    Date: Fri, 05 Nov 2010 08:45:07 +0100
    From: Tapatik <t...@b...spamu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Na ile zabiorą prawo jazdy za 1,9 promila?

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > Tych co ja znam, to siedzieli bo się dali złapać na rowerze kilka razy
    > i nie spłacali starych grzywn.

    Co potwierdza, że "bogaty może więcej..." bo bogatego stać na grzywnę.

    > Zaś jednych i drugich nie należy zbyt mocno karać bo mało komu zostanie
    > prawko...

    Pozwolę sobie mieć inne zdanie.

    Prawo jazdy nie jest obowiązkowe. Jest przywilejem pozwalającym na
    samodzielne kierowanie samochodem. Aby mieć prawo jazdy trzeba
    udowodnić, że jest się zdrowym i że umie się samochodem jeździć.

    Dodatkowo są ograniczenia wiekowe. Te ograniczenia nie wynikają z tego,
    że 15-latek nie potrafi nauczyć się przepisów i kierowania samochodem,
    ale dlatego ponieważ nie potrafi do końca przewidzieć następstw
    szaleństwa za kółkiem.

    Aby kierować samochodem trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że na drodze są
    też inni.
    Jeśli ktoś nie potrafi się powstrzymać od jazdy samochodem po pijaku to
    znaczy, że nie powinien mieć prawa jazdy. Poruszać się może komunikacją
    publiczną.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik