  • Data: 2013-09-12 08:56:16
    Temat: Re: Nakaz zakupu wodomierzy z konkretnej firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam takie pytanie: przychodzisz do sklepu, wybierasz towar
    > sprzedawany na wagę.
    > Wyciągasz wagę i mówisz "to ja sobie zważę na własnej wadze,
    > proszę wg tego policzyć mi kwotę do zapłaty".
    > Czy sprzedawca ma obowiązek honorować Twoją, jak najbardziej
    > homologowaną i legalizowaną wagę?

    Są gdzieś przepisy, które nakazują w handlu korzystanie z legalizowanej
    wagi.

    Są przepisy, które nakazują rozliczania się spółdzielni z
    przedsiębiorstwem wodociągowym legalizowanym wodomierzem.

    Natomiast jak to potem spółdzielnia rozliczy z mieszkańcami, to już
    dobrowolna umowa. Może rozliczać po metrażu, może po ilości mieszkańców,
    a może nawet po nielegalizowanych wodomierzach. Nie twierdzę, że tak ma
    być, ale twierdzenie spółdzielni że "trzeba wymienić wodomierze bo tak
    nakazuje prawo" jest fałszywe.

    --
    Liwiusz