  • 11. Data: 2012-07-02 11:19:05
    Temat: Re: Nagrywanie rozprawy administracyjnej
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-01 21:37:16 +0000, "5050piotr" <5...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > Witam,
    > ponieważ to co znalazłem w necie nie jest jednoznaczne,

    Czyli źle szukałeś od początku ;-)

    > zwracam się o możliwie
    > poparte jakimiś aktami prawnymi wyjaśnienie:

    Ciężko będzie o akt prawny zezwalający na życie na tej planecie.

    > - czy w trakcie rozprawy administracyjnej mogę sobie ot tak wyjąć dyktafon i
    > jej przebieg nagrywać?

    Źle zadajesz pytanie. Prawidłowe pytanie brzmi tak:

    - czy, będąc trzeźwym, przytomnym i minimum średniorozgarniętym
    człowiekiem, uczestnicząc w czymś, masz prawo wiedzieć o co chodzi? A
    czy masz prawo to zapamiętać? Zapisać?
    Jeśli na któreś odpowiesz NIE, to musisz uzasadnić dlaczego tak ci się wydaje.

    > Rozprawa jest jawna

    No właśnie...

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2012-07-02 12:13:51
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-02 11:19, Bydlę pisze:

> [...]
    > czy masz prawo to zapamiętać? Zapisać?
    > Jeśli na któreś odpowiesz NIE, to musisz uzasadnić dlaczego tak ci

    Zauwazylem ze tym pierdolnietym kraju duzo ludzi zachowuje sie jakby w
    jamikms kaceicie zylo dookola otoczonym chmara straznikow z psami.

  • 13. Data: 2012-07-02 13:45:16
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-02 10:13:51 +0000, Piter <n...@s...com> said:

    > Zauwazylem ze tym pierdolnietym kraju duzo ludzi zachowuje sie jakby w
    > jamikms kaceicie zylo dookola otoczonym chmara straznikow z psami.

    Nie tylko u nas.
    Naukowcy od dawna zauważyli, że w ludziach jest potrzeba poddawania
    się władzy, władzy autorytetów, albo chociaż umundurowanych.
    Większości wystarczy naśladowanie pana Biebera czy pani Germanotty.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2012-07-02 13:56:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bydlę napisa?(a):

    > Naukowcy od dawna zauważyli, że w ludziach jest potrzeba poddawania
    > się władzy, władzy autorytetów, albo chociaż umundurowanych.

    Wskaż proszę kilku takich naukowców :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 15. Data: 2012-07-02 14:31:07
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-02 13:56, januszek pisze:
    > Bydlę napisa?(a):

    > Wskaż proszę kilku takich naukowców :)
    >
    > j.

    Bo to byli rosyjscy "Naukofcy"

  • 16. Data: 2012-07-02 15:08:33
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-02 11:56:57 +0000, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > Bydlę napisa?(a):

    > Wskaż proszę kilku takich naukowców :)

    Proszę uprzejmie - pierwszy z brzegu przykład: eksperyment Milgrama.
    (tak, wiem nie podałem ci nazwisk naukowców, ale nie będziesz się o to boczyć?)

    --
    Bydlę

  • 17. Data: 2012-07-02 15:29:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bydlę napisa?(a):

    > Proszę uprzejmie - pierwszy z brzegu przykład: eksperyment Milgrama.
    > (tak, wiem nie podałem ci nazwisk naukowców, ale nie będziesz się o to
    > boczyć?)

    Dobry przykład :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 18. Data: 2012-07-02 16:45:47
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-02 14:31, Piter pisze:

    > Bo to byli rosyjscy "Naukofcy"

    Radzieccy...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 19. Data: 2012-07-02 18:12:52
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "5050piotr" <5...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > Witam,
    > ponieważ to co znalazłem w necie nie jest jednoznaczne, zwracam się o możliwie
    > poparte jakimiś aktami prawnymi wyjaśnienie:

    konstytucja RP rozdzial drugi, punkt trzeci - zeby ktos mogl zabronic
    ci nagrywania musi istniec stosowna ustawa ktorej w tym przypadku
    (nagrywanie) nie ma

    > - czy w trakcie rozprawy administracyjnej mogę sobie ot tak wyjąć dyktafon i
    > jej przebieg nagrywać?

    tak

    > - a może powinienem się zwrócić do prowadzącego o zgodę?

    tylko 'z grzecznosci', przy czym pytanie o zgode to proszenie sie
    o problemy w tym temacie

    > - czy mogę nie dostać zgody, jeśli tak, to od czego (kogo) to zależy?

    moze sie nie zgodzic, ale nie znaczy to ze nagrywac nie mozesz, a
    jedynie ze ktos tego nie chce czego respektowac nie musisz

    > Rozprawa jest jawna a jej przedmiotem jest trywialny spór sąsiedzki.

    jak juz kilka osob podalo teoretycznie sad moze uznac ze to narusza jego
    powage, policjanci ze jest to utrudnianie czynnosci itd. itp. wiec w
    skrajnych przypadkach mozesz sie potem z takim czyms wloczyc po sadach...

  • 20. Data: 2012-07-02 19:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jul 2012, Piter wrote:

    > Zauwazylem ze tym pierdolnietym kraju duzo ludzi zachowuje sie jakby
    > w jamikms kaceicie zylo dookola otoczonym chmara straznikow z psami.

    IMO zupełnie bezzasadnie obrzucasz inwektywami pytającego
    (w innym poście zresztą).
    Problem w tym, że pojawiały się opisy, kiedy sądy, moim zdaniem
    bezzasadnie i bezprawnie, za to SKUTECZNIE wymuszały "zakaz
    nagrywania", uzasadniając to cokolwiek kuriozalnie np. "powagą
    sądu" albo czymś w tym stylu.
    Pytanie brzmi - CO ZROBISZ SĄDOWI, jeśli tak potraktuje stronę
    lub publiczność?
    Inwektywami obrzucisz?

    Problemem tego kraju jest głęboko zakorzenione "prawo powielaczowe",
    a ci co mają dbać o jakość prawa najwyraźniej nie chcą widzieć potrzeby
    stosowania skutecznych środków zapobiegawczych.

    pzdr, Gotfryd