    From: "Natalia" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Najprawdopodobniej korupcja w prokuraturze - co robić ?
    Date: Wed, 19 Mar 2003 23:25:36 +0100

    news:b5af4s$cnj$2@inews.gazeta.pl...
    > Na moją znajomość układów, to po prostu brak doświadczenia w takich
    sprawach
    > u prowadzącego połączony z brakiem zainteresowania ze strony prokuratora.
    > prokuratorzy zresztą z reguły nie czują spraw gospodarczych i jeśli można,
    > to starają się je ukręcać. Są trudne do obrony w sądzie.
    > Proponuje, zamiast snuć teorie spiskowe napisać rozsądne i wyważone
    > zażalenie na postanowienie o umorzeniu.

    Oczywiście to zrobimy. Jednak wiele wskazuje na fakt, że prokuratura nie
    będzie zainteresowana naszymi argumentami, tak, jak nie była do tej pory.

    Wykazać przede wszystkim, iż nikt
    > nigdy nie podejrzewał tego gościa o oszustwo, tylko o działanie na szkodę
    > wierzycieli. Po za tym, jeśli mogę podpowiedzieć, to najprawdopodobniej
    > można dorzucić gościowi jeszcze fakt, iż nie ogłosił upadłości pomimo
    > nastania wynikających z ustawy przesłanek, a to też przestępstwo.

    Wniosek o upadłość został zgłoszony, ale potem wycofany i obecnie toczy się
    postępowanie układowe (tylko formalnie, ponieważ spółka proponuje takie
    warunki, na które żaden wierzyciel się nie godzi). Niestety sąd nie jest
    zainteresowany dojściem stron do porozumienia, więc sprawa jest bezkarnie
    przeciągana przez spółkę. Oczywiście ogłoszenie upadłości nastąpiło już po
    sprzedaży wszystkiego, co mogłoby zostać sprzedane w celu zaspokojenia
    wierzycieli.

    Ponadto w
    > odwołaniu zarzucić, że nie zastosowano tymczasowego zabezpieczenia na
    > mieniu. Teraz jest na to nacisk, więc powinno chwycić.

    Obawiam się, że nie ma już mienia, które można by zabezpieczyć.

    Natalia