    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nagrywanie rozmow telefonicznych
    Date: Mon, 10 Apr 2006 02:51:31 +0200

    Olgierd napisał(a):

    > 1. warunek wstępny: wykład musiałby być dziełem spełniającym warunki
    > art. 1 ust. 1 pr.aut.,

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że nie spełnia?
    Akurat art. 1 ujęty jest wystarczająco szeroko i nie ma podstaw, żeby
    wykłady, czy lekcje z niego wyłączyć.

    > 2. warunek dodatkowy: jakiś jest cel uczęszczania do szkoły, płacenia
    > czesnego itd. - np. w taki, aby korzystać z rozpowszechnianych w niej
    > utworów w sposób przyjęty i odpowiedni. Np. poprzez możliwość
    > rejestracji wykładów (notowania, nagrywania). Za coś w końcu ci
    > studenci płacą, to nie tylko składka na pensję i indeks, prawda?

    To nie jest warunek wpływający na stosowanie bądź nie prawa autorskiego.
    Jeżeli uczelnia nie zagwarantowała sobie możliwości nagrywania wykładów
    i nie zapewniła tej możliwości studentom, to nie jest to powód
    wyłączenia prawa autorskiego. Jeśli uczelnia nawet w regulaminie
    zapewniła studentom możliwość nagrywania, ale nie zapewniła sobie praw
    do decydowania w tej kwestii, to mamy do czynienia z klasyczną zasadą,
    że nie można przenieść na inny podmiot praw, których się nie posiada.
    Równie dobrze mogliby im sprzedawać Pałac Kultury ;-) Najprawdopodobniej
    jednak w umowie, czy regulaminie ze studentami nie będzie takiego zapisu.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl