  • 1. Data: 2006-01-12 14:47:06
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy sklep może umieścić na ogólnie dostępnej stronie w Internecie
    dane takie jak:
    Imię, nazwisko, pseudo, miejscowość klienta bez jego wiedzy i zgody?
    Dane są wystarczające do jednoznacznej identyfikacji człowieka.
    Zakładając, że nie jest to Jan Kowalski z Warszawy;-)
    Po jednorazowych zakupach takie dane są umieszczone bez pytania.
    Klient może sobie nieżyczyć figurowania w bazie tego sklepu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2006-01-12 17:05:00
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: "Robert Mucha" <r...@a...info>

    Nie może. Może on przetwarzać dane tylko w zakresie niezbędnym do wykonania
    umowy. Jeżeli nawet była by zgoda na przedwarzanie to zbiór powinien być
    zgłoszony do GIODO

    Robert

  • 3. Data: 2006-01-12 21:29:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    Z faktu, ze jak piszesz umieszcza tam pseudonim wynika pośrednio, że
    chyba klient musiał już sam świadomie te dane podać. Bo o ile imię,
    nazwisko i adres podaje się w celu otrzymania faktury, to pseudonim
    już nie. Poza tym mam wątpliwość - w przeciwieństwie do mojego
    imiennika - czy dane w postaci Józef Malinowski, "BACA" Warszawa
    jednoznacznie identyfikują osobę. Moim zdaniem nie da się bez dostępu
    do TBD albo zakrojonych na szeroką skalę działań ustalić
    jednoznacznie, o kogo chodzi.

  • 4. Data: 2006-01-12 23:33:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:
    >

    > Z faktu, ze jak piszesz umieszcza tam pseudonim wynika pośrednio, że
    > chyba klient musiał już sam świadomie te dane podać.

    Nie całkiem. Zapomniałem dodać, że to "pseudo" jest wzięte z
    adresu mailowego. To login. Czyli to co przed małpą. U mnie
    sp2scf. Dlaczego nazwał to tak jak nazwał to nie wiem.

    > nazwisko i adres podaje się w celu otrzymania faktury, to pseudonim
    > już nie. Poza tym mam wątpliwość - w przeciwieństwie do mojego
    > imiennika - czy dane w postaci Józef Malinowski, "BACA" Warszawa

    Bierzemy książkę telefoniczną i szukamy. Jeśli jest tylko jeden
    to może mamy szczęście.

  • 5. Data: 2006-01-12 23:55:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Bierzemy książkę telefoniczną i szukamy. Jeśli jest tylko jeden
    > to może mamy szczęście.

    A może nie mamy? W moim mieście osób o moim imieniu i nazwisku w
    książce znajdziesz jedną. To nie jestem ja, a mam telefon. W ogóle z
    tgo co się orientuję mieszka 4.

  • 6. Data: 2006-01-13 10:57:06
    Od: "Robert Mucha" <r...@a...info>

> [...]
    > jednoznacznie identyfikują osobę. Moim zdaniem nie da się bez dostępu
    > do TBD albo zakrojonych na szeroką skalę działań ustalić

    Zawsze można poszczuć ich GIODO - chyba, że to nasz sklep ;) Uważam, że
    publikacja danych to jest coś innego niż zbiór danych. Niewątpliwie sklep
    prowadzi jakiś zbiór danych osobowych, gdzie są zawarte nasze dane. Cześć z
    nich jest publikowana, zatem należy go zgłosić do GIODO.

    Robert