  • 31. Data: 2005-07-13 06:21:00
    Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > nie kupuije sie sprzetu komputerowego w hipermartketach, w zadnym!

    hmmmm
    a to niby czemu
    do marketow jakies specjalnie wybrakowane serie robia czy co?
    rozumiem, gotowych komputerow blaszanych,

    ale pojedyncze czesci komputerowe albo laptopy, niczym sie nie roznia od
    tego kupowanego w "normalnych" sklepach czy hurtowaniach,
    a jesli chodzi o gwarancje to tez roznie z nimi bywa, nie wszystkie
    gwarancje obslugiwane sa przez market, wrecz niewiele, przewaznie
    obowiazuja gwarancje producenta

  • 32. Data: 2005-07-13 06:39:06
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > przy stoisku , kasach , punktcie wydawania gwarancji i opowiadasz
    > innym klientom o swoich klopotach i
    > jak Cie potraktowano. Jak zniechcecisz pare osob kupujacych jakis
    > wiekszy sprzet typu lodowka, pralka , telewizor to sami oddadza
    > pieniadze i jeszcze przeprosza. Na pewno sprubuja zastraszenia
    > ochrona i policja. W przypadku ochrony wyprowadzic nie moga- jezeli
    > sila to wzywaj policje i groz zaskarzeniem, a jezeli policja to
    > stwierdz, ze z checia poczekasz - w koncu to co opowiadsz to czysta
    > prawda. Jezeli sklep nie potrafi sie kulturalnie zachowac to nie

    Tylko, że zgodnie z prawem MM może mi wystawić tyłek do pocałowania.
    Taka jest prawda, że to nasz ustawodawca stawia mnię jako firmę na straconej
    pozycji. Niestety nie wiedziałem o tym wcześniej, ponieważ nie miałem
    problemów z egzekwowaniem gwarancji do tej pory, a z drugiej strony było
    takich sytuacji niewiele.
    Ze strony MM jest to nie w porządku, że w ogóle przyjmują do reklamacji
    sprzęt od firm. Przecież gdybym sam wysłał ten napęd do serwisu to już dawno
    byłoby po sprawie, a tak już 6 tydzień nie mam sprzętu i co najgorsze nie
    wiem kto zawinił czy serwis firmy Lite-On czy też MM. Niewiadomo od kogo
    dochodzić swoich praw.
    Po napisaniu drugiego pisma dość szybko dostałem odpowiedź z MM - w ciągu 3
    dni, a nie 14 jak wcześniej mnie straszono.
    Przekazali sprawę do autoryzowanego serwisu firmy Lite-On. Zobaczymy jak oni
    się ustosunkują do całej sprawy.
    Mogę chyba jeszcze się powoływać na "rękojmię" z K.C. , która podobna jest
    do "niezgodności", ale działa pomiędzy podmiotami gospodarczymi lub po
    prostu dochodzić swoich racji na drodze sądowej z MM, ponieważ ta firma
    przyjmowała ode mnie i wydawała sprzęt.
    Echhhhh.......!
    Czy ci nasi piep...... parlamentarzyści muszą zepsuć wszystko czego się
    dotkną ? :)

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 33. Data: 2005-07-13 06:42:59
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > Echhhhh.......!
    > Czy ci nasi piep...... parlamentarzyści muszą zepsuć wszystko czego

    Zapomniałem jeszcze dodać, że proponowana przez Ciebie metoda raczej nie
    należy do najlepszych, ponieważ MM jest na prawie i zawsze może znaleźć 150
    paragrafów, żeby wytoczyć mi proces choćby o zniesławienie czy coś w tym
    stylu.
    Z drugiej strony szkoda mojego czasu.

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 34. Data: 2005-07-13 08:34:42
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "NosferX" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Prawo rekojmi juz nie obowiazuje od 1 stycznia 2003....wprowadzono wtedy
    > niezgodnosc towaru z umowa.

    Niezgodnosc towaru z umowa dotyczy tylko i wylacznie konsumentow, natomiast
    dla firm nadal funkcjonuje rekojmia :]

    Jacek

  • 35. Data: 2005-07-13 14:16:49
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 08:21:00 +0200, SzerszeN napisał(a):

    > a to niby czemu

    Bo jest zdecydowanie drożej, a gwarancja jest traktowana... khem, różnie :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 36. Data: 2005-07-13 20:31:44
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Bo jest zdecydowanie drożej, a gwarancja jest traktowana... khem, różnie
    > :)

