  • 11. Data: 2003-09-28 13:36:58
    Temat: Re: NIE PŁAĆMY PODATKÓW !!!
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A może wypędzić tych wszystkich frajerów, co się łaszczą na kiełbasy
    > wyborcze? ;) (ciekawe, ile wtedy zostanie obywateli ;)

    Po co zaraz wypędzać - wystarczy trochę udoskonalić system
    demokratyczny i takim ludkom przyciąć nieco bierne prawo
    wyborcze ;-)

    Pix

  • 12. Data: 2003-09-28 14:41:02
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> wrote in message

    > Hmmm... To co robić? Wyjechać? (ale gdzie indziej też są demagodzy)
    >
    > A może wypędzić tych wszystkich frajerów, co się łaszczą na kiełbasy
    > wyborcze? ;) (ciekawe, ile wtedy zostanie obywateli ;)
    Hm. Może skrócona edukacja w zakresie technik manipulowania ludźmi, jako
    wyborcami, konsumentami itp. by pomogła. Pod hasłem: Myśl i nie daj się
    oszukiwać. Oczywiście nie liczyłabym tutaj na szkoły. Komiksy na
    bilboardach? Program w TV? Ale ktoś bogatszy by to musiał chcieć
    zrealizować.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 13. Data: 2003-09-28 14:54:41
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

    > Po co zaraz wypędzać - wystarczy trochę udoskonalić system
    > demokratyczny i takim ludkom przyciąć nieco bierne prawo
    > wyborcze ;-)
    Ja stawiałabym raczej na większe uświadomienie tych, którzy mają czynne
    prawo wyborcze. Bo dlaczego np. w takiej Szwecji taki demagog w naszym stylu
    nie miałby szans? No skądś to się przecież bierze, a nikt mi nie powie, że
    przeciętny Polak jest głupszy od Szweda. Niby w drobiazgach jesteśmy tacy
    cwani, tacy zmyślni, a jak od czegoś zależy nasz los na lata, to głupiejemy.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 14. Data: 2003-09-28 16:11:00
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ja stawiałabym raczej na większe uświadomienie tych, którzy mają czynne
    > prawo wyborcze.

    O biernym pisałem dlatego, że chętnych do skorzystania z niego
    jest nieporównanie mniej więc i łatwiej byłoby odsiać plewy.
    Ale nie będę się upierać - obie propozycje możemy poddać
    procesowi "konsultacji społecznych" :-))

    Widzę nawet możliwość stosunkowo prostej realizacji Twojego
    pomysłu - każdy wyborca wraz z kartą do głosowania dostaje zestaw
    losowych pytań testowych. Test zaliczony - głos ważny, test oblany -
    do kosza.

    > Bo dlaczego np. w takiej Szwecji taki demagog w naszym stylu
    > nie miałby szans?

    Trudno powiedzieć...

    > No skądś to się przecież bierze, a nikt mi nie powie, że
    > przeciętny Polak jest głupszy od Szweda.

    To w Szwecji też 80% nie rozumie treści ichniejszych Wiadomości? ;-)

    > Niby w drobiazgach jesteśmy tacy
    > cwani, tacy zmyślni, a jak od czegoś zależy nasz los na lata, to
    głupiejemy.

    Ostatnio to chyba niezbyt popularne, ale może to jednak jakiś "genotyp
    kulturowy"?

    > Pozdrawiam,
    Również,
    Pix

  • 15. Data: 2003-09-28 16:20:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Trudno powiedzieć...

    Mała poprawka - właśnie usłyszałem jakie głupoty opowiadają
    demokratyczni kandydaci na prezydenta w USA. Niedługo
    zobaczymy jak przełoży sie to na poparcie wyborców :-)

    Pix

  • 16. Data: 2003-09-29 08:33:24
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie miałby szans? No skądś to się przecież bierze, a nikt mi nie powie, że
    > przeciętny Polak jest głupszy od Szweda.

    Myślę, że nędza która doprowadza wielu naszych rodaków do desperacji odbiera
    im możliwość logicznego wyboru. Głosują na tych, którzy im więcej obiecają,
    nie ważne skąd mieliby na to wziąć. Tu chyba chodzi o czepianie się każdej,
    choćby nawet najbardziej irracjonalnej "szansy" na polepszenie swojej
    sytuacji, stąd takie pole do popisu dla demagogów, którzy obiecują gruszki
    na wierzbie.

    Nie sądzę jednak, żeby Polacy byli głupsi od Szwedów. Ciekawe jakich oni
    dokonywaliby wyborów, gdyby nie starczało im do pierwszego, gdyby mieli 18%
    bezrobocie i gospodarkę na skraju zapaści...?

    IMO jedyne rozwiązanie to zakaz składania obietnic wyborczych bez pokrycia i
    ustawowa dyscyplina budżetowa, obowiązująca każdy rząd bez wyjątku.

    Pzdr

    A.

  • 17. Data: 2003-09-29 13:25:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> popełnił 28 wrz 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bl6gga$dvu$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > A może wypędzić tych wszystkich frajerów, co się łaszczą na kiełbasy
    > wyborcze? ;) (ciekawe, ile wtedy zostanie obywateli ;)
    Biorąc pod uwagę liczbę corocznie zawieranych małżeństw
    - niezbyt wiele. ;))))

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2003-09-29 21:18:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Ali Gator" <a...@i...pl> wrote in message

> [...]
    odbiera
    > im możliwość logicznego wyboru. Głosują na tych, którzy im więcej
    Odbiera rozum, to fakt. A szkoda, bo akurat biednego najmniej stać na wiarę
    w mrzonki.

> [...]
    18%
    > bezrobocie i gospodarkę na skraju zapaści...?
    Hmm, uwzględniając większą skłonność do kolektywizmu, umiejętność
    ograniczania potrzeb, racjonalność i pewne cechy typowe dla
    protestantyzmu...pomyślmy... zrobiliby wszystko, żeby tej zapaści uniknąć?

    > IMO jedyne rozwiązanie to zakaz składania obietnic wyborczych bez pokrycia
    >i ustawowa dyscyplina budżetowa, obowiązująca każdy rząd bez wyjątku.
    Niestety to musi uchwalić Sejm. Składający się z polityków. Których te
    przepisy miałyby dotyczyć. Nieee. Raczej przywalą nam większe podatki. Jak
    myślisz, ilu słyszało o krzywej Laffera?
    Pozdrawiam,
    MArta