eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zwrot towaru kupionego na odległość i odmowa wypłaty pieniędzy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2012-06-30 00:24:20
    Temat: Zwrot towaru kupionego na odległość i odmowa wypłaty pieniędzy
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!

    Chciałem zapytać jak powinna wyglądać tego typu sytuacja. Kupujący
    odsyła towar do Sprzedającego: terminowo, zgodnie z procedurą podaną
    przez Sprzedającego. Dołącza deklarację o odstąpieniu od umowy
    kupna-sprzedaży zawartej na odległość. Sprzedający otrzymuje towar
    (potwierdza to), ale pisze, że towar został uszkodzony przez Kupującego
    (domniemanie). Towar nie jest zniszczony, tylko ma uszkodzony farbę -
    może to być efekt słabej jakości produktu lub uszkodzenia.
    I dalej nic. Nie pisze wprost, że odmawia wypłaty pieniędzy. Nie
    odsyła towaru, nie proponuje nawet tego, jedynie, to w niepodpisanych
    e-mailach oskarża Kupującego o kłamstwo, gdy ten pisze, że towar w takim
    stanie otrzymał.
    Jak to powinno wyglądać? Czy odmowa nie powinna mieć formy pisemnej,
    skoro wymaga się, aby odstąpienie taką formę miało? Czy Sprzedający nie
    powinien odesłać towaru jeśli nie uznaje prawa do zwrotu? Czy jeśli
    Kupujący nie otrzymam oficjalnego pisma, pieniędzy ani towaru w jakimś
    określonym terminie, to może uznać, że pieniądze się mu należą i ma
    prawo próbować je wyegzekwować?

    Wiele jest w necie informacji dotyczących możliwości i procedury zwrotu,
    rzadko się jednak pisze jak wygląda prawidłowe "nieuznanie zwrotu", kto
    powinien co udowadniać itp. Chyba czas zacząć odbierać paczki z kamerą
    na czole ;)

    Z góry dziękuję za pomoc.


    --
    Pozdrawiam
    Konop

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1