  • 11. Data: 2005-09-25 01:02:19
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Bert wrote:
    > 2. Co Ci zarzucili w zwiazku z filmami i mp3-kami (dokladnie, jestem wrecz
    > pewny ze naciagneli)
    > uzyskanie i posiadanie bez zgody osoby uprawnionej programow i
    > zwielokrotnionych kopii utworow

    Hmm.... to chyba nie jest karalne; na pewno nie na podstawie przytoczonych
    artykułów, bo...

    > tj. przestepstwo z art. 278$2 kk

    ...ten mówi o "cudzym programie komputerowym"...

    > i art.
    > 118 ust.1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    ...a ten o "celu osiągnięcia korzyści majątkowej".

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 12. Data: 2005-09-25 04:10:24
    Od: barbados <c...@f...com>

    Otto von Falkenstein wrote:

    > A ja to streszczę w taki sposób:
    >
    > Ukradłem kupe programów, ale to dlatego, że studiuję telekomunikację i
    > były mi potrzebne, a kupic ich nie mogłem, bo mnie na to nie stać.

    Program nie jest gwazdka z nieba w roku 2005. Oczywiscie ukrywasz fakt
    zmonopolizowania rynku przez M$. Czy naprawde jestes takim idiota w
    todze, ze uwazasz iz CD z kopia programu za 20 groszy w calosci jest
    warty 2000 zlotych?

    > Parafrazując:
    >
    > Ukradłem kupe pieniędzy,

    Jaka kupe? Kopia jednego CD kosztuje M$ raptem 20 groszy.

    > ale to dlatego, że studiuję ekonomnię i były mi
    > potrzebne, a pożyczyć ich nie mogłem, bo nie mam zdolnosci kredytowej

    albo w wyniku zmonopolizowania rynku lubelska kurwo w todze.

    > albo:
    >
    > ukradłem to BMW,

    podstawowy spreadsheet nie jest zadnym BMW. Jest chlebem czarnym.

    > ale to dlatego, że chciałbym zostac kierowcą rajdowym i
    > muszę ćwiczyc jazdę, a kupić go nie mogłem bo mnie na to nie stać.
    >

    > Teraz jasne?

    Pewnie w skorumpowanych sadach w Lublinie jasne. Dlatego obawiacie sie
    wylacznie lawnikow zamiast sedziow.

  • 13. Data: 2005-09-25 04:18:45
    Od: barbados <c...@f...com>

    Lubeska kurwa w todze Otto von Falkenstein zwymiotowala:

    > Micha? napisa?(a):

    > Kodeks karny zrównuje kradziez. rzeczy i kradziez. programu komputerowego,

    A kto te ustawe kupil? Uzytkownicy, czy M$.

    > porównanie jest zatem prawid?owe. A wartos'c nie jest rzekoma tylko
    > prawdziwa. Jest to cena legalnego programu be;da;ca w pewnymstopniu
    > wypadkowa; koszt jego opracowna itp.

    Podaj koszt opracowania i kopiowania Windows XP w rozbiciu na koszt w
    cenie jednego komutera w Lublinie. Albo w ogole jakies namiary.

    > Kradziez. programów wartos'ci 50.000 z? to niska szkodliwos'c' spo?eczna?

    Bill Gates moze sobie napisac ze wartosc wynosi tuzin milionow.
    Udowodnij te *wartosc.*

    > Czyli jak nie mam funduszy na zakup BMW to moge je sobie ukras'c'?

    Spreadsheet nie jest BMW. Zreszta co to za wartosc BMW? Chyba w Lublinie
    mierzycie lapowki przeliczaniem na BMW.

    > Albo inaczej, czy jez.eli nie mam moz.liwos'ci zdobycia oryginalnych
    > pienie;dzy to moge; je sobie skserowac'?

    Jezeli rynek jest celowo zmonopolizowany i torpeduje konkurencje, to
    tak: http://www.usdoj.gov/atr/cases/ms_index.htm

    > Hehehehehehehe, dobre. Po takim teks'cie se;dzia wykona manewr nurkowania
    > w toge;, bo otwarcie s'miac' sie; za sto?em nie wolno.

    I dlatego boicie sie w Lublinie orzekania przez lawnikow bez udzialu
    kurewek w togach jak ty Otto. Bo to ma sens w swietle zmonopolizowania
    rynku przez M$. Trzeba tylko ladnie sie przygotowac, i kurewka w todze
    bedzie uciekala z innego powodu.

    Spreadsheet to nie kamera video.

