  • 1. Data: 2006-01-12 13:51:02
    Temat: rejestracja audiowizualna czyli nagrywanie - bez zgody
    Od: "ben" <h...@B...onet.pl>

    witam
    jesli ktos mnie rejestruje, obojetnie czym, obojetnie czy wizje czy dzwiek,
    chociazby telefonem komorkowym, i jesli ja nie wyrazam na to zgody, to jest
    to zgodne z prawem? Z tego co wiem, nie - jakis paragraf na to?
    A jesli to odbywa sie na lekcji w szkole, to czy np. nauczyciel moze zadac
    od ucznia/ucznia z rodzicem, by po zaistnieniu takiego faktu, usunal to z
    pamieci telefonu (a moze na moich oczach)?
    Czy jezeli takie cos zostanie opublikowane, zostaje naruszone prawo?
    pozdr
    ben

  • 2. Data: 2006-01-12 13:59:51
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu ben porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > od ucznia/ucznia z rodzicem, by po zaistnieniu takiego faktu, usunal to z
    > pamieci telefonu (a moze na moich oczach)?
    Samo nagrywanie nie jest karane.
    > Czy jezeli takie cos zostanie opublikowane, zostaje naruszone prawo?
    A tego juz nie wolno robic.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-01-12 14:32:04
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    ben napisał(a):
> [...]
    > chociazby telefonem komorkowym, i jesli ja nie wyrazam na to zgody, to jest

    owszem, ty zgody na nic wyrazac nie musuisz

    > A jesli to odbywa sie na lekcji w szkole, to czy np. nauczyciel moze zadac
    > od ucznia/ucznia z rodzicem, by po zaistnieniu takiego faktu, usunal to z
    > pamieci telefonu (a moze na moich oczach)?

    IMO nie moze

    > Czy jezeli takie cos zostanie opublikowane, zostaje naruszone prawo?

    Tak zostanie

    Jacek

  • 4. Data: 2006-01-12 15:37:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ben wrote:
> [...]
    > chociazby telefonem komorkowym, i jesli ja nie wyrazam na to zgody, to jest

    Tak. Chyba że jesteś prawidłowo oznaczonym obiektem o szczególnym
    znaczeniu strategicznym ;)

    > Z tego co wiem, nie - jakis paragraf na to?

    Nie ma.

    > A jesli to odbywa sie na lekcji w szkole, to czy np. nauczyciel moze zadac
    > od ucznia/ucznia z rodzicem, by po zaistnieniu takiego faktu, usunal to z
    > pamieci telefonu (a moze na moich oczach)?

    Nie.

    > Czy jezeli takie cos zostanie opublikowane, zostaje naruszone prawo?

    Bez zgody osoby uwiecznionej? Owszem. Chyba że dana osoba stanowi tylko
    fragment ogólnej sceny, a nie jej zasadniczy element. Albo jest osobą
    powszechnie znaną.

  • 5. Data: 2006-01-13 00:24:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.01.2006 ben <h...@B...onet.pl> napisał/a:
    > jesli ktos mnie rejestruje, obojetnie czym, obojetnie czy wizje czy dzwiek,
    > chociazby telefonem komorkowym, i jesli ja nie wyrazam na to zgody, to jest
    > to zgodne z prawem? Z tego co wiem, nie - jakis paragraf na to?

    Jest zgodne z prawem.

    > A jesli to odbywa sie na lekcji w szkole, to czy np. nauczyciel moze zadac
    > od ucznia/ucznia z rodzicem, by po zaistnieniu takiego faktu, usunal to z
    > pamieci telefonu (a moze na moich oczach)?

    Może żądać w tym gwiazdki z nieba. Właściciel nagrania nie musi się do
    tego stosować.

    > Czy jezeli takie cos zostanie opublikowane, zostaje naruszone prawo?

    Tak.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-01-13 10:38:13
    Od: "ben" <h...@B...onet.pl>

    ok, dzieki za wszystkie odpowiedzi;
    ale jeszcze mala watpliwosc: mam wrazenie ze w przypadku gry chcemy nagrac
    wyklad na studiach, to czy przypadkiem wykladowca nie musi wyrazic zgody?
    Wiem ze niektorzy wykladowcy wyrazaja, czyli widocznie zakladaja, ze musza
    wyrazic, jesli chca :)
    pozdr
    ben

  • 7. Data: 2006-01-13 17:50:01
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    ben wrote:
    > czy np. nauczyciel moze
    > zadac od ucznia/ucznia z rodzicem, by po zaistnieniu takiego faktu, usunal
    > to z pamieci telefonu (a moze na moich oczach)?

    Może żądać. Jeśli uczeń/uczeń z rodzicem żyje z nauczycielem zgodnie, to
    takie żądanie spełni. Jeśli nie, to nauczyciel nie ma prawnej możliwości
    wyegzekwowania takiego żądania.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>