  • 1. Data: 2013-11-01 23:46:16
    Temat: Nagrywanie rozpraw sądowych
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W styczniu i marcu b.r. sędzia Ewa Solecka odmówiła prawa do nagrywania
    dwu rozpraw Sądu Okręgowego w Katowicach z udziałem Andrzeja Ranka.
    Ministerstwo Sprawiedliwości w pewnym uproszczeniu twierdzi, że odmowa
    prawa do nagrywania rozpraw cywilnych nie ma podstawy prawnej (zobacz
    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6. nsf/main/383CAD80 ), w związku z czym
    Andrzej Rank złożył wniosek o odsunięcie pani sędzi Soleckiej i
    skierował do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa polegającego na przekroczeniu uprawnień służbowych.

    http://www.aferyprawa.eu/Prawo/Walka-nagrywanie-i-ja
    wnosc-rozpraw-sadowych-w-Polsce-Sprawa-Andrzeja-Rank
    a-to-przyklad-jak-jedna-osoba-moze-wplynac-na-ksztal
    t-Polski

    Moim zdaniem powinno się nagrywać, bo jak sędzie traktują pozywających,
    to normalnie jakiś prywatny folwark.

    --
    animka

  • 2. Data: 2013-11-02 00:26:11
    Temat: Re: Nagrywanie rozpraw sądowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    t-Polski

    > Moim zdaniem powinno się nagrywać, bo jak sędzie traktują pozywających,

    W dobie powszechnego sprzętu nagrywającego po prostu jako załącznik do
    protokołu powinno zawsze być nagranie i tyle.

  • 3. Data: 2013-11-02 01:45:15
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-01 23:46, animka pisze:
> [...]
    t-Polski

    > Moim zdaniem powinno się nagrywać, bo jak sędzie traktują pozywających,

    W znakomitej większości sądów nagrywanie to zwykła fikcja z uwagi na
    brak sprzętu lub odpowiedniego przeszkolenia personelu. Po prostu nie ma
    na to pieniędzy.
    Tak więc Kwiatkowski, który chwalił się wprowadzeniem nagrywania rozpraw
    i przedstawiał to jako swój sukces jest po prostu zwykłym skurwysyńskim
    kłamcą.
    Rozprawy nagrywa się jedynie w większych sądach okręgowych. Na rejonach
    nawet nikt o tym nie myśli z powodów jak wyżej

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2013-11-02 13:03:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Nov 2013, Sonn wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > Po prostu nie ma na to pieniędzy.
    > Tak więc Kwiatkowski, który chwalił się wprowadzeniem nagrywania rozpraw

    Nie wiem czy nie mamy tu pomieszania dwu pojęć: czy przez "odmówienie
    prawa do nagrywania" rozumieć należy, że sąd nie pozwolił stronie
    aby ONA SAMA nagrywała (odpada wtedy komplet Twoich zarzutów),
    czy sąd odmówił stronie "prawa do obowiązku nagrywania przez sąd".

    Z tego opisu:
    http://blogopinia24.pl/polityka/823-obywatel-walczy-
    onjawno-rozpraw
    ...wychodzi mi, że idzie o to pierwsze.
    Sąd nie potrzebuje sprzętu, nie potrzebuje "przeszkolenia personelu",
    nie potrzebuje *NIC*!
    Bardzo dosłownie nic - wystarczy, że się nie wtrąci w fakt nagrywania.

    Oczywiście, skutkuje to niesymetrią dowodową - dowód z nagrania
    jest w posiadaniu sporządzającego, w razie stanu niekorzystnego dla
    niego może "się skasować przypadkiem (sam)", ale w końcu jeśli ma służyć
    stronie, to obie strony mają równe szanse, a nie chodzi o jakieś
    niewyobrażalne koszty przy których brak symetrii mógłby uchodzić
    za naruszenie sprawiedliwości.

    Przymus nagrywania przez sąd to osobna sprawa :)
    Zauważ, że nawet przy takim przymusie nie widać powodu aby ZABRANIAĆ
    wykonywania oddzielnych nagrań przez strony!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-11-02 21:22:25
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Oczywiście , że powinno się nagrywać, i są na to paragrafy w kodeksie
    cywilnym, ale oczywiście dotyczy to spraw gdzie postępowanie jest jawne,
    czyli np sądu pracy, nie dotyczy np prawa rodzinnego.
    Sędziowie tego nie znoszą, są agresywni w takiej sytuacji. Jakąś tego typu
    sytuacja była nagłośniona kiedyś pszez Leppera.

    Jak ja hciałam nagrywać i nagrywałam rozprawę w sądzie pracy, ktura nie
    powinna się odbyć, bo był złożony wniosek (muj) o wyłączenie sędziny i nie
    był jescze rozpatszony, to sędzina zabraniała mi tego i zahowywała się
    podonie zresztą jak wcześniej niezwykle bezczelnie i w typowo dla sędziuw
    arogancki sposub.
    Moim zdaniem jedym lekarstwem było by bezwzględne wymaganie od sędziuw
    pszestszegania prawa, a jak nie to do tiurmy, inaczej tej prawniczej mafi
    się nie wypierdoli.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2013-11-02 21:33:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:l53n04$89a$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > Moim zdaniem jedym lekarstwem było by bezwzględne wymaganie od sędziuw
    > pszestszegania prawa, a jak nie to do tiurmy, inaczej tej prawniczej mafi

    Nie da się bezwględnie przestrzegać prawa. Rzecz cała w tym, by ewentualne
    odstępstwa nie wypatrzały wyniku ostatecznego.

  • 7. Data: 2013-11-03 09:36:31
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Nie da się bezwględnie przestrzegać prawa. Rzecz cała w tym, by ewentualne
    > odstępstwa nie wypatrzały wyniku ostatecznego.
    NIe masz racji, jak sędziowie nie pszestszegają prawa, to jest parodia
    państwa.
    A jak sędziemu nie podoba się prawo, to ma obowizek odejść z zawodu, albo
    wbrew sobie sądzić zgodnie z prawem.
    Nad prawem jest tylko parlament, bo może to prawo zmienić.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 8. Data: 2013-11-03 13:22:35
    Temat: [OT] Re: Nagrywanie rozpraw sądowych
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-03 09:36, Stokrotka pisze:
    > NIe masz racji, jak sędziowie nie pszestszegają prawa

    Przeczytałem tylko Twoje dwa posty i choć merytorycznie się z Tobą
    zgadzam, to sposób w jaki to wyrażasz budzi moje wewnętrzne obrzydzenie.
    Przykro patrzeć jak człowiek z zasadami jest traktowany jak oszołom i
    spychany na margines przez takie podejście do _praw_ języka polskiego.
    Trochę szacunku dla publiki życzę. To dobra inwestycja. :-)

  • 9. Data: 2013-11-03 14:42:56
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    > Rozprawy nagrywa się jedynie w większych sądach okręgowych. Na rejonach
    > nawet nikt o tym nie myśli z powodów jak wyżej

    We Wrocławiu Fabrycznej w Okręgowym nawet mi video kręcili, oczywiście z
    audio. Sędzia uprzedzał że to będą robić. Pozew cywilny, sprawa po apelacji
    :)

  • 10. Data: 2013-11-03 17:33:50
    Temat: Re: [OT] Re: Nagrywanie rozpraw sądowych
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-03 13:22, z pisze:

> [...]
    > spychany na margines przez takie podejście do _praw_ języka polskiego.
    > Trochę szacunku dla publiki życzę. To dobra inwestycja. :-)

    DONT FEED THE TROLL

    --
    Sonn