  • 71. Data: 2019-03-04 17:38:12
    Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jakoś nie zauważyłem, żeby USA pogrywały sobie z Kanadą i Meksykiem.
    Meksykanie pewnie robią w galoty, żeby ich USA nie najechały lub nie zaanektowały ;-)
    Ruscy za to od wieków pogrywają sobie ze wszystkimi sąsiadami, może jedynie najmniej
    z Chińczykami.

    -----
    > Supermocarstwo potrafi super wkurwić "słabiaków" z palcem w dupie i nawet nie
    zauważyć.

  • 72. Data: 2019-03-04 17:42:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 17:38, ń pisze:
    > Ruscy za to od wieków pogrywają sobie ze wszystkimi sąsiadami, może
    > jedynie najmniej z Chińczykami.

    wiedzą, że Chiny mogą w każdej chwili zaatakować, stąd nawet
    terytorialne kosmetyczne ustępstwa na rzecz Chin:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 73. Data: 2019-03-04 17:49:43
    Od: ń <k...@t...sie>

    Główne pytanie czy będzie erozja Mierzei Wiślanej po wschodniej stronie kanału
    (wskutek zatrzymania ruchu piasku wzdłuż wybrzeża z
    zachodu na wschód), podobnie jak rozpoczęła się erozja Mierzei Helskiej po
    wybudowaniu portu we Władysławowie.
    Taka erozja to np. zmniejszenie szerokości plaży ze 100 metrów do 20 metrów.

  • 74. Data: 2019-03-04 19:03:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.03.2019 o 17:38, ń pisze:
    > Jakoś nie zauważyłem, żeby USA pogrywały sobie z Kanadą i Meksykiem.
    > Meksykanie pewnie robią w galoty, żeby ich USA nie najechały lub nie
    > zaanektowały ;-)

    Zależy jak dawno zamierzasz się cofnąć w historii. Wojna z Meksykiem i
    aneksja sporej części tego kraju, to połowa XIX wieku. Chwilowo mur chcą
    stawiać, to chyba faktycznie nie zamierzają tam wojować, ale do Kuby,
    Panamy i innych krajów na południe od USA, to Amerykanie zygają nadal i
    zygali w XX wieku. Z Kanadą, to granicę ustanawiali na początku XIX i
    niekoniecznie były to pokojowe rokowania. Tyle, ze ta Ameryka tajk jakby
    dalej od nas, to i mniej nas interesuje.

    No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
    uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)

    > Ruscy za to od wieków pogrywają sobie ze wszystkimi sąsiadami, może
    > jedynie najmniej z Chińczykami.

    Pewnie wiele w tym racji, choć sąsiedzi też dłużni nie pozostawali :-)
    Po prostu tu lepiej wiemy.

  • 75. Data: 2019-03-04 21:23:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >
    > No i poza Meksykiem i Kanadą nie za bardzo maja do kogo tak bezpośrednio
    > uderzać. Może z tego powodu plątają się po całym świecie :-)

    A w zaborze Królestwa Hawajów odległość przeszkadzała?
    Ten słynny cytat o tym jak to Japonia zaatakowała terytorium USA to
    "zręczne granie na podtekstach". Japonia zaatakowała (w praktyce)
    kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".

    > Pewnie wiele w tym racji, choć sąsiedzi też dłużni nie pozostawali :-)
    > Po prostu tu lepiej wiemy.

    To widać nie chcecie pamiętać ile obecnej Rosji było kiedyś Chińskie i
    ile Chin było pod kontrolą Rosji "w porywie".

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rosyjski_podb%C3%B3j_M
    and%C5%BCurii
    > Rosyjski podbój Mandżurii, lub inaczej wojna rosyjsko-chińska -
    > konflikt zbrojny mający miejsce w 1900 roku. W jego wyniku Rosjanie
    > przez pięć lat, od 1900, do 1905, okupowali należącą do Chin
    > Mandżurię.

    Jak ktoś nawija o Polsce od morza do morza do warto nie zapominać skąd
    się aż tak wielkie Wielkie Księstwo Litewskie wzięło.

    --
    A. Filip

  • 76. Data: 2019-03-05 13:42:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >"zręczne granie na podtekstach". Japonia zaatakowała (w praktyce)
    >kolonie USA o nazwie "Terytorium Hawajów".

    A Niemcy tylko zaprowadzily porzadek w zbuntowanej kolonii...

    Tak czy inaczej - USA nie bardzo maja z kim wojny prowadzic "u
    siebie".
    Co mieli wygrac, to juz wygrali :)

    J.

  • 77. Data: 2019-03-05 16:09:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 13:42, J.F. pisze:

    > A Niemcy tylko zaprowadzily porzadek w zbuntowanej kolonii...
    > Tak czy inaczej - USA nie bardzo maja z kim wojny prowadzic "u siebie".
    > Co mieli wygrac, to juz wygrali :)

    Mnie, to się wydaje, że prowadzenie wojen obecnie często jest
    nieopłacalne. Powiedzmy, taka Polska. Zdobyć pewnie by się dało, ale co
    dalej. Partyzanci, walka. Czy nie prościej kupić nasze fabryki i
    wyprowadzać po prostu czyste pieniądze?

  • 78. Data: 2019-03-05 16:31:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > nieopłacalne. Powiedzmy, taka Polska. Zdobyć pewnie by się dało, ale co
    > dalej. Partyzanci, walka. Czy nie prościej kupić nasze fabryki i

    Jakie prawo to reguluje?

    --
    A. Filip

  • 79. Data: 2019-03-05 16:44:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 16:31, A. Filip pisze:

    > Jakie prawo to reguluje?

    Pewnie głównie Kodeks spółek handlowych, Ustawa o Rachunkowości, ale i
    szereg umów międzynarodowych o unikaniu podwójnego opodatkowania. Na
    upartego. Przepływ kapitału, to też Giełda Papierów Wartościowych. Można
    by się również dopatrzyć fragmentów regulowanych przez Prawo Kanoniczne
    i Konkordat. Tak, czy siak jest masa ustaw do tego, jakbyś chciał to
    jakoś całościowo studiować.

  • 80. Data: 2019-03-05 18:52:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >co
    >dalej. Partyzanci, walka. Czy nie prościej kupić nasze fabryki i

    Ogolnie to oni juz dawno do tego doszli, patrz np Japonie i Chiny,
    w szczegolnosci zas wojny opiumowe - ale to akurat Anglicy.

    Tylko, ze od tego czasu modne sie zrobily rewolucje - kupisz takie
    fabryki, zainwestujesz, a potem oni powiedza, ze to jest nasze (tzn
    ich).

    Nie, to trzeba robic z glowa ... i siłą :-)

    J.