  • 31. Data: 2012-07-03 19:54:16
    Temat: Re: Nagrywanie rozprawy administracyjnej
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-07-03 19:29, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Animka"<t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale poza telefonem istnieje z tuzin innych rozwiązań. Ja sie zastanawiam
    > nad przepisem pozwalającym sądowi zabronić nagrania.

    Chyba nie ma takiego przepisu, a sędziowie są jak choragiewki i boją się
    o swoje d* dlatego nie chcą, żeby ich i całe sprawy nagrywać.

    --
    animka

  • 32. Data: 2012-07-03 20:15:35
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-03 16:54, Nostradamus pisze:

    > A to przepraszam. Mój błąd. Myślałem, że jestem na grupie poświęconej
    > prawu.
    > A nie!
    > To ty pomyliłeś grupy. To nie pl.soc.szpiegostwo ;)

    Kazdy tworzy własne prawa a co zabronisz ?

    Prawo to tylko umowa pewnej grupy w celu trzymania za ryj pozostalych.

  • 33. Data: 2012-07-04 09:44:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2012 19:29, Robert Tomasik pisze:

    > Ale poza telefonem istnieje z tuzin innych rozwiązań. Ja sie zastanawiam
    > nad przepisem pozwalającym sądowi zabronić nagrania.

    Przecież pisałem.

    Sąd poczuje się urażony i wyśle ciebie paki za obrazę sądu. Nagranie
    zostanie skonfiskowane, potem przypadkiem ulegnie zaginięciu, w
    stenogramie pojawią się np. jakieś wyzwiska z twojej strony - i co
    zrobisz sądowi?

    Pozostaje tylko dyskretne nagrywanie i nikła nadzieja na udupienie
    jakiegoś wyjątkowo zeszmaconego sędziego przez media.

  • 34. Data: 2012-07-05 17:27:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jul 2012, Bydlę wrote:

    > A po linii najmniejszego oporu?
    > Niewykonanie (bezprawnego) polecenia sądu, co narusza i tak dalej?
    > ;-)

    IMO z tą bezprawnością jest problem.
    Wziąłem sobie przed nos KPK, i tam są takie kwiatki:

    - w art.357 "potrzebność zgody" sądu na rejestrację przez radio,
    telewizję i film
    - w art.358 zgoda "na wniosek strony" na rejestrację dźwięku

    Wywód a contrario odnośnie rejestracji obrazu przez stronę
    lub publiczność nie jest aż tak pozbawiony logiki, jak sama
    teza o zakazie :(

    Być może, przepisy powstały w czasach w których wtarganie najmniejszej
    istniejącej nieszpiegowskiej kamery faktycznie powodowało zamieszanie,
    nie wykluczając konieczności przenoszenia rozprawy do większego
    pomieszczenia, no i... tak zostało.
    Ustawodawca pisząc 357 KPK zwyczajnie nie wyobrażał sobie, że strona,
    świadek lub publiczność może mieć całą "aparaturę" w pudełku dającym
    się zamknąć w dłoni, i to można jeszcze zrozumieć (choć wg różnych
    opisów o tworzeniu prawa jest to "błąd konstrukcyjny" w przepisie,
    bo jeśli był taki cel, to przepis powinien obejmować cel, ewentualnie
    wymieniając przykładowe środki "o ile powodują cel", a nie skupiać
    się na środkach)
    Ale utrzymywanie tego przepisu DZIŚ ... nawet trudno skomentować.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2012-07-10 16:11:10
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-05 15:27:18 +0000, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

> [...]
    > istniejącej nieszpiegowskiej kamery faktycznie powodowało zamieszanie,
    > nie wykluczając konieczności przenoszenia rozprawy do większego

    1997 r.? Raczej coś innego legło u podstaw. (IMHO ofkorz)

    > wg różnych
    > opisów o tworzeniu prawa jest to "błąd konstrukcyjny" w przepisie

    A jaki wygodny!

    > Ale utrzymywanie tego przepisu DZIŚ ... nawet trudno skomentować.

    Wyrażenie zgody legitymizuje nagranie, brak zakazu odbiera władzę?
    Może tędy droga...

    --
    Bydlę