  • 61. Data: 2019-03-04 09:46:36
    Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 05:48, Marcin De-bowski pisze:

    > Ciekawe czy będzie podobna katastrofa. Ma miarę naszych mozliwosci
    > oczywiście.

    ano na miarę możliwości De coś tam:)))))))))
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 62. Data: 2019-03-04 09:47:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 06:00, Marcin De-bowski pisze:
    > Szczerzę watpię choć pieprzenia z dojazdem (alternatywa) do Trójmiasta
    > może być sporo. Ale samo w sobie, jako atrakcja turystyczna, taki wypad
    > z Wa-wy do Elblaga, wodolotem do Gda, połażenie parę godzin i powrót?
    > Brzmi mi całkiem atrakcyjnie. Jakbym był gościem z zagranicy
    > odwiedzającym zasadniczo Wa-wę to bym się na taką jednodniową wycieczke
    > z chęcią wybrał.

    lol

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 63. Data: 2019-03-04 09:52:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > z tego co czytałem jakiś czas temu jedną z wizji było przejmowanie
    > części ładunków przeładowywanych w Gdańsku i Gdyni na mniejsze statki,
    > by nie korkować trójmiasta próbując rozwieźć te towary po
    > kraju. Ekspert pisał, że jest to często stosowana strategia w
    > niektórych portach. Na ile jest to prawda nie wiem.

    Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach 3miasto-Elbląg.

    > Ciekawe, czy będzie to zwykły przekop, czy tak jak w Panamie z
    > basenami, wtedy to w obsłudze będzie kosztować. Ciekaw byłbym
    > wyliczeń.

    Sam przekop ma mieć 1.1 km. Jak rozumiem śluza na nim mają być
    zasadniczo tylko na sytuacje nadzwyczajne dużej różnicy poziomów
    wody (sztormy/powodzie/...) lub ze względów ekologicznych
    [uniknięcie zbędnego mieszania wód o różnym zasoleniu/czystości].

    --
    A. Filip

  • 64. Data: 2019-03-04 10:08:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Opcja nie ma znaczenia, to zuboży turystykę na mierzei, z czego żyje
    > część mieszkańców. Niektórzy postulowali np o przesunięcie
    > przekopu. Czy ma to sens, czy nie, nie wiem, bo właśnie, PiS idzie na
    > skróty i nie ma wyjaśnień, dlaczego tu, a nie kawałek dalej, co
    > pozwalałoby nie dewastować sfery turystycznej itp pytanie. Możliwe, że
    > jest zasadny powód, ale znowu - nikt nie rozmawia, tylko wie lepiej i
    > już.

    AFAIR projekt przekopu (na święty nigdy?) powstał jeszcze pod rządami
    PO. Czy PiS przesunął planowane miejsce? Ja nic o tym nie słyszałem,
    zakładam że totalna opozycja by wszelkie takie zmiany podkreślała++.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_%C5%BCeglug
    owy_na_Mierzei_Wi%C5%9Blanej
    > Budowa kanału miała być początkowo rozpoczęta w 2009 i zakończona w 2012
    > roku, jednakże w listopadzie 2009, w związku z zawarciem umowy z Rosją,
    > Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że budowa kanału rozpocznie się w
    > 2017 roku[12]

    A z ciekawostek historycznych prawie w tym samym miejscu to już Batory:

    --
    A. Filip

  • 65. Data: 2019-03-04 12:14:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

    >Dla kontenerów może to mieć sens przy codziennych kursach
    >3miasto-Elbląg.

    Troche watpie.

    Na morzu przeciez nie przeladuja, wiec i tak trzeba na nabrzeze,
    zaladowac, wyładowac ... byc moze przewiezc w porcie, bo maly
    stateczek bedzie blokowal duzy terminal ... to chyba prosciej na tira
    i za brame.
    A za brama dofinansowac lepszą droge.

    No chyba, zeby z Elblaga zrobic prawdziwy port dla duzych statkow ...

    J.

  • 66. Data: 2019-03-04 12:38:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-04 o 12:14, J.F. napisał:
> [...]
    > zaladowac, wyładowac ... byc moze przewiezc w porcie, bo maly stateczek
    > bedzie blokowal duzy terminal ... to chyba prosciej na tira i za brame.

    nawet na mala barke wrzucisz więcej niż na tira, a duża ilość tirów, gdy
    wyjeżdża jeden za drugim może zakorkować trochę miasto - chodzi o
    ilość tirów, które musiałyby wyjechać na raz. Przeładunki na barki robi
    sie często na redzie, nie trzeba zajmować miejsca w porcie.

    > No chyba, zeby z Elblaga zrobic prawdziwy port dla duzych statkow ...

    chyba jest tam, zbyt płytko

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 67. Data: 2019-03-04 13:15:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

    > Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
    > Soliński, ...) zwracały się?

    Dobiegły mnie słuchy, że w Solinie i na Jeziorze Żywieckim są elektrownie
    wodne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 68. Data: 2019-03-04 16:01:06
    Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpie*dala w kanał?
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 13:15, tracz pisze:

    > Dobiegły mnie słuchy, że w Solinie i na Jeziorze Żywieckim są elektrownie
    > wodne.

    zaś nad zalewem zegrzyńskim ukryto kosztowności z afery "Żelazo",
    zamieszany w tę aferę był wujek tracza:)
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 69. Data: 2019-03-04 16:16:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 15:58:12 +0100, ń napisał(a):

    > Czy przeróżne Zalewy mające obecnie funkcje rekreacyjne (Zegrzyński, Żywiecki,
    > Soliński, ...) zwracały się?

    Musisz być stosunkowo młodym durniem. Nie pamiętasz czasów kiedy na
    górskich rzekach nie było retencji i co roku w gazetach czytało się o
    powodziach zmiatających mosty, drogi i wsie.
    Odpowiadam w drodze wyjątku, w zasadzie nie tobie ino ludziom którzy
    mogliby pomyśleć że jedynym pożytkiem z zapory jest prąd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 70. Data: 2019-03-04 16:53:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 16:16, Jcek Maciejew pisze:

> [...]
    > Odpowiadam w drodze wyjątku, w zasadzie nie tobie ino ludziom którzy
    > mogliby pomyśleć że jedynym pożytkiem z zapory jest prąd.

    Jcek dał odpór zaplutemu karłowi reakcji:))))))
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"