  • 1. Data: 2012-07-04 11:22:47
    Temat: prawo autorskie do postów na forum
    Od: Qbab <b...@a...onet.pl>

    Cześć,

    jak rozumiem to co czytam w sieci, nie każdy post jest chroniony - musi
    posiadać cechy utworu, ale jednak część postów posiada takie cechy - np.
    omawia jakiś problem itp. W jakim czasie administracja forum ma się
    ustosunkować do prośby użytkownika o usunięcie jego postów w sytuacji
    kiedy sam użytkownik jest zbanowany i nie może korzystać aktywnie z
    forum na którym są jego posty, i podobnie czy może odmówić usunięcia ich
    jeśli użytkownik samo chce zrezygnować z udziału w danym forum.

    jak macie jakieś linki na ten temat to też było by fajnie.

    pozdr
    Qbab

  • 2. Data: 2012-07-04 11:36:31
    Temat: Re: prawo autorskie do postów na forum
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-04 09:22:47 +0000, Qbab <b...@a...onet.pl> said:

    > W jakim czasie administracja forum ma się ustosunkować do prośby użytkownika

    A co mają w regulaminie, który użytkownik zaakceptował, gdy podejmował
    świadomą decyzję o zapisaniu się?

    > czy może odmówić usunięcia ich

    Może.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-07-04 11:50:06
    Od: Qbab <b...@a...onet.pl>

    W dniu 7/4/12 11:36 AM, Bydlę pisze:

    > A co mają w regulaminie, który użytkownik zaakceptował, gdy podejmował
    > świadomą decyzję o zapisaniu się?

    Regulamin nie mówi nic o przenoszeniu własności do postów bo go nie było.

    > Może.

    Na jakiej podstawie (poza regulaminem), bo o ile ja wiem (nie jestem
    prawnikiem - tyle co sam doczytam) jeśli nie było przeniesienia praw
    własności to twórca ma pełne prawo do dysponowania swoim dziełem i może
    np. nie wyrazić zgodny na jego rozpowszechnianie (o ile wiszenie posta
    na forum jest rozpowszechnianiem - mnie się wydaje że jak najbardziej)

    pozdr

  • 4. Data: 2012-07-04 11:52:23
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Qbab

> [...]
    > np. nie wyrazić zgodny na jego rozpowszechnianie (o ile wiszenie posta
    > na forum jest rozpowszechnianiem - mnie się wydaje że jak najbardziej)

    IMHO jeśli nie było przeniesienia praw autorskich to można to uznać za
    licencję bezterminową, czyli właściciel forum ma obowiązek usunięcia w
    ciągu bodaj pełnego roku kalendarzowego od momentu wyrażenia takiej
    prośby. Ale dawno to sprawdzałem, więc nie daję 100% gwarancji, może ktoś
    mnie poprawi.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2012-07-04 12:09:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-04 11:50, Qbab pisze:

> [...]
    > np. nie wyrazić zgodny na jego rozpowszechnianie (o ile wiszenie posta
    > na forum jest rozpowszechnianiem - mnie się wydaje że jak najbardziej)

    Jeśli forum było publiczne, to nie wiem....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2012-07-04 13:52:32
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-04 09:50:06 +0000, Qbab <b...@a...onet.pl> said:

    > Regulamin nie mówi nic o przenoszeniu własności do postów bo go nie było.

    Jakie przenoszenie własności? Przypominam twoje pytanie:

    "W jakim czasie administracja forum ma się ustosunkować do prośby
    użytkownika o usunięcie jego postów"

    Tu nie ma słowa o przenoszeniu własności.

    > Na jakiej podstawie

    Regulaminu.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2012-07-04 13:58:19
    Od: Qbab <b...@a...onet.pl>

    W dniu 7/4/12 1:52 PM, Bydlę pisze:

    > Jakie przenoszenie własności? Przypominam twoje pytanie:
    >
    > "W jakim czasie administracja forum ma się ustosunkować do prośby
    > użytkownika o usunięcie jego postów"

    No nie wiem jak to prawidłowo nazwać, ale jeśli nie ma regulaminu to
    chyba nie można domniemywać że pisząc posta będącego jakimś opracowaniem
    przekazuję prawa do decydowania o jego losie administratorowi forum - to
    miałem na myśli.

    > Tu nie ma słowa o przenoszeniu własności.

    > Regulaminu.

    No ale regulaminu nie było (i nadal nie ma)

    pozdr

    Qbab

  • 8. Data: 2012-07-05 02:39:14
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Qbab" <b...@a...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Regulamin nie mówi nic o przenoszeniu własności do postów bo go nie było.

    W zasadzie taki post można potraktowac jako korespondencję i w tym momencie
    nie masz możliwości decydowania o niej...

  • 9. Data: 2012-07-05 07:59:41
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Qbab <b...@a...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jeśli użytkownik samo chce zrezygnować z udziału w danym forum.
    >
    > jak macie jakieś linki na ten temat to też było by fajnie.

    Ja osobiście na wstępie lub na końcu takiego posta uprzedzłbym,
    że zastrzegam sobie jakieś tam prawa.

    Co do usuwania to admini są bardzo ostrożni, bo trzeba byłoby
    analizować czy to nie ściema jakiegoś pryszczatego.

    Ale jak ktoś napisze, że się skompromitował i chciałby...
    to jest to możliwe, również jak ktoś ma tego tytułu problemy.

    Generalnie, każdy musi zdawać sobie sprawę, że jego post
    zostaje do końca istnienia forum/usenetu. A więc zanim klikniesz
    przeczytaj swoje dzieło.

    Andrzej.

  • 10. Data: 2012-07-06 08:16:58
    Od: Qbab <b...@a...onet.pl>

    W dniu 7/5/12 7:59 AM, NKAB - pisze:

> [...]
    >
    > Generalnie, każdy musi zdawać sobie sprawę, że jego post
    > zostaje do końca istnienia forum/usenetu. A więc zanim klikniesz

    Tu jest odwrotnie, część użytkowników pewnego forum uznała że
    administratorzy się skompromitowali i przestali reprezentować
    środowisko, dlatego by nie być z nimi łączonymi chcą usunięcia swoich
    postów. Admini nie chcą bo to dla nich strata - choćby wizerunku.

    Pozdr
    Qbab