  • 1. Data: 2005-07-11 21:16:26
    Temat: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Witam!

    Ponad 5 tygodni temu oddałem do serwisu Media Markt (to ci co krzyczą
    "NIE dla idiotów!!!") nagrywarkę DVD. Zgodnie z żadaniami MM dostarczyłem
    sprzęt w oryginalnym opakowaniu z całą zawartością. W 21-szym dniu
    otrzymałem sprzęt spowrotem, jednak był to całkiem inny, stary egzemlarz.
    Ponad to nie zwrócono mi opakowania wraz z zawartością, ani nie wydano
    innego kompletu. W dukumentacji serwisowej napisano, że dokonano naprawy
    sprzętu, a nie jego wymiany.
    Nie przyjąłem tego napędu. Napisałem pismo do MM, że nie zgadzam się z
    takim załatwieniem reklamacji powołując się na niezgodność towaru z umową,
    ponieważ do serwisu oddałem kompletną nagrywarkę wraz z opakowaniem,
    instrukcją użytkownika i oprogramowaniem, a otrzymałem tylko napęd
    zapakowany w worek foliowy. Zażądałem wydania nowego napędu wraz z taką samą
    zawartością jaką oddałem do serwisu lub zwrotu gotówki. Niestety po upływie
    14 dni MM nie ustosunkował się do mojego żądania. Po upływie tych 14 dni
    zażądałem na piśmie natychmiastowego zwrotu gotówki. Jednak poinformowano
    mnię, że muszę poczekać kolejne 14 dni, bo tyle przysługuje dyrektorowi na
    ustosunkowanie się do mojego żądania.
    Niestety znając MM wykorzystają czas co do ostatniego dnia, a ja przez 7
    tygodni już nie mogę korzystać ze sprzętu, a z tego powodu mam także straty,
    ponieważ zajmuję się montowaniem i nagrywaniem na DVD filmów z wesel. Gdyby
    mi zaproponowano wymianę "od ręki" w serwisie uszkodzonego sprzętu na inny,
    stary, sprawny sprzęt + 2 letnią gwarancję to byłbym "happy".
    W chwili obecnej chcę odzyskać pieniądze, a ponad to jakieś
    odszkodowanie. W końcu trochę się najeździłem się samochodem, a ponad to
    musiałem oddać komuś innemu robotę i przez to straciłem część zarobku.

    W związku z tym mam pytania:

    1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
    zgodna z obecnym prawem ?
    2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
    ?
    3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
    "olewać" i zwodzić ?
    4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
    opakowaniu, a oddawać bez ?
    Podejrzewam, że w razie kolejnego uszkodzenia mogą się wykręcić z
    gwarancji, ponieważ klient nie będzie już miał opakowania.
    5. Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z problemem, który wyżej opisałem ?
    Po prostu przestałem wierzyć MM i zastanawiam się, czy aby to nie jest
    celowe działanie.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą odpowiedź w tej sprawie.
    Jacek "Plumpi"

    P.S. Teraz już wiem co to znaczy "NIE !!! DLA IDIOTÓW" :)

  • 2. Data: 2005-07-11 22:41:59
    Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <daunt8$op7$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jacek "Plumpi" wrote:
    > Ponad 5 tygodni temu oddałem do serwisu Media Markt (to ci co krzyczą

    A zaznaczyłeś wtedy (pisemnie), że to reklamacja z tyt. niezgodności z
    umową?

    > Nie przyjąłem tego napędu. Napisałem pismo do MM, że nie zgadzam się z
    > takim załatwieniem reklamacji powołując się na niezgodność towaru z umową,

    ..bo jeśli nie to pewnie reklamacja idzie z tyt. gwarancji i nie masz na
    tym etapie możliwości powoływania się na niezgodność. W taki wypadku
    obowiązują zapisy dokumentu gwarancyjnego.

> [...]
    > zawartością jaką oddałem do serwisu lub zwrotu gotówki. Niestety po upływie

    Możesz niewątpliwie żądać wydania kompletu, ale raczej niekoniecznie
    nowego - zależy co stoi w gwarancji.

    > 1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
    > zgodna z obecnym prawem ?

    z tyt. gwarancji - tak, z tyt niezgodności - nie.

    > 2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
    > ?

    jw

    > 3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
    > "olewać" i zwodzić ?

    Federacja Konsumentów

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-07-11 22:48:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

> [...]

    z tyt. gwarancji - tak, z tyt niezgodności - nie.

    > 2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy

    jw

    > 3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
    > "olewać" i zwodzić ?

