  • Data: 2013-09-12 14:04:52
    Temat: Re: Nakaz zakupu wodomierzy z konkretnej firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Sep 2013, Liwiusz wrote:

    > Są gdzieś przepisy, które nakazują w handlu korzystanie z legalizowanej wagi.

    No i napisałem - zakładam że mam.
    Swoją.
    Legalizowaną.
    Idę do sklepu i mówię że mają mi TĄ WAGĄ zważyć towar.
    I nic mnie nie obchodzi, że oni mają wagę sprzężoną z kasą rejestrującą
    która automatycznie zapodaje dane do paragonu i systemu magazynowego.
    Ja mam swoją i mają mi *TĄ* wagą mierzyć, *TUP*!

    Przecież to właśnie usiłujesz zrobić :D
    Nie, nie mówię że nie mogą. Ale mogą nie chcieć i tyle.

    > Są przepisy, które nakazują rozliczania się spółdzielni z przedsiębiorstwem
    > wodociągowym legalizowanym wodomierzem.
    >
    > Natomiast jak to potem spółdzielnia rozliczy z mieszkańcami, to już
    > dobrowolna umowa.
    > Może rozliczać po metrażu, może po ilości mieszkańców,
    > a może nawet po nielegalizowanych wodomierzach.

    Robert powiedział ze nie, i też jestem ciekaw "podstawy".
    Raz jeszcze - ja tam sp-cą nie jestem, ale w "małej wspólnocie"
    rozliczamy się właśnie nielegalizowanymi licznikami, całość
    całkiem sprawnie działa (raz był wyskok na ok. 3 m^3, ale
    pewnie wynikły z przelatywania rurami powietrza po awarii
    wte i wewte) i na mój gust żadnego przestępstwa nie
    popełniamy.

    Niemniej, przyjąłeś że a priori sp-nia MUSI się
    zgodzić na Twój przyrząd pomiarowy TYLKO DLATEGO, że jest
    on legalizowany.
    A to zupełnie inna sprawa, niż teza że nie może :)
    Ale "oni" nie chcą i już.

    > Nie twierdzę, że tak ma być,
    > ale twierdzenie spółdzielni że "trzeba wymienić wodomierze bo tak nakazuje
    > prawo" jest fałszywe.

    A z tym się zgadzam.
    Ale chyba na początku nie było to podstawą Twoich pretensji,
    lecz fakt, że po prostu sp-nia nie akceptuje Twojego licznika.
    IMVHO, mogą.

    pzdr, Gotfryd