  • 1. Data: 2006-01-12 14:23:49
    Temat: Naklejka licencyjna windows XP
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    Hi mam pytanko na naklejce z windozy pisze iz nalezy nakleic na obudowe. czy
    to mozna traktowac jak mozliwosc naklejenia czy jako przymus.. i co jesli
    tej nalepki nie przykleje.? lamie prawa autorskie ?

  • 2. Data: 2006-01-12 14:25:15
    Temat: Re: Naklejka licencyjna windows XP
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > Hi mam pytanko na naklejce z windozy pisze iz nalezy nakleic na obudowe. czy
    > to mozna traktowac jak mozliwosc naklejenia czy jako przymus.. i co jesli
    > tej nalepki nie przykleje.? lamie prawa autorskie ?

    Nic nie łamiesz. Naklejka jedynie ułatwia identyfikacje legalnego oprogramowania.

    A.

  • 3. Data: 2006-01-12 14:41:31
    Od: "Marcin T" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ath" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie łamiesz. Naklejka jedynie ułatwia identyfikacje legalnego
    > oprogramowania.
    >
    > A.

    radziłbym przeczytać EULA na którą się zgadzasz podczas instalacji Windowsa
    lub jego pierwszego uruchomienia (w przypadku systemów fachowo
    preinstalowanych) Jeżeli w tej umowei jest taki wymóg to musisz nakleić gdyż
    tak mówi umowa na która się musisz zgodzić aby zainstalowac system. Jeżeli
    nie ma takiego zapisu to nie musisz. prawa autorskie nie maja tu nic do
    rzeczy.
    EULA znajduje się też na płycie instalacyjnej w postaci pliku tekstowego.

  • 4. Data: 2006-01-12 15:20:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin T napisał(a) :

> [...]
    > rzeczy.
    > EULA znajduje się też na płycie instalacyjnej w postaci pliku tekstowego.

    Otóż to. I o ile pamiętam, to jest zapis, że na obudowie lub na
    opakowaniu programu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 5. Data: 2006-01-12 15:21:54
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    podlacze sie do pytanka, moze ktos bedzie wiedzial...
    w kafejce internetowej jeden z dzieciakow zdrapal sobie naklejke z obudowy.
    czy teraz dostane druga, nie musze jej miec, czy musze kupic nowy soft?
    pozdrawiam
    pawel

  • 6. Data: 2006-01-12 15:48:45
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    gardziej napisał(a) :

    > podlacze sie do pytanka, moze ktos bedzie wiedzial...
    > w kafejce internetowej jeden z dzieciakow zdrapal sobie naklejke z obudowy.

    To jesteś w plecy parę złotych.

    > czy teraz dostane druga,

    Od Świętego Mikołaja.

    > nie musze jej miec, czy musze kupic nowy soft?

    Niestety to drugie. Lub kupić skądś samą naklejkę i nakleić ją na
    opakowanie programu! Przeczytaj uważnie warunki licencji, co
    mówią na temat naklejki.

  • 7. Data: 2006-01-12 16:23:57
    Od: "Lukasz [wroc]" <x...@x...xxx>

> [...]
    > to mozna traktowac jak mozliwosc naklejenia czy jako przymus.. i co jesli
    > tej nalepki nie przykleje.? lamie prawa autorskie ?

    Na pralkę sobie przyklej.

  • 8. Data: 2006-01-12 18:18:50
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    Użytkownik "Lukasz [wroc]" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości
    > czy
    >
    > Na pralkę sobie przyklej.

    czytanie ze zrozumieniem sprawia trudnosci ? nie prosilem o rady gdzie mam
    sobie przykleic..

  • 9. Data: 2006-01-12 21:25:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obudowy.
    > czy teraz dostane druga, nie musze jej miec, czy musze kupic nowy soft?

    nie, program masz uzyskany legalnie, microsoft rowniez zadnej szkody nie
    poniosl wiec
    nawet gdby cie cywilnie scigano to by to nic nie dalo

    p.

  • 10. Data: 2006-01-12 21:32:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Otóż to. I o ile pamiętam, to jest zapis, że na obudowie lub na
    > opakowaniu programu.

    Tego typu zapis może ewentualnie podlegać egzekucji w drodze
    postępowania cywilnego. Wykazanie przez M$ faktu poniesienia strat z
    tytułu nienaklejenia tej nalepki uważam za niewykonalne. Natomiast
    obecność, lub nie naklejki w żaden sposób nie wpływa na prawnokarną
    ocenę posiadania programu. Jeśli użytkownik jest legalnym jego
    posiadaczem, to tylko z powodu nieumieszczenia naklejki nie staje się
    przestępcą.