert Tomasik