  • 41. Data: 2010-11-04 21:09:19
    Temat: Re: Na ile zabiorą prawo jazdy za 1,9 promila?
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-02 15:32, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Palik" <p...@T...pl>

    > Ale po jezdni ???

    Np. po drodze osiedlowej albo strefie zamieszkania.
    Tam dzieci mogą jeździć na rowerkach wśród
    samochodów i odwrotnie.

    Tomy M.

  • 42. Data: 2010-11-05 07:35:18
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

    > Wiesz ile przez ten czas byśmy na niego wydali ?

    Szkoda, że nie można więźniów wykorzystać jako tanią siłę roboczą do
    budowy dróg. Albo chociaż do pracy w kostnicy, gdzie leżą ofiary
    wypadków drogowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 43. Data: 2010-11-05 07:45:07
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > Tych co ja znam, to siedzieli bo się dali złapać na rowerze kilka razy
    > i nie spłacali starych grzywn.

    Co potwierdza, że "bogaty może więcej..." bo bogatego stać na grzywnę.

    > Zaś jednych i drugich nie należy zbyt mocno karać bo mało komu zostanie
    > prawko...

    Pozwolę sobie mieć inne zdanie.

    Prawo jazdy nie jest obowiązkowe. Jest przywilejem pozwalającym na
    samodzielne kierowanie samochodem. Aby mieć prawo jazdy trzeba
    udowodnić, że jest się zdrowym i że umie się samochodem jeździć.

    Dodatkowo są ograniczenia wiekowe. Te ograniczenia nie wynikają z tego,
    że 15-latek nie potrafi nauczyć się przepisów i kierowania samochodem,
    ale dlatego ponieważ nie potrafi do końca przewidzieć następstw
    szaleństwa za kółkiem.

    Aby kierować samochodem trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że na drodze są
    też inni.
    Jeśli ktoś nie potrafi się powstrzymać od jazdy samochodem po pijaku to
    znaczy, że nie powinien mieć prawa jazdy. Poruszać się może komunikacją
    publiczną.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 44. Data: 2010-11-05 09:10:03
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2010 08:45:07 +0100, Tapatik napisał(a):

    > Prawo jazdy nie jest obowiązkowe. Jest przywilejem pozwalającym na
    > samodzielne kierowanie samochodem. Aby mieć prawo jazdy trzeba
    > udowodnić, że jest się zdrowym i że umie się samochodem jeździć.

    Pozbawienie PJ jest teraz o wiele dotkliwsze niż było 20 lat temu. Więc nie
    można mówić o odbieraniu PJ lekką ręką.
    A egzaminy sprawdzają tylko podstawowe umiejętności i znajomość przepisów,
    a nie to czy ktoś dobrze jeździ czy źle. Sam jak zdałem prawko to znałem
    tylko przepisy i umiałem obsługiwać samochód. "Umiejętności" nabyłem
    później.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 45. Data: 2010-11-05 11:48:47
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu>

    > Szkoda, że nie można więźniów wykorzystać jako tanią siłę roboczą do
    > budowy dróg. Albo chociaż do pracy w kostnicy, gdzie leżą ofiary wypadków
    > drogowych.

    Chyba można wykorzystywać tylko nie można ich do tego zmusić

  • 46. Data: 2010-11-05 17:30:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tapatik napisal:
    > Co potwierdza, że "bogaty może więcej..." bo bogatego stać na grzywnę.

    Wetnę się w waszą wymianę zdań. Powyższe jest dobitnym dowodem,
    że grzywny i mandaty powinny być określane procentowo od dochodu,
    jak w Szwajcarii, czy w Skandynawii. Wówczas bogatego też nie będzie
    'stać na grzywnę', bo kwotowo będzie to duuużo wyższa grzywna.
    A boleć będzie tak samo. I skończą się harce nowobogackich kretynów,
    bo w przeciwnym razie szybko staną się nowobiednymi ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 47. Data: 2010-11-05 20:26:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.11.2010 18:30, Jacek_P pisze:
    > Wówczas bogatego też nie będzie
    > 'stać na grzywnę', bo kwotowo będzie to duuużo wyższa grzywna.

    I polacy przepiszą majątek na żonę/babcię/psa i będą dowolnie łamać
    prawo, bo oficjalnie będą mieli same długi i mandaty to im będzie
    państwo płacić, a nie oni państwu, bo procent od minusa będzie też ujemny :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 48. Data: 2010-11-05 20:45:14
    Od: Silinde Ringëril <s...@v...pl>

    W dniu 2010-11-05 18:30, Jacek_P pisze:
    > Wetnę się w waszą wymianę zdań. Powyższe jest dobitnym dowodem,
    > że grzywny i mandaty powinny być określane procentowo od dochodu,
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    Nie zgadzam się. To jest niesprawiedliwe. Dlaczego - nie będąc Twoim
    harcującym nowobogackim, a po prostu zamożnym człowiekiem, który
    popełnił błąd - mam płacić więcej, niż ktoś inny za to samo wykroczenie?
    To jest myślenie lewackie.

    SR
    --
    http://qck.pl/Rc
    Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest

  • 49. Data: 2010-11-05 20:48:37
    Od: Silinde Ringëril <s...@v...pl>

    W dniu 2010-11-02 14:52, Jacek_P pisze:
    > Rowerzyście zabierają PJ, choć jazda rowerem PJ nie
    > wymaga?
    <<<<<<<<<<<<<<<
    No i to jest absurd.

    SR

  • 50. Data: 2010-11-05 21:45:43
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2010 21:45:14 +0100, Silinde Ringëril napisał(a):

> [...]
    > harcującym nowobogackim, a po prostu zamożnym człowiekiem, który
    > popełnił błąd - mam płacić więcej, niż ktoś inny za to samo wykroczenie?

    Mandat nie jest opłatą za coś, tylko karą mającą dać obywatelowi do
    myślenia i skłonić go do tego, by w przyszłości nie łamał przepisów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138