  • 51. Data: 2012-07-06 13:40:23
    Temat: Re: Naklejki firm ochroniarskich ;)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > A jak udowodnią, że to nie oni samowolnie powiesili?
    >
    > W mojej okolicy Solid i Juventus nagminnie wieszają ludziom (bez
    > pytania) swoje tabliczki "chronione przez".

    W takim układzie wypadnie się zgodzić.
    Ale zaraz trzeba zastrzec, że to "problem dowodowy" dla próby
    oskarżenia kogokolwiek, a nie prawo jako takie "bo mi wolno".

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2012-07-06 13:56:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, RD wrote:

    > W sprawie domen internetowych wyroki padały już różne. A można pomyśleć, że
    > tak właśnie jest, jak piszesz.

    Oj tak.
    Tyle, że podobnie jak przy sławnej sprawie "microsoft.pl", podobne
    zjawiska występowały i w innych działkach.

    > Czy można wytłumaczyć ten niuans (nazw - znaków zastrzeżonych/towarowych
    > w nazwach domen np. superzastrzeżonanazwa-sklep.pl)?

    Widzę punkt zaczepienia: czym innym jest użycie znaku towarowego
    do prezentacji *towaru*, a czym innym posłużenie się tą nazwą do prezentacji
    *sklepu*.
    To drugie obejmowałoby również "promocję" towarów konkurencyjnych
    (lub choćby tylko "obojętnych dla marki"), a do tego ustawa prawa
    nijak nie daje.
    Zgadza się?

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2012-07-06 15:01:20
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > W przypadku "pozorowania ochrony za pomocą loga" prawo do tej
    > wartości ma właściciel loga.
    > I oczywiście, jemu *wolno* rozdawać takie plakietki za darmo,
    > jeśli jest tak jak Andrzej pisał.
    > Ale to nie jest tożsame z prawem do samowolnego korzystania
    > z takiej formy "pozoracji".

    z kwestia uzyskania naklejki z logiem oczywiscie sie zgadzam,
    ale obawiam sie ze nie dam sie przekonac iz jej naklejenie
    na szybe bedzie skutkowalo obowiazkiem podatkowym lub czy firma
    ochroniarska ktora (zakladam) zlecila ich produkcje i w jakis
    sposob dystrybucje (mimo ze naklejka ich zdaniem nie 'powinna'
    trafic akurat do watkotworcy) bedzie miala jakies podstawy do...
    wlasnie czego? nakazania jej zdjecia? bo przeciez nie swiadczyli
    mu uslug i nie ponosili kosztow monitoringu tego na co on ja
    przykleil

    a tsd skoro sprawa waszym zdaniem nie jest jednoznaczna zawsze
    zostaje zrobienie wlasnego 'groznego' logo ;)

  • 54. Data: 2012-07-06 15:03:48
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "spp" <s...@g...pl> wrote in message
    > Ale tylko swoje listy.

    oczywiscie, przeciez klejacy naklejke nie oferuje nikomu uslug ochrony
    w imieniu owej firmy tylko wlasnie stawia sobie 'kalendarz' przy szybie

  • 55. Data: 2012-07-06 15:29:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > W takim układzie wypadnie się zgodzić.
    > Ale zaraz trzeba zastrzec, że to "problem dowodowy" dla próby
    > oskarżenia kogokolwiek, a nie prawo jako takie "bo mi wolno".

    Zgoda, aczkolwiek nawet jeśli kto ktoś sobie powiesi ich tabliczkę, to
    można w sądzie argumentować "oni sami wieszają ludziom bez umowy robiąc
    sobie reklamę, w tym przypadku ja zrobiłem im bez umowy reklamę - więc o
    co mają pretensję?"

  • 56. Data: 2012-07-06 16:26:45
    Od: m <m...@g...com>

    > Celem.
    >
    > Naklejka od sprzętu audio nie może przynosić korzyści dźwiękowej
    > naklejającemu, za to naklejka firmy ochraniarskiej może przynieść
    > naklejającemu korzyść w postaci "pozorowanej ochrony".

    Ponadto, niesie za sobą groźbę utraty renomy przez firmę ochroniarską.

    W sensie, Zenek sobie nalepił plakietkę, wszyscy wiedzą że Zenek jest
    chroniony przez Solid. Ale Zenka okradli jak był na wyjeździe. I wszyscy
    w okolicy stracili szacunek do firmy Solid, to co nawet takiego Zenka
    nie mogła ochronić.

    p. m.

  • 57. Data: 2012-07-06 17:01:31
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > oczywiscie, przeciez klejacy naklejke nie oferuje nikomu uslug ochrony
    > w imieniu owej firmy tylko wlasnie stawia sobie 'kalendarz' przy szybie

    Nie oferuje, ale stwarza pozory, że jego majątek jest chroniony przez firmę
    SOLID, a jest to nieprawda.
    Wyobraź sobie sytuację, że sąsiedzi Vitka dowiadują się, że u Vitka było
    włamanie, ale nikt z ochrony nie zareagował mimo donośnego wycia alarmu.
    Widząc u Vitka naklejki z logo SOLID skojarzą fakt braku reakcji z brakiem
    kompetencji firmy SOLID.
    Dla mnie to typowa antyreklama.
    To tylko jeden z aspektów. O drugim pisał Gotfryd.

