  • 1. Data: 2005-07-11 21:11:32
    Temat: Jaka opłata za firme windykacyjną?
    Od: "Wookee" <w...@w...pl>

    Witam!
    Mam pytanie:
    Ktoś z mojej rodziny wisi u jednego z operatorów komórkowych. Kwota razem z
    karami za zerwanie umowy to okolo 1700 zł. Dług zostal przekazany
    zewnętrznej firmie windykacyjnej i oni przysylaja rozne pisma z groźbami
    wizyty ich przedstawicieli, wysokimi kosztami itp. Pytania mam dwa - czy
    przy dlugu 1700 zł mogą (co napisali) za swą pracę czyli zmuszenie sądowe
    do zapłaty zażądać łączniej kwoty (dług, opłaty i inne cuda z nimi związane)
    prawie 5000 zł ? I drugie - jak to wygląda prawnie - czy mogą nasłać swoich
    przedstawicieli celem ustalenia majątku?? Wydawało mi się, że takie
    możliwości ma tylko komornik. Bardzo proszę o odpowiedź.
    Pzdr
    Wookee

  • 2. Data: 2005-07-11 21:17:47
    Temat: Re: Jaka opłata za firme windykacyjną?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wookee wrote:
> [...]
    > przedstawicieli celem ustalenia majątku?? Wydawało mi się, że takie
    > możliwości ma tylko komornik. Bardzo proszę o odpowiedź.

    Nic nie mogą. Nawet wejść do mieszkania.
    Mogą oddać sprawę do sądu w celu otrzymania wyroku i mogą z nim pójść do
    komornika.
    Przy takiej kwocie już im się to opłaci.
    Więc taniej wam wyjdzie wziąć pożyczkę oddać 1700 zł i mieć święty
    spokój, bo koszty sprawy sądowej i komornika trochę tą kwotę przybiją.

    Jaka kwotę długu podadzą w sądzie to już zupełnie inna sprawa.
    Zawsze ci przysługuje odwołanie.

  • 3. Data: 2005-07-11 21:19:05
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wookee" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Poza wierzytelnoscia i ewentualnymi odsetkami firmy windykacyjne nie maja
    prawa zadac od dluznika zadnych dodatkowych oplat, chyba ze podpiszesz jakas
    ugode w ktorej zgadzasz sie na takie oplaty. Poczytaj sobie archiwum grupy,
    bo generalnie ten temat jest walkowany przynajmniej raz na tydzien.

  • 4. Data: 2005-07-11 21:23:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wookee" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    O ile wierzycie (operator) nie powiadomi Cię o zbyciu długu komuś
    innemu, to windykacje traktujesz jak pełnomocnika wierzyciela. Czyli nie
    może on żądać nic ponadto, co może żądać wierzyciel. W tym konkretnym
    przypadku koszty mogą wzrosnąć o odsetki i ewentualne koszty procesu.
    Odsetki policzysz sobie kalkulatorem, których sporo jest dostępnych w
    sieci. Koszty procesu, to mniej więcej 2% kwoty plus klauzula i
    ewentualne zastępstwo. Przy długu 1.700 zł nie sądzę, by przekroczyły w
    najgorszym razie 1.000 zł. Kwota 5.000 zł jest wyssana z palca, chyba,
    ze założymy zwrot długu za 100 lat i wynikłe z tego tytułu odsetki.

  • 5. Data: 2005-07-11 21:45:14
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dauo1k$a1t$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    nie
    > może on żądać nic ponadto, co może żądać wierzyciel. W tym

    Wydaje mi się, że nawet przy zbyciu długu nie można żądać więcej niż
    dawny wierzyciel.

    L.

  • 6. Data: 2005-07-12 16:42:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:daup96$c52$1@news.onet.pl...

    > Wydaje mi się, że nawet przy zbyciu długu nie można żądać więcej niż
    > dawny wierzyciel.

    Przeanalizowałem swoją odpowiedź i faktycznie mogła wprowadzić w błąd.
    Oczywiście, ze nawet po zbyciu długu nowy wierzyciel nie będzie mógł
    dochodzić wyższej należności.