  • 21. Data: 2006-01-13 12:12:54
    Temat: Re: Naklejka licencyjna windows XP
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Ath napisał(a) :

    > Nie żartuj albo nie wprowadzaj w bład. Kampania dezinformacji przez korporacji
    > działa !!

    Jak cytujesz, to z głową. Wycinaj niepotrzebny tekst.

    Nie zartuję. Znasz warunki licecnji? Nie. To nie wciskaj ludziom
    kitu. Zapoznaj się z warunkami i potem dyskutuj.
    Nie twierdzę, że warunki są dobre, ale są jakie są.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 22. Data: 2006-01-13 13:13:44
    Od: "Ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > kitu. Zapoznaj się z warunkami i potem dyskutuj.
    > Nie twierdzę, że warunki są dobre, ale są jakie są.

    No to wyjaśnię - o co chodziło.
    Nie musi kupować nowego oprogramowania, ani kombinować naklejki
    w tym sensie, że brak takiego działania nie grozi mu konsekwencjami
    karnymi. Jedynie Microsoft mógłby wystąpić z powództwem cywilnym
    o złamanie warunków umowy, ale musiałby wykazać jakie to straty
    przez to poniósł co jest niewykonalne - bo nie poniósł żadnych.

    Kupno nowego oprogramowania za klikaset zł bo się jakaś naklejka zdrapała -
    to albo wciskanie kitu albo ponury żart.

    A.

  • 23. Data: 2006-01-13 13:30:35
    Od: extra <s...@f...com>

    Ath wrote:

> [...]
    >
    > Kupno nowego oprogramowania za klikaset zł bo się jakaś naklejka zdrapała -
    > to albo wciskanie kitu albo ponury żart.

    A jezeli bandyta z Redmond napisze w licencji ze trzeba robic 3 pompki z
    rana codziennie?

  • 24. Data: 2006-01-13 13:50:50
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > Kupno nowego oprogramowania za klikaset zł bo się jakaś naklejka
    > zdrapała -
    > to albo wciskanie kitu albo ponury żart.

    No to proszę wyjaśnij mi co mam zrobić jak nie mam tej cholernej nakleji z
    nr seryjnym, nie mam go nigdzie zapisanego a dysk padł i system muszę wgrać
    na nowo? W MS nie chcą słyszeć o wydaniu nowego nr seryjnego tylko muszę
    sobie nowego windowsa kupić.

  • 25. Data: 2006-01-13 14:09:33
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > A jezeli bandyta z Redmond napisze w licencji ze trzeba robic 3 pompki z
    > rana codziennie?

    Tak samo. Może próbować udowodnić po pierwsze: że nie robimy, po drugie że
    poniósł z tego powodu stratę. Albo całkiem możliwie że taka klauzula jest
    nieskuteczna.

    A.

  • 26. Data: 2006-01-13 14:12:22
    Od: "Ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > na nowo? W MS nie chcą słyszeć o wydaniu nowego nr seryjnego tylko muszę

    To kwestia techniczna - nie prawna. Moim zdaniem masz prawo otrzymać od MS
    numer seryjny (jeśli nie - niech ktoś mnie poprawi).
    A technicznie: może ten numer jest gdzieś na płycie zapisany i do odczytania
    odpowiednim softem?

    A.

  • 27. Data: 2006-01-13 14:32:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    atryda napisał(a):
    > Hi mam pytanko na naklejce z windozy pisze iz nalezy nakleic na obudowe. czy
    > to mozna traktowac jak mozliwosc naklejenia czy jako przymus.. i co jesli
    > tej nalepki nie przykleje.? lamie prawa autorskie ?

    Lamiesz umowe miedzy Toba a Microsoftem.

    Pozostawiajac bezkomentarza waznosc umowy zawartej przez wcisniecie F8
    podczas instalacji (ktora to instalacje zazwyczaj i tak wykonuje
    sprzedawca komputera a nie uzytkownik),
    to nienaklejajac naklejke ryzykujesz procesem cywilnym ktory wytoczy
    Microsoft i bedzie udowadnial jakie poniosl straty zwiazane z tym, ze
    naklejki nie nakleiles :)

  • 28. Data: 2006-01-13 20:18:43
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > To kwestia techniczna - nie prawna. Moim zdaniem masz prawo otrzymać od
    MS
    > numer seryjny (jeśli nie - niech ktoś mnie poprawi).

    To twoje zdanie ale nie wuja Bila G. Wstawisz sie za mną?

    > A technicznie: może ten numer jest gdzieś na płycie zapisany i do
    odczytania
    > odpowiednim softem?

    Nr jest generowany na podstawie pewnego algorytmu i nie jest przypisany do
    płyty.

  • 29. Data: 2006-01-14 00:12:02
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

> [...]
    > nr seryjnym, nie mam go nigdzie zapisanego a dysk padł i system muszę
    > wgrać na nowo? W MS nie chcą słyszeć o wydaniu nowego nr seryjnego tylko

    żeby było śmiesznie to powiedz jaką masz winde a ja podam ci do niej numer
    seryjny :O)
    możesz o ten numer poprosić kolegę legalnie posiadającego system MS (jak nie
    jest zgred to pożyczy ci ten numerek), albo w sieci możesz znaleźć mnóstwo
    pirackich generatorów tych numerów:O)

    skoro wujek Bill G nie ma dla ciebie czasu to od czego masz przyjaciół:O)

  • 30. Data: 2006-01-14 13:27:40
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

> [...]
    > pirackich generatorów tych numerów:O)
    >
    > skoro wujek Bill G nie ma dla ciebie czasu to od czego masz przyjaciół:O)

    Nie chodzi o same zainstalowanie windowsa bo to zaden problem zdobyc
    dzialajacy nr seryjny, chodzi o to ze chcialem miec mozliwosc korzystania z
    wszystkich "przywilejów" wynikajacych z korzystana z zarejestrowanego na
    mnie windowsa. Zapłacilem za niego kupe kasy i myslalem ze mam do tego
    prawo.