    Akurat tu bym się sprzeczał. Spróbuj np. złożyć kompletny komputer za
    1000zł.
    Powiem Ci, że sam kiedyś dla siebie składałem komputery, a teraz wolę iść do
    marketu, bo jest taniej.
    Co z tego, że mogę sobie złożyć zestaw, który można później rozbudowywać,
    jak za pół roku czy rok już nie rozbuduję tego komputera, bo zmieniła się
    dwa razy w tym okresie technologia :)
    Osobiście wyleczyłem się już z kupowania komputerów za 8000zł - wolę
    identyczny zestaw kupić za połowę tej ceny. Różnica będzie polegała na tym,
    że teoretycznie zestaw, który złożę będzie można rozbudować, a tego
    marketowego już nie. Tylko co mi z tego, jak za rok nie będzie czym
    rozbudować.
    W tej sytuacji wolę sprzedać cały zestaw marketowy, dołożyć i kupić nowy
    marketowy :)))

    Jacek "Plumpi"

  • 37. Data: 2005-07-14 06:49:41
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Jacek "Plumpi" napisał(a):

> [...]
    > że teoretycznie zestaw, który złożę będzie można rozbudować, a tego
    > marketowego już nie. Tylko co mi z tego, jak za rok nie będzie czym

    zlozylem juz dziesiatki kompow i doszedlem do podobnego wniosku :)
    jednak nadal nic nie zmusi mnie do kupna gotowego "blaszaka" w markecie,
    nawet gotowego w zwyklym "komputerowym" sklepie, mimo wszystko wole za
    podobne pieniadze poskladac sobie sam, a ostatnio wogole kupilem laptopa
    :) w makro cash'u :P bo akurat byl tanio w kozystnym kredycie

  • 38. Data: 2005-07-14 10:30:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 22:31:44 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Akurat tu bym się sprzeczał. Spróbuj np. złożyć kompletny komputer za
    > 1000zł.

    No fajnie - tylko co po takim komputerze? Do środka powsadzany jest
    najgorszy możliwy szajs...

    Pierwszy lepszy sklep, cennik, najtańsze komponenty - wychodzi niecałe
    800PLN. Komputer w markecie za 1000zł będzie miał właśnie takie komponenty,
    ew. gorsze (jakieś starocie które zalegały na magazynie, np. 64MB ramu),
    oczywiście będzie zaplombowany. Za 1000 można już coś sensownego złożyć...

    > Powiem Ci, że sam kiedyś dla siebie składałem komputery, a teraz wolę iść do
    > marketu, bo jest taniej.

    Ciekawe, jakoś nie zauważyłem tej tendencji. Owszem, ogólnie komputery
    potaniały i to jest bardzo miłe :) Sprawdzałeś ostatnio jakiś cennik sklepów
    komputerowych? Nie? To mógłbyś się zdziwić... :)

    > Co z tego, że mogę sobie złożyć zestaw, który można później rozbudowywać,
    > jak za pół roku czy rok już nie rozbuduję tego komputera, bo zmieniła się
    > dwa razy w tym okresie technologia :)

    Ja jakieś 2 lata temu kupiłem w miarę zjadliwy komputer... ostatnio
    zmieniłem dysk na 4x większy i to SATA, dołożyłem ramu, mogę wsadzić w miarę
    świeży procesor, dużo lepszą kartę graficzną...
    Nie robię tego tylko dlatego, że po prostu nie potrzebuję - nie mam ostatnio
    czasu na granie ;)

    > Osobiście wyleczyłem się już z kupowania komputerów za 8000zł - wolę
    > identyczny zestaw kupić za połowę tej ceny.

    Wybacz, ale to już mrzonki :) Marketowy za połowę ceny? Chyba w promocji
    typu "2 pierwsze zestawy po 4000, reszta po 9000". Jeśli normalnie będzie
    kosztował połowę tego co komponenty, to znaczy że jest to komputer ZUPEŁNIE
    inny, o parę klas gorszy - there is no free lunch...

    A tak w ogóle - nie wiem co byś musiał wsadzić do peceta żeby kosztował
    8000... Oczywiście pomijam rozwiązania typowo serwerowe (Xeon) w
    najnowszych możliwych wersjach. Serio - komputery potaniały ;)

    Pozdrawiam,

  • 39. Data: 2005-07-16 09:07:45
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    > nie kupuije sie sprzetu komputerowego w hipermartketach, w zadnym!
    >
    > P.

    bzdury, kupiłem na allegro za taką sama cenę nagrywarkę cd-rw i okazało
    sie ze gdybym kupil w MM to mialbym:

    -ladne napisy na czołówce
    -większa żywotność (100tyś godzin a nie 70tyś)
    -reklamacja mimo wszystko lepsza niż na drugim końcu Polski

    Owszem, inne sklepy jeszcze moga być tańsze co nie znaczy że lepiej z
    gwarancjami

    Adam