  • 1. Data: 2012-07-01 23:37:16
    Temat: Nagrywanie rozprawy administracyjnej
    Od: "5050piotr" <5...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    ponieważ to co znalazłem w necie nie jest jednoznaczne, zwracam się o możliwie
    poparte jakimiś aktami prawnymi wyjaśnienie:
    - czy w trakcie rozprawy administracyjnej mogę sobie ot tak wyjąć dyktafon i
    jej przebieg nagrywać?
    - a może powinienem się zwrócić do prowadzącego o zgodę?
    - czy mogę nie dostać zgody, jeśli tak, to od czego (kogo) to zależy?
    Rozprawa jest jawna a jej przedmiotem jest trywialny spór sąsiedzki.

    Z góry dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2012-07-01 23:42:11
    Temat: Re: Nagrywanie rozprawy administracyjnej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2012 23:37, 5050piotr pisze:
> [...]
    > poparte jakimiś aktami prawnymi wyjaśnienie:
    > - czy w trakcie rozprawy administracyjnej mogę sobie ot tak wyjąć dyktafon i

    Formalnie powinieneś móc sobie nawet kamerę postawić.

    Ale sędziowie strasznie nerwowo na to reagują i powołują się (wedle
    szkoły "dajcie mi człowieka a paragraf zawsze się znajdzie") na
    "naruszanie powagi sądu".

    Cóż, zawsze to ból dla sędziego jak ktoś nagra brednie w stylu "należy
    wykonywać bezprawne polecenia, bo inaczej można doprowadzić do
    zaognienia sytuacji" w ustnym uzasadnieniu wyroku.

  • 3. Data: 2012-07-01 23:52:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4ff0c433$1@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > Cóż, zawsze to ból dla sędziego jak ktoś nagra brednie w stylu "należy
    > wykonywać bezprawne polecenia, bo inaczej można doprowadzić do zaognienia

    No włąśnie sądy wymyślają różne uzasadnienia, a moim zdaniem nagrywanie
    tego co sie słyszy jest po prostu formą notowania. A jakby ktoś z widzów
    siedział i zapisywał przedbieg rozprawy?

  • 4. Data: 2012-07-02 07:51:19
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-01 23:37, 5050piotr pisze:
> [...]
    > - czy mogę nie dostać zgody, jeśli tak, to od czego (kogo) to zależy?
    > Rozprawa jest jawna a jej przedmiotem jest trywialny spór sąsiedzki.

    Najlepiej miec dyktafon ktorego nie trzeba "wyciagac" ja mam taki w
    zegarku narecznym i se nagrywam co chce i kiedy chce.

    Zeby sie wysrac tez prosisz sad o pozwolenie ?

  • 5. Data: 2012-07-02 08:44:37
    Od: " 5050piotr" <5...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Ale sędziowie strasznie nerwowo na to reagują

    To nie jest rozprawa sądowa, toczy się przed organem administracji publicznej,
    więc sędzia tu nie występuje.

    5050piotr

  • 6. Data: 2012-07-02 08:47:56
    Od: " 5050piotr" <5...@W...gazeta.pl>

    Piter <n...@s...com> napisał(a):

    > Najlepiej miec dyktafon ktorego nie trzeba "wyciagac" ja mam taki w
    > zegarku narecznym i se nagrywam co chce i kiedy chce.
    >
    > Zeby sie wysrac tez prosisz sad o pozwolenie ?

    Pytałem o nagrywanie formalne, czyli nie takie o jakim piszesz.

    5050piotr

  • 7. Data: 2012-07-02 09:15:52
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-02 08:44, 5050piotr pisze:

    > To nie jest rozprawa sądowa, toczy się przed organem administracji publicznej,
    > więc sędzia tu nie występuje.
    >
    > 5050piotr

    No to jak publicznej to jak najbardziej nagrywac !

  • 8. Data: 2012-07-02 09:16:48
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-02 08:47, 5050piotr pisze:

    > Pytałem o nagrywanie formalne, czyli nie takie o jakim piszesz.
    >
    > 5050piotr

    Formalnie to ja zabraniam ci pisania na te grupe !

    I co ?

  • 9. Data: 2012-07-02 10:13:19
    Od: " 5050piotr" <5...@W...gazeta.pl>

    Piter <n...@s...com> napisał(a):

    > No to jak publicznej to jak najbardziej nagrywac !

    Kręcimy się w kółko. Nie mam zamiaru nagrywać magnetofonem ukrytym w szpilce
    krawata czy guziku. To nagranie nie jest mi potrzebne dla celów pamiątkowych.
    Istotą jest posiadanie rzeczywistego przebiegu rozprawy. To nie może się dziać
    pokątnie. Jest problem, bo nie istnieje przepis normujący sprawę nagrywania
    rozprawy przez jej uczestnika.
    Znalazłem takie coś:
    http://tinyurl.com/d34qk8k
    i jeśli chodzi o nagrywanie rozpraw cywilnych wszystko zostało wyjaśnione.
    Pytanie, jak się ww. odpowiedź ma do rozpraw administracyjnych?

    5050piotr

  • 10. Data: 2012-07-02 10:53:42
    Od: Piter <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-02 10:13, 5050piotr pisze:

> [...]
    > i jeśli chodzi o nagrywanie rozpraw cywilnych wszystko zostało wyjaśnione.
    > Pytanie, jak się ww. odpowiedź ma do rozpraw administracyjnych?

    Tak calkiem prywatnie to powiem ci ze masz zakuty łeb przyglupie.

    Nawciskali ci jakichs pierdul i teraz starasz sie dzialac wedlug nich.

    badz qrwa czlowiekiem nie automatem.