  • 31. Data: 2006-01-14 14:21:42
    Temat: Re: Naklejka licencyjna windows XP
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gargamel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:dq9g6a$6vl$3@atlantis.news.tpi.pl...

    > żeby było śmiesznie to powiedz jaką masz winde a ja podam ci do niej numer
    > seryjny :O)
    > możesz o ten numer poprosić kolegę legalnie posiadającego system MS (jak
    > nie jest zgred to pożyczy ci ten numerek), albo w sieci możesz znaleźć
    > mnóstwo pirackich generatorów tych numerów:O)
    >
    > skoro wujek Bill G nie ma dla ciebie czasu to od czego masz przyjaciół:O)

    bardzo madra rada, z tym ze przy najblizszym poalczeniu internetem zostanie
    wyslana inormacja o windowsie, numerze seryjnym oraz namiarach, jezeli
    otrzymaja dwukrotnie z roznych zrodel te sama informacje to
    1. nie uaktywnisz windowsa
    2. masz spora szanse na odwiedziny

    P.

  • 32. Data: 2006-01-14 16:13:48
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > 2. masz spora szanse na odwiedziny

    Billa G?? :D

    Jacek

  • 33. Data: 2006-01-14 16:22:16
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Lamiesz umowe miedzy Toba a Microsoftem.
    >
    > Pozostawiajac bezkomentarza waznosc umowy zawartej przez wcisniecie F8
    > podczas instalacji (ktora to instalacje zazwyczaj i tak wykonuje
    > sprzedawca komputera a nie uzytkownik),
    > to nienaklejajac naklejke ryzykujesz procesem cywilnym ktory wytoczy
    > Microsoft i bedzie udowadnial jakie poniosl straty zwiazane z tym, ze
    > naklejki nie nakleiles :)

    no chyb a nie do końca, ja mam w swojej licencji (winXP home PL) cos
    takiego:

    19. DOWÓD POSIADANIA LICENCJI PRZEZ
    UŻYTKOWNIKA. Jeśli Licencjobiorca nabył
    OPROGRAMOWANIE na urządzeniu, dysku kompaktowym
    lub innym nośniku, posiadanie licencji i autentyczność kopii
    OPROGRAMOWANIA określa oryginalna etykieta
    Certyfikatu Autentyczności "Dowód Licencji". Aby etykieta
    była ważna, musi być przymocowana do KOMPUTERA lub
    występować na opakowaniu OPROGRAMOWANIA. Jeśli
    Licencjobiorca otrzymał etykietę oddzielnie, jest ona
    nieważna. Aby udowodnić posiadanie licencji na używanie
    OPROGRAMOWANIA, Licencjobiorca powinien zachować
    etykietę na KOMPUTERZE lub opakowaniu.

    Czyli mogę mieć etykietę na opakowaniu oprogramowania ;-)

    sg

  • 34. Data: 2006-01-14 19:08:13
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > Billa G?? :D

    o kurcze, to dla samych odwiedzin warto to zrobić (w życiu faceta na oczy
    nie widziałem:O)

  • 35. Data: 2006-01-14 19:15:55
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > Nie chodzi o same zainstalowanie windowsa bo to zaden problem zdobyc
    > dzialajacy nr seryjny, chodzi o to ze chcialem miec mozliwosc korzystania
    > wszystkich "przywilejów" wynikajacych z korzystana z zarejestrowanego na
    > mnie windowsa. Zapłacilem za niego kupe kasy i myslalem ze mam do tego
    > prawo.

    prawo masz jak najbardziej, ale widzę że chyba będziesz miał problem, jak
    nie będzie dobrych chęci ze strony Billa G. to nic nie wskórasz (w takich
    właśnie przypadkach przychodzą z pomocą piraci)

    a może poszukaj na złomie starego kompa z tą naklejką? (przelepisz, lub
    podmienisz obudowy)

  • 36. Data: 2006-01-14 23:29:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    sg napisał(a) :

    > no chyb a nie do końca, ja mam w swojej licencji (winXP home PL) cos
    > takiego:
    >
    > 19. DOWÓD POSIADANIA LICENCJI PRZEZ
    (ciach)
> [...]
    > występować na opakowaniu OPROGRAMOWANIA. Jeśli
    (ciach)
    > Czyli mogę mieć etykietę na opakowaniu oprogramowania ;-)

    A o czym ja od trzech dni piszę?;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 37. Data: 2006-01-15 08:12:33
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

> [...]
    > właśnie przypadkach przychodzą z pomocą piraci)
    >
    > a może poszukaj na złomie starego kompa z tą naklejką? (przelepisz, lub

    Wiesz w sumie to mam to w d.. bujanie sie z naklejka i wogole, mam reszte
    dokumentów i nic mi nie zrobią a na proces ze strony microsyfu to nie licze,
    chodzi mi bardziej o fakt iż człowiek płaci kupe kasy za windowsa a potem ma
    problemy z głupią naklejką. To tak jakbyś zgubił tablice rejestracyjne z
    auta i musiał kupić nowe auto.

  • 38. Data: 2006-01-15 11:36:07
    Od: "Piotr Szczepiński" <p...@s...szczecin.pl>

    numery do instalacji OEM udostepnia sam Microsoft:
    http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppr
    o/deploy/oempreac.mspx

  • 39. Data: 2006-01-15 17:51:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 13 Jan 2006 08:20:47 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > MZ, tak jak napisał wcześniej Robert, właściciel praw autorskich może
    > dochodzić strat z tym związanych na drodze cywilnej.
    Ale wchodzimy w posiadanie w nieuprawniony sposób, niekaralnie?

    --
    pozdro
    poreba

  • 40. Data: 2006-01-15 23:32:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.01.2006 poreba <d...@p...com> napisał/a:

    > Ale wchodzimy w posiadanie w nieuprawniony sposób, niekaralnie?

    Nie, no warunek jest taki, że wchodzimy w posiadanie w sposób taki aby nie
    złamać przepisów karnych. Kupuję wersję XP oem, instaluję i nie wypełniam
    części umowy licencyjnej. Na niekorzyść producenta działa tu MZ np. fakt,
    że nie znam tej umowy zanim nie dokonam zakupu ale to też jest już sfera
    odpowiedzialności cywilnej nie karnej. A jeszcze dodatkowo wersja oem ma
    obniżoną de facto funkcjonalność (szopki z aktywacją po wymianie np. płyty
    głównej) co MZ usprawiedliwia różnicę w cenie w stosunku do wersji
    pudełkowej. Tak że powątpiewam czy MS wygrałby i proces cywilny.

    --
    Marcin