  • 1. Data: 2021-11-09 15:32:15
    Temat: Marsz Niepodległości 2021 wyjęty spod Ustawy o Zgromadzeniach
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-mars
    z-niepodleglosci-bedzie-mial-charakter-panstwowy-ogl
    osila-w-sejmie-rzeczniczka-pis-anita-czerwinska-5483
    237
> [...]
    > "W obliczu niezrozumiałej decyzji prezydenta stolicy Rafała
    > Trzaskowskiego odmawiającej legalności Marszowi Niepodległości, a
    > także krzywdzących organizatorów Marszu Niepodległości decyzji sądów,
    > w poczuciu odpowiedzialności za to społeczne wydarzenie i
    > bezpieczeństwo wszystkich, którzy 11 listopada chcą obchodzić w tej
    > formule Święto Niepodległości, podjąłem decyzję, aby nadać
    > uroczystości status formalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy Prawo o
    > zgromadzeniach" - poinformował Jan Józef Kasprzyk, szef Urzędu
    > ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych.

    <cytat>
    USTAWA z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach 1)
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 1. Ustawa reguluje zasady i tryb organizowania, odbywania oraz
    rozwiązywania zgromadzeń.
    Art. 2. Przepisów ustawy nie stosuje się do zgromadzeń:
    1) organizowanych przez organy władzy publicznej
    </cytat>

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-11-09 15:52:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 09 Nov 2021 15:32:15 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Jan Józef Kasprzyk, szef Urzędu
    > ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych.

    To teraz Bąkiewicz i jego dresiarze będą mieli status osób represjonowanych
    czy kombatantów?
    Kiedy przyjmą ich do ZBOWiD-u?
    Czy kije bejsbolowe i race będą teraz eksponatami w muzeach obok broni
    powstańców warszawskich?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-11-09 15:56:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 15:32, A. Filip pisze:

    > Art. 2. Przepisów ustawy nie stosuje się do zgromadzeń:
    > 1) organizowanych przez organy władzy publicznej

    Z ciekawości który organ będzie organizatorem i przez kogo będzie
    reprezentowany na marszu?

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-11-09 16:13:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 15:32, A. Filip pisze:

    O ile oczywiście w opisany sposób można spokojnie zorganizować ów marsz
    na podwórku Urzędu, to mam już pewne wątpliwości, czy Urząd może sobie
    marsze organizować na nienależącym do niego terenie. Nie wiem, na ile
    ogarnęli ten aspekt.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-11-09 16:27:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > marsz na podwórku Urzędu, to mam już pewne wątpliwości, czy Urząd może
    > sobie marsze organizować na nienależącym do niego terenie. Nie wiem,

    IMHO raczej+ ogarnęli w *jednorazowej* perspektywie.
    Sam SN nie rozpatrzył skargi nadzwyczajnej Ziobry na skasowanie
    rejestracji Marszu Niepodległości jako zgromadzenia cyklicznego przed
    musztardą po obiedzie bo "trzeba się trzymać (czasochłonnych) procedur".
    Będzie mało czasu na jakąkolwiek decyzje sądu *przed Marszem*, tym
    bardziej na prawomocną. Po marszu decyzje sądów będą "na przyszłość".

    Jak PO "poświęci Wałęsę" to mogą politycznie dopierdolić PiS
    "Falandyzacją (Prawa) 2.0".

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-11-09 16:27:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    z-niepodleglosci-bedzie-mial-charakter-panstwowy-ogl
    osila-w-sejmie-rzeczniczka-pis-anita-czerwinska-5483

    Dla normalnych ludzi jak najbardziej zrozumiałej.

    Czyli teraz propagowanie faszyzmu i sianie nienawiści do ludzi nabierze
    charakteru państwowego i formalnego...
    Ewentualne spalenie czyjegoś mieszkania też będzie miało formalny
    charakter państwowy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 7. Data: 2021-11-09 17:24:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jedna czarownica do drugiej czarownicy

    Wiesz tam na moście gwałcą
    Skąd wiesz skąd wiesz?
    Jak to skąd. Wczoraj byłam, dzisiaj byłam, jutro też pójdę ;-)

  • 8. Data: 2021-11-09 17:36:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.11.2021 o 17:24, _Master_ pisze:

    > Wiesz tam na moście gwałcą
    > Skąd wiesz skąd wiesz?
    > Jak to skąd. Wczoraj byłam, dzisiaj byłam, jutro też pójdę ;-)

    Nie wiem mistrzu jak ci to powiedzieć, ale tylko ty chyba się wybierasz:P

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-11-09 17:55:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 9 listopada 2021 o 15:56:32 UTC+1 Shrek napisał(a):
    > Z ciekawości który organ będzie organizatorem i przez kogo będzie
    > reprezentowany na marszu?

    Hmm, chyba organizatorem będzie ten "Jan Józef Kasprzyk, szef Urzędu ds. Kombatantów
    i Osób Represjonowanych".
    Hmmm, to ciekawe, ile mamy w PL "organów władzy państwowej", jeśli taki urząd to też
    "organ"?
    Ale to, kto będzie organizatorem, to chyba ważne nie jest, bo pisiory tak porypały
    prawo o zgromadzeniach, że jak "organizuje organ władzy publicznej" to zgromadzenie
    wypada spod ustawy (swoją drogą ciekawy zapis w ustawie - wyłączający spod tejże
    ustawy) i za zgromadzenie nikt nie jest odpowiedzialny, nikt nie musi reprezentować
    organizatora, nie trzeba powiadamiać, gmina i kulsoństwo nie musi zabezpieczać itp.
    Wychodzi, że to wpada pod przepisy ogólne - a wg takich np. nie wolno chodzić po
    jezdni...
    Bardzo wolskie to prawo... A i tak dziwne, że dopiero po 5 latach po to sięgnęli,
    żeby dowalić Trzaskowskiemu - ciekawe, czy tak ich wkurzył, że puściły im nerwy?
    Ale właściwie luz, bo przecież nikt za to nie odpowie.
    Co najwyżej ten ww. kamikadze, jak będzie bardzo źle, to poda się do dymisji, ale
    ziobrokatura nic mu nie zrobi - a pewnie za pół roku wypłynie na jeszcze lepszej
    posadzie.

  • 10. Data: 2021-11-09 17:58:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    Kombatantów i Osób Represjonowanych".
    > Hmmm, to ciekawe, ile mamy w PL "organów władzy państwowej", jeśli taki urząd to

    Widać organów w partii dużo.

> [...]
    organizatora, nie trzeba powiadamiać, gmina i kulsoństwo nie musi zabezpieczać itp.

    No poniękąd ważne. Raz że za to potem politycznie (bo karnie to bez
    znaczenia - zerokurator umorzy) odpowiada. No i wypadałoby żeby się
    pojawił:)

> [...]
    żeby dowalić Trzaskowskiemu - ciekawe, czy tak ich wkurzył, że puściły im nerwy?

    Przecież na stulecie już raz marsz ukradli.

    > Ale właściwie luz, bo przecież nikt za to nie odpowie.
    > Co najwyżej ten ww. kamikadze, jak będzie bardzo źle, to poda się do dymisji,

    Jasne...

    --
    Shrek