    Federacja Konsumentów

    > 4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
    > opakowaniu, a oddawać bez ?

    z tyt. gwarancji - tak, z tyt niezgodności - nie. Oddawać powinni MZ
    komplet.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-07-11 23:49:14
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    "NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!"

    lecz na pewno dla takich jak gosc z reklamy co to mysla pewna
    czescia ciala bo tej co zazwyczaj jest do myslenia nie posiadaja ....
    ale jak widac z reklamy u nich to rodzinne :-)

    od czasow poszukiwan dobrego LCD rowniez MM uwazam ze wejsc do MM to jak
    wdepnac w g....... :-)

    chlopie po cos zawozil im sprzet?
    trzeba bylo poleconego priorytetem poslac ze maja sobie sprzet od ciebie
    odebrac bo sie zepsul ///
    bo przeciez to obowiazak gwaranta podczas gwarancji
    i jesliby nie odebrali to trzeba bylo zazadac zwrotu gotowki i tyle
    (bo w terminie przeznaczonym na naprawe gwarancyjna nie naprawili sprzetu)

    TB

  • 5. Data: 2005-07-11 23:54:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Bednarz wrote:

> [...]
    > i jesliby nie odebrali to trzeba bylo zazadac zwrotu gotowki i tyle
    > (bo w terminie przeznaczonym na naprawe gwarancyjna nie naprawili sprzetu)

    ???????????????

  • 6. Data: 2005-07-12 00:35:08
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Tomasz Bednarz wrote:

    > bo przeciez to obowiazak gwaranta podczas gwarancji
    > i jesliby nie odebrali

    On kupil nagrywarke nie fortepian.

    Jacek

  • 7. Data: 2005-07-12 05:25:48
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > A zaznaczyłeś wtedy (pisemnie), że to reklamacja z tyt. niezgodności z
    > umową?

    Tu mam pewiem dylemat, ponieważ nie było w piśmie bezpośrednio napisane, że
    jest to "reklamacja z tytułu niezgodności" lecz z tekstu pisma to wynikało
    tzn. w piśmie zawarłem dlaczego się nie zgadzam, a głównie chodziło mi o
    brak opakowania oraz dokumentacji i oprogramowania.
    Tak wyglądał fragment tekstu odnoszący się do niezgodności "... ponieważ
    zwrócono mi po wykonaniu naprawy sprzęt niezgodny z umową kupna-sprzedaży" -
    pismo było adresowane do MM, a nie do serwisu gwarancyjnego producenta.

    > ..bo jeśli nie to pewnie reklamacja idzie z tyt. gwarancji i nie masz
    > na tym etapie możliwości powoływania się na niezgodność. W taki
    > wypadku obowiązują zapisy dokumentu gwarancyjnego.

    No i właśnie tu zaczynam mieć dylemat, ponieważ co dla mnie było jasne, nie
    wiem czy będzie jasne dla innych.

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 8. Data: 2005-07-12 06:22:58
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Witam

    Jako ze zajmuje sie takimi sprawami na codzien to sprobuje odpowiedziec.

    1. Czy wymiana uszkodzonego sprzętu na taki sam, stary i sprawny sprzęt jest
    zgodna z obecnym prawem ?

    Jest zgodne jezeli byla oddawna na gwarancji.
    Ty jako konsument masz prawo oddac sprzet na zasadach gwarancji lub z tytulu towaru
    niezgodnego z umowa...jednakze w gwarancjach jasno jest napisane ze gwarancja nie
    wyklucza,nieogranicza itp towich praw na towar niezgodny z umowa.

    2. Czy sprzęt jeżeli nie da się naprawić nie powinien być wymieniony na nowy
    ?
    Tak lub powinien byc zwrot gotowki.

    3. Gdzie się udać z tą sprawą, ponieważ obawiam się, że dalej będą mnię
    "olewać" i zwodzić ?
    Klienci najczesciej udaja sie do prawnika lub rzecznika praw konsumenta....

    4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu w oryginalnym
    opakowaniu, a oddawać bez ?
    Zmuszac nie moga ale w zasadach gwarancji jest o tym mowa.Jezeli oddasz bez
    przyjmujacy reklamacje nie odpowiada za szkody powstale podczas transportu towaru do
    serwisu.

    5. Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z problemem, który wyżej opisałem ?
    Spotkalem sie ale od strony sprzedawcy.Trudne czasami sa sytuacje.
    Ale w tym wypadku zawinilo MM.

    Jezeli zlozyles pismo i w ciagu 14 dni ci nie odpisza jak sie do tego maja to mozesz
    uwazac swoje zadania za uznane i ze beda spelnione.

    -=NosferX=-
    GG:1165280

  • 9. Data: 2005-07-12 07:16:46
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > ???????????????

    co "???????????????" ?
    w reklamie powiedziane jest jasno "nie dla idiotow"
    tzn. idioci zawoza sprzet i nie zostaja nalezycie obsluzeni .....
    "nie idioci" walcza o swoje .... :-)

    TB

  • 10. Data: 2005-07-12 07:47:18
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    a ja przez 7
> [...]

    > odszkodowanie. W końcu trochę się najeździłem się samochodem, a ponad to
    > musiałem oddać komuś innemu robotę i przez to straciłem część zarobku.

    a ja się zastanawiam, czy Pytający był konsumentem kupując
    nagrywarkę.
    Jeśli kupił ją w celu związanym z działalnością zawodową, to nie był
    konsumentem,

    wtedy tylko k.c. + gwarancja (też k.c. ) :))

    pzdr

    marek radwański