    Postaw się na miejscu SOLIDa. Chciałbyś, aby logo Twojej własnej firmy
    ochroniarskiej wisiało gdzie popadnie, chociaż nikt z Twoich usług nie
    korzysta?
    Nie REKLAMA informująca, że istnieje firma "m4rkiz" świadcząca usługi
    monitoringu, lecz LOGO, informujące, że dany obiekt jest chroniony przez
    Twoją firmę.

    N.

  • 58. Data: 2012-07-07 07:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, m4rkiz wrote:

    > ale obawiam sie ze nie dam sie przekonac iz jej naklejenie
    > na szybe bedzie skutkowalo obowiazkiem podatkowym

    Nie będzie, bo jest zwolnienie na taką okazję.
    Ale co do zasady możesz w ciemno przyjąć, że jakieś 100%
    populacji popełnia wykroczenie skarbowe z przepisu
    o "nieodpłatnych świadczeniach".
    W ustawie zapisali podatek od nieodpłatnych świadczeń
    i basta, bez żadnej "kwoty wolnej", za wyjątkiem zwolnień
    "od rodziny", tego "promocyjnego" o którym wspominałem
    i być może coś jeszcze się znajdzie.
    Potencjalnych czepiaczy uprzedzę: darowizny nie podlegają,
    a wypełnienie obowiązku ustawowego niekoniecznie jest czymś
    co się "otrzymuje na korzyść", więc do zarzutów o podwójne
    opodatkowanie darowizny tudzież tezę jakoby kanapki
    dla dziecka były opodatkowane (z tytułu ich zrobienia)
    się nie odniosę, bo jest w archiwach :>

> [...]
    > sposob dystrybucje (mimo ze naklejka ich zdaniem nie 'powinna'
    > trafic akurat do watkotworcy) bedzie miala jakies podstawy do...

    Trzeba uznać "problem dowodowy".
    Plakietki musiałyby być ponumerowane i wydawane imiennie,
    żeby szukać dziury w całym.

    > a tsd skoro sprawa waszym zdaniem nie jest jednoznaczna zawsze
    > zostaje zrobienie wlasnego 'groznego' logo ;)

    O, i to jest całkiem przekonujące rozwiązanie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2012-07-08 21:38:06
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie,
    > własnie skończyłem montować u siebie w domu system alarmowy. Na zewnątrz mam
    sygnalizator i chciałbym na niego nakleić naklejkę
    > jakiejś firmy ochroniarskiej np. Solid Security. Czy mam do tego prawo? tzn. nie
    nawiązałbym żadnej umowy z tą czy inną firmą, ale
    > po prostu przykleiłbym ich naklejkę w celu dodatkowego "straszonka" na
    potencjalnego złodzieja. Na naklejkach różnych firm
    > widoczne są ich loga / symbole, które wyglądają dość poważnie.

    Swego czasu, jak byłem w Toruniu i szedłem jedną z tamtejszych
    staromiejskich ulic, to w jakimś lokalu włączył się alarm.
    Wyło jak cholera.

    A na drzwiach do tego (raczej opuszczonego) lokalu były naklejki
    dwóch firm ochroniarskich, z telefonami.

    No to sobie pomyślałem, że pewnie jedna z tych firm wcześniej
    chroniła ów lokal (i zapomniała zdjąć naklejki), a druga - obecnie.

    Dzwonię do jednej z tych firm (na obydwu naklejkach były podane
    numery telefonów) - zgłasza się jakiś dyspozytor. Podaję mu dokładny adres
    i mówię, że alarm wyje. Pan chyba coś sprawdził w bazie i stwierdził,
    że oni tego nie ochraniają, a dlaczego ich naklejka jest, to nie wie.

    No do dzwonię do drugiej firmy - początek taki sam, ale na pytanie,
    dlaczego ich naklejka wisi na drzwiach tego "wyjącego" lokalu,
    pan z rozbrajającą szczerością wyznał, że to tylko reklama, i że
    na mieście wisi sporo ich naklejek na obiektach, których wcale nie ochraniają.

    Ręce mi opadły.

    Ale jeżeli chodzi o meritum - pogadaj z jakimś akwizytorem firmy ochroniarskiej,
    a on sam Ci oficjalnie taką naklejkę naklei i jeszcze będzie zadowolony.
    :-)

    Piotr

  • 60. Data: 2012-07-08 22:34:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.07.2012 17:01, Nixe pisze:

    > Postaw się na miejscu SOLIDa. Chciałbyś, aby logo Twojej własnej firmy
    > ochroniarskiej wisiało gdzie popadnie, chociaż nikt z Twoich usług nie
    > korzysta?

    Wytłumacz zatem, dlaczego samo to robią, hmm?