  • 14. Data: 2005-09-25 06:53:12
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Hmm.... to chyba nie jest karalne; na pewno nie na podstawie przytoczonych
    > artykułów, bo...

    Jest karalne jako paserstwo

    > ...ten mówi o "cudzym programie komputerowym"...

    A nie był cudzy?

    > ...a ten o "celu osiągnięcia korzyści majątkowej".

    Korzyścią majątkowa jest to, że nie musiał za te programy zapłacić.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 15. Data: 2005-09-25 07:02:51
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    >A tak: ukradlem chleb zeby twoja babcia nie umarla z glodu... To co
    >zaczynamy dyskusje: czy cel uswieca srodki? Chyba NTG
    > BTW: Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia... Absolutnie nie popieram
    > piractwa, ale darujmy sobie moralizatorstwo i hipokryzje...

    Jakie moralizatorstwo? On przedstawił analogiczne sytuacje. Kradzież jest
    kradzieża, obojetnie czy 'wszyscy kradna', czy tylko ja.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 16. Data: 2005-09-25 07:05:06
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    barbados napisał(a):

    >[ciach]

    Aaaa, to ty, teraz nazywasz się bert?

    > Pewnie w skorumpowanych sadach w Lublinie jasne. Dlatego obawiacie sie
    > wylacznie lawnikow zamiast sedziow.

    A co do sądów ławniczych to mam do powiedenia tylko jedno - o
    wspaniałosci tego systemu świadczy chociażby proces OJ simpsona, w
    którym ten sam człowek w dwóch procesach został kolejno uniewinionony i
    zobowiazany do zapłacenia odszkodowania za zabójstwo. Wynik zależał od
    tego ilu w ławie było czarnych. Nie wiem jak ty, ale ja za taka
    sprawiedliwość dziękuję.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 17. Data: 2005-09-25 09:56:08
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Panie Otto... chyba cos ci sie miesza....
    Korzysc majatkowa jest wtedy jezeli z rozpowrzechniania lub uzywania danego programu
    otrzymujesz gratyfikacje majatkowe...
    Paserstwo jest przestepstwem ktore polega na czerpaniu korzysci majatkowych z
    ukradzionych lub nielegalnych przedmiotow....jakie bedzie mialo odniesienie do
    divxow i mp3 tego nie wiem ale wydaje mi sie ze akurat paserstwo w tym przypadku
    zbyt mocne slowo.

    -=NosferX=-
    GG:1165280

  • 18. Data: 2005-09-25 10:14:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NosferX napisał(a):
    > Panie Otto... chyba cos ci sie miesza....
    > Korzysc majatkowa jest wtedy jezeli z rozpowrzechniania lub uzywania danego
    programu

    W komentarzu do kodeksu karnego, bojdajże Becka, napisali, że
    korzyścią majątkową może być sama oszczędność z zakupu nieoryginalnego
    programu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2005-09-25 10:55:34
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    NosferX napisał(a):
    > Panie Otto... chyba cos ci sie miesza....

    Coś mi się wydaje, że to nie mnie sie miesza

    > Korzysc majatkowa jest wtedy jezeli z rozpowrzechniania lub uzywania danego
    programu otrzymujesz gratyfikacje majatkowe...

    Ciekawa koncepcja. Niestety korzyscią jest nie tylko zwiekszenie aktywów
    ale i zmniejszenie pasywów oraz unikniecie zmniejszenia pasywów. Inaczej
    mówiac, jezeli za program musiałbys zapłacić 1000 zł, ale nie zapłacileś
    bo ten program ukradłeś to znaczy, że w kieszeni zostało ci 1000 złotych
    I te 1000 złotych to twoja korzyść majątkowa.

> [...]
    divxow i mp3 tego nie wiem ale wydaje mi sie ze akurat paserstwo w tym przypadku

    Paserstwo jest przestpstwem polegającym na nabyciu, pomocy przy zbywniu
    bądz ukrywniu przedmiotu pochodzacego z przestępstwa. Nie ma mowy o
    jakimkolwiek czerpaniu korzyści majątkowych. Zarzut stawiany piratom
    zwykle sformułowany jest w ten sposób, że "przyjeli od nieustalonej
    osoby" - co juz stanowi paserstwo.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 20. Data: 2005-09-25 11:04:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zrobienie kopii to może być np. zrobienie zdjęcia. Do tego się
    > mniej-więcej sprowadza zrobienie kopii programu.

    na zrobieniu fotografii nikt nie traci, tu produycent traci zysk.